وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    آمارهای کمیته امداد امام(ره) در 6 ماهه اخیر نشان می دهد که تهرانی ها با پرداخت 20 میلیارد تومان اولین استان در پرداخت صدقات هستند. این در حالی است که در مجموع ایرانی ها روزانه 5/1 میلیارد تومان صدقه پرداخت می کنند.
     

    تهرانی ها 20 میلیارد تومان صدقه دادند
     

    تیتر شهر: پرداخت صدقه برای رفع بلا یکی از رسوم رایج ایرانی ها به شمار می رود که در احادیث دینی نیز به انجام این کار تاکید شده است. سال گذشته 290 میلیارد تومان به عنوان صدقه پرداخت کردند که با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که هر ایرانی به طور متوسط 3700 تومان صدقه پرداخت کرده است که روزانه 10 تومان و ماهیانه 300 تومان می شود.
     
    به تازگی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آمار جمع آوری صدقات در 6 ماهه نخست اعلام کرد که امسال 153 میلیارد تومان در قالب صدقات مردمی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته است.
     
    به گفته ذوالفقاری؛ از مجموع صدقات جمع آوری شده، 89 میلیارد تومان از طریق صندوق‌های خانگی و کوچک، 52 میلیارد تومان از صندوق‌های بزرگ خیابانی و 12 میلیارد تومان از روش‌های نوین پرداخت بوده است.
     
    این آمارها نشان می دهد که استان تهران با پرداخت 20 میلیارد تومان که معادل 13 می شود، در صدر استان‌های کشور قرار داشته و پس از آن استان‌های اصفهان، خراسان رضوی،‌ فارس و مازندران به‌ترتیب 8 درصد، 7 درصد و 6 درصد پرداخت صدقات کشور را عهده‌دار بودند.
    معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره نحوی هزینه کرد صدقات جمع آوری شده توضیح داده که بر اساس دستورالعمل‌های لازم صدقات جمع‌آوری‌شده در کمک‌های موردی خاص، امور درمانی، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، هزینه تأمین مسکن، ازدواج، وام قرض الحسنه و اشتغال‌زایی مددجویان هزینه می‌شود.

    تهرانی ها 20 میلیارد تومان صدقه دادند

     

    به گفته این مقام مسئول در کنیته امداد امام خمینی تمامی صدقات مردمی بر اساس دستورات شرعی هزینه می‌شود. به عنوان مثال 27 درصد از صدقات مردمی در 6 ماهه نخست امسال صرف کمک‌های موردی مدنظر خیرین، 20 درصد صرف تامین هزینه مسکن نیازمندان، 13 درصد صرف ازدواج زوج های نیازمند، 10 درصد صرف درمان نیازمندان، 10 درصد صرف امور فرهنگی، 8 درصد صرف اشتغال، 6 درصد صرف کمک به دانشجویان و 3 درصد نیز صرف نیازمندان شده است.
    نکته قابل تامل در آمارهای معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که با توجه به درصدهای اعلام شده از سوی این مقام مسئول در کمیته امداد 70 درصد از صدقات صرف نیازمندان می شود؛ اما تکلیف 30 درصد باقی مانده همچنان مشخص نیست.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی