وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    نشست

    رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان گفت: بیست و دومین نشست «بررسی رفتار زمانی- مکانی جزایر گرمایی در کلانشهر اصفهان » در ادامه سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری برگزار می شود.

    فریاد پرهیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: افزایش دما در دهه­ های اخیر و شکل­ گیری جزایر گرمایی در محیط های شهری، موجب کاهش کیفیت محیط زندگی شده است، از سوی دیگر توسعه شهری علاوه بر تغییرات دما، بر روی بارش­ها، رطوبت و کیفیت هوا هم آثار قابل توجهی دارد و در گذر زمان باعث تغییر شرایط اقلیمی می­ شود.

    وی ادامه داد: در هر کلانشهر ممکن است عوامل گوناگون و متفاوتی سبب پیدایش جزیره گرمایی شوند، بنابراین مبارزه با پیدایش و گسترش جزیره گرمایی در هر شهر نیازمند شناخت عواملی است که در همان شهر در پیدایش جزیره گرمایی نقش داشته اند.

    رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان آزاد شدن انرژی گرمایی زیاد، افزایش گازهای گلخانه ­ای و همچنین تغییرات کاربری زمین را از عوامل اصلی تغییر اقلیم محلی در شهرها خواند و گفت: در کلانشهر اصفهان ترکیب پیچیده ای از عوامل سبب پیدایش جزیره گرمایی شده است که نه تنها در کوتاه مدت بر شاخص های رفاه شهروندان اثر می گذارد، بلکه در بلندمدت حیات خود شهر را نیز تهدید می­ کند.

    پرهیز اظهارکرد: تأثیرات اقلیمی و دمایی در تعیین محدودیت­های ترافیکی، تعیین ضوابط بلند مرتبه سازی، تعیین کاربری و سایر طرح های توسعه شهری باید به عنوان یک اصل بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی و معماری در ادامه سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری، با توجه به رسالت خویش و ضرورت و اهمیت موضوع اقدام به برگزاری بیست و دومین نشست با عنوان «بررسی رفتار زمانی- مکانی جزایر گرمایی در کلانشهر اصفهان» با سخنرانی دکتر سید ابوالفضل مسعودیان کرده است.

    رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: بیست و دومین نشست «بررسی رفتار زمانی- مکانی جزایر گرمایی در کلانشهر اصفهان» روز چهارشنبه یکم آذرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.  

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی