وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ایرنا- البرز- مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز با اشاره به نقش صنعت ساختمان در اشتغال آفرینی اعلام کرد که 19 درصد اشتغال کشور در بخش صنعت ساختمان و مسکن است.

    به گزارش ایرنا، داریوش حسینی روز پنجشنبه در آیین سوگند مهندسان در کرج گفت: این بخش سهم بسزایی در سرمایه گذاری ، اشتغال و تولید دارد.
    وی ادامه داد: اکنون در استان البرز هفت رشته مهندسی معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک فعال بوده 15 هزارو 83 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی البرزهستند.
    این مسئول اظهار داشت: در مجموع 9 هزارو 870 نفر دارای پروانه اشتغال هستند و بیشترین تعداد مهندسان در بخش ساخت و ساز فعالیت می کنند.
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اینکه طی سال های اخیر در البرز 3 میلیون متر مربع ساخت و ساز انجام شده افزود:اکنون 5 هزار مهندس عمران در این حرفه مشغول به کار هستند هر مهندس نظارت بر 300 متر مربع را بر عهده می گیرد.
    حسینی گفت: باید توجه داشت در مسیر شغلی بیشتر به اقتصاد مقاومتی برسیم و کپی برداری از کشورهای دیگر نداشه باشیم و فن آوری های نوین را به داخل کشور انتقال بدهیم تا به اشتغال مطلوب در این بخش برسیم.
    وی با توصیه به مهندسان در خصوص رعایت اخلاق مهندسی خاطر نشان کرد: در بحث پژوهش و فناوری های نوین همه تلاش کنند تا نظارت دقیق صورت بگیرد.
    رئیس سازمان نظام مهندسی در این آیین با بیان اینکه استان البرز بالاترین تخلفات ساختمانی را در کشور دارد، گفت: مهندسان گزارش های خود را به موقع تهیه و در سامانه ثبت می کنند.
    محمد قنبری افزود: 13 هزار ثبت گزارش در سامانه به ثبت رسیده است.


    وی ادامه داد: 2 هزار نامه نیز سازمان نظام مهندسی به شهرداری ها ارسال کرده است .
    وی اظهار داشت: تخلفاتی نظیر ، پوشاندن نورگیر، طول پیشروی ، جابه جایی تعداد واحد ها ، حذف پارکینگ و غیره است.
    قنبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مهندسان در البرز تا کنون پروانه های خود را از طریق پست دریافت می کردند، افزود: از این پس پروانه مهندسان با برگزاری آیین سوگند نامه به آنان اهداء خواهد شد.
    وی گفت: 150 نفراز مهندسان البرزی در این دوره پروانه دریافت کردند که طی هر 6 ماه این آیین برای سایر مهندسان که موفق به کسب پروانه می شوند برگزار خواهدشد.
    وی با بیان اینکه تاکنون در سازمان نظام مهندسی اقداماتی صورت گرفته، افزود:
    زیر ساخت های زیادی اصلاح کردیم که از جمله آنان تاسیس باشگاه فرهنگی اجتماعی ورزشی برای مهندسان که زمینی اختصاص یافته تا تمام مهندسان استان از این امکانات استفاده کنند.
    در این آیین نرم افزار فنی الکترونیک سازمان نظام مهندسی راه اندازی شد.

    نظرات  (۱)

    مطلب جالبیه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی