وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    عضو شورای شهر تهران خواستار توقف ساخت‌وساز در حریم میدان مشق شد.
     
     

    درخواست توقف ساخت و ساز در میدان مشقبه گزارش تیترشهر: حجت نظری در تذکری در پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به ساخت‌وساز در حریم میدان مشق در منطقه 12، گفت: این ساخت‌وساز با عنوان پردیس برای شهرداری تهران چند ماهی است که در حال انجام است اما از دو جنبه اشکال دارد.

    وی ادامه داد: تا این لحظه شهرداری منطقه پاسخگو نبوده و نمی‌گوید مجوز از سوی چه کسی صادر می‌شود و در زمان شهردار قبلی نیز از پاسخگویی سر باز زده شده است و گفته می‌شده معاون فنی شهردار کار را دنبال می‌کند.

    نظری گفت: از طرفی، این محدوده در بافت قدیمی و تاریخی شهر قرار دارد و در حریم بلافصل ساختمان روزنامه اطلاعات و سردر باغ ملی که بافت تاریخی قرار دارد به همین دلیل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری می‌خواهیم موضوع را پیگیری کند.

    وی دومین تذکر خود را در رابطه با طرح جمع کردن کودکان کار از سطح خیابان‌ها عنوان کرد و گفت: شهرداری مجری طرح نیست بلکه باید امکانات را در اختیار بهزیستی قرار دهد اما متأسفانه مشارکت فعال دارد که باید در این زمینه بازنگری کند.

    عضو شورای شهر تهران افزود: اگر کودکان را از سطح خیابان جمع کنیم آیا این پدیده از بین می‌رود به نظر می‌رسد خانواده‌هایی که کودکان خود را به سطح خیابان سوق می‌دهند به لحاظ مالی در تنگنا هستند بنابراین پس از نگهداری این کودکان در مراکز مخصوص راه دیگری انتخاب می‌شود که دیگر قابل دید نخواهد بود و ممکن است این کودکان در کوره‌پزخانه‌ها و جاهای خارج از دید مشغول کار شوند.

    نظری ادامه داد: همچنین وقتی کودکان را از خانواده دور کنیم زمینه دور کردن آنها فراهم خواهد شد باید نظر NGOهای تخصصی اخذ شود و از نظر جامعه مدنی در پیشبرد اهداف این طرح استفاده شود.

    در این باره محسن هاشمی گفت: این طرح چند بار در شورا مطرح شده حتی در حضور شهردار تهران هم موضوع را مطرح کردیم که آقای نجفی گفت در شهرداری چنین طرحی نداریم و طرحی دولتی است و فقط شهرداری به عنوان یک عضو در این طرح وظیفه‌ای بر عهده‌اش گذاشته شده و تعدادی خودرو و نیرو شهرداری داده است.

    وی ادامه داد: حتی در روزنامه همشهری هم تیتر بزرگی با عنوان اینکه طرح جمع‌آوری کودکان کار متوقف شده هم دیده‌ام.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی