وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    بالاخره بعد از گذشت یک سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انتخاب شد تا مشکلات تاکسیرانان و تاکسیداران حل شود.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی ها را نشانه شخصیت شهر دانست و گفت: شخصیت یک شهر و یا یک کشور را می توان از روی وضعیت تاکسی های آن حدس زد.
     

    تاکسی ها نشانه شخصیت شهر هستند

     بالاخره بعد از گذشت یک سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انتخاب شد تا مشکلات تاکسیرانان و تاکسیداران  حل شود.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی ها را نشانه شخصیت شهر دانست و گفت: شخصیت یک شهر و یا یک کشور را می توان از روی وضعیت تاکسی های آن حدس زد.
     

    به گزارش تیتر شهر: مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، قائم مقام معاونت، مدیران حوزه حمل و نقل و مدیران شرکت های خصوصی برگزار شد.

    دکتر محسن پور سید آقایی با تشکر از به زحماتی که قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یک سال اخیر به عنوان سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران متحمل شد، گفت: بنده بیشتر از دو ماه است که به عنوان معاون حمل و نقلو ترافیک شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستم و با توجه به تاکید دکتر افندی زاده به انتخاب فردی شایسته به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در تلاش بودیم تا یک جوان خوش فکر و آشنا به فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در حوزه مدیریت بر حمل و نقل عمومی را انتخاب کنیم.

    وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران باید مسلط به دانش روز و سیستم های هوشمند و اینترنتی در جهت هدایت و راهبرد این سازمان بزرگ باشد؛ افزود: بررسی های ما نشان می داد که انتخاب مدیر جوان می تواند مشکلات سازمان تاکسیرانی را در جهت استفاده بهتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات حل کرده با یک مدیریت کارآمد باعث ایجاد تحول در سازمان تاکسیرانی شود به همین دلیل دکتر علیرضا قنادیان را که بابنده در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همکار بود و مدیرکل ایمنی این مجموعه بودند را برایاین سمت انتخاب کردیم.

    معاو نشهردار تهران با اشاره به خط مشی های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در دوره جدید مدیریتی ادامه داد: اولین اولیت در بهبود وضعیت سازمان تاکسیرانی این است که اقتصاد تاکسیداری و تاکسیرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. به رغم آنکه در حال حاضر بیشتر تاکسیران های شهر تهران خود تاکسیدار هستند اما باید با تفکیک این موضوع تاکسیداری با مشارکت بخش خصوصی به شرکت های خصوصی تاکسیرانی سپرده شود.

    به گفته وی؛ تا زمانی که اقتصاد تاکسیداران و تاکسیرانان بهبود نیابد، مشکلات این حوزه همچنان ادامه دار خواهد بود.

    پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که درامد و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی مکفی زندگی آنها باشد؛ بیان کرد: باید به این مساله نیز توجه داشت که تنها راه افزایش درآمد دست اندرکاران حوزه تاکسیرانی افزایش کرایه نیست و ننخواهد بود بلکه باید سییستم های درآمدی پایدار برای این افراد طراحی، اجرا و مدیریت شود.

    معاون شهردار تهران در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه تاکسی ها در شهر نشانه شخصیت اجتماعی شهر هستند؛ یادآور شد: مسافرانی که از شهرهای دور و نزدیک و یا کشورهای خارجی وارد تهران می شوند از تاکسی ها به عنوان اولین وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و می توانند از روی تاکسی ها میزان قانونمندی و شخصیت اجتماعی شهروندان را حدس بزنند. به عبارت دیگر می توان شخصیت یک شهر و یا یک کشور را از روی وضعیت تاکسی ها و رانندگان تاکسی حدس زد و این مساله برای ما به عنوان مدیران شهری پایتخت مهم و ضروری است.

    وی با بیان اینکه در بیشتر شهرها پیشرفته دنیا تاکسیران ها قانونمندترین شهروندان یک شهر هستند؛ تاکید کرد: تاکسیرانان به بیشتر مسائل شهری آشنا هستندو باید به سمتی پیش رفت که میزان تاثیرگذاری تاکسی ها در تهران نبیشتر از گذشته شود.

    پور سید آقایی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه زمانی که تاکسی وارد ایران شد، این میزان خودرو در کشور وجود نداشت، گفت: در آن زمان شهروندان برای انجام ترددهای روزانه خود با طی مسافتی از تاکسی ها به صورت دربست استفاده می کردند به همین دلیل تاکسی های گردشگری در تهران شکل گرفت.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر این پرارادیم به عنوان یکی از مشکلات تاکسیرانان در کشور و شهر تهران تبدیل شده است؛ افزود: در حال حاضر آمارها نشان می دهد که به ازای جمعیت 8 میلیون نفری تهران نزدیک به 4.300 میلیون خودرو در تهران در حال تردد هستند. در واقع به ازا هر خانواده تهرانی بیش از یک خودرو در اختیار دارد.

    به اعتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به رغم اینکه شهروندان دارای خودرو شخصی هستند؛ اما به دلیل ترافیک و نبود جای پارک نمی خواهند که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند اما تمایل دارند که خودرویی که برای رفت و آمدهای خود استفاده می کنند از در منزل انها را به مقصد برساند. این رویکرد و سبک زندگی تهرانی ها با فلسفه تاکسی گردشی مغایرت دارد و به همین دلیل است که تهرانی ها به استفاده از اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی روی خوش نشان داده اند.

    وی با بیان اینکه اما همچنان تاکسیران ها به دنبال فلسفه تاکسی گردشی هستند؛ ادامه داد: باید این تفکر سنتی در میان رانندگان تاکسی و تاکسیداران تغییر کند. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از رانندگان تاکسی شهر تهران از سیستم خدمات رسانی اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی استفاده می کنند اما با ماهیت این شیوه دماتی آشنا نیستند.

    پور سیدآقایی بیان کرد: اگر در نظر داریم که رانندگان تاکسی نیز برای کسب درآمد بیشتر با این سیستم های جدید رقابت کنند باید فرهنگ استفاده از آن را آموزش داد.

    وی با بیان اینکه به مرور تاکسی های گردشی شهر تهران حذف خواهند شد؛ یادآور شد: در حال حاضر سبک زندگی تهرانی ها به گونه ای است که مردم در رفت و آمدهای روزانه خود در نظر دارند تا از سیستم تاکسی آژانسی و یا تاکسی اینترنتی استفاده کنند به همین دلیل تاکسیها نیز باید به سمت این شیوه خدمات رسانی حمل و نقلی بروند.

    معاون شهردار تهران یکی دیگر از مشکلات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را شیوه خصوصی سازی در این سازمان دانست و تاکید کرد: فلسفه خصوصی سازی در کشور این بود که با رویکرد چابک سازی دولت و مجموعه های دولتی و نیمه دولتی مانند شهرداری تهران بتوانیم تصدی گری بر وظایفی که سازمان ها و ارگان ها برعهده دارند با توجه به توان بخش خصوصی به آنها واگذار شود و دولت نقش مدیریتی خود را با نظارت بر بخش خصوصی ایفا کند.

    وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی در حوزه تاکسیرانی باید به جای تبدیل شسدن به دفاتر خدمات الکترونیک به سرمایه گذاری روی آورند، گفت: این شیوه سرمایه گذاری که اکنون شرکت های تاکسیرانی درگیر آن هستند مد نظر مدیریت جدید شهری نیست و باید تغییر کند. تعریف ما از بخش خصوصی حرکت به سوی سرمایه گذاری در حوزه تاکسیرانی خواهد بود در این صورت است که در بین بخش خصوصی حس رقابت ایجاد شود تا شرکت های توانمند بتوانند با قدرت باقی بمانند و شرکت هایی که توان شرکت در این رقابت را ندارند از گردونه فعالیت حذف شوند.

    پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه پایه خصوصی سازی بر مبنای رقابت تعریف می شود؛ افزود: با سهمیه بندی برای شرت های خصوصی از قبیل واگذاری خطوط بهتر تاکسیرانی و ... نمی توان کمکی به رونق و بهبود فضای مدیریتی در حوزه تاکسیرانی کرد.

    وی با بیان اینکه باید هر چه سریع تر شرکت های با توان بالای سرمایه گذاری در این بخش رشد کرده تا شرکت های ضعیف از گردونه رقابت خارج شوند؛ ادامه داد: هدف ما در این دوره مدیریت شهری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که وضعیت فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات رسانی را بهبود بخشیم.

     در این مراسم از زحمات یک ساله دکتر شهریار افندی زاده که با حفظ سمت خود به عنوان قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سرپرستی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را برعهده داشت؛ تقدیر شد و دکتر علیرضا قنادیان به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران حکم مدیریتی خود را با امضای شهردار تهران دریافت کرد.

     

    خط و نشان مدیرعامل جدید تاکسیرانی برای شرکت های خصوصی

    در سال های اخیر یکی از شکایت های رانندگان تاکسی از شرکت های خصوصی ای بود که بدون اینکه خدمات خاصی به آنها ارائه دهد، تنها به دنبال گرفتن حق شارژ خود بودند. پشت پرده های برخی از شرکت های تاکسیرانی در سال های اخیر بارها رسانه ای شد اما قدرت این شرکت ها بیشتر از مسئولان سازمان تاکسیرانی و مدیریت شهری تهران بود تا به تمامی این فسادها پایان دهد.
     
     

    خط و نشان مدیرعامل جدید تاکسیرانی برای شرکت های خصوصی

    در سال های اخیر یکی از شکایت های رانندگان تاکسی از شرکت های خصوصی ای بود که بدون اینکه خدمات خاصی به آنها ارائه دهد، تنها به دنبال گرفتن حق شارژ خود بودند. پشت پرده های برخی از شرکت های تاکسیرانی در سال های اخیر بارها رسانه ای شد اما قدرت این شرکت ها بیشتر از مسئولان سازمان تاکسیرانی و مدیریت شهری تهران بود تا به تمامی این فسادها پایان دهد.
     
     مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مدل خصوصی سازی و نحوی مشارکت شرکت های خصوصی در حوزه تاکسیرانی باید تغییر کند.
    دکتر علیرضا قنادان در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: سازمان تاکسیرانی شهر تهران یک سازمان مهم و تاثیرگذار است که ارتباط مستقیمی با زندگی شهروندان دارد.
     
    به گفته وی؛  شاید در مجموعه شهرداری تهران سازمان ها و شرکت هایی وجود داشته باشند که از نظر گردش مالی و تعداد کارکنان بسیار بزرگتر از سازمان تاکسیرانی شهر تهران باشد اما این مجموعه از نظر اینکه ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد؛ اهمیت به مراتب بالاتری از نظر اجتماعی نسبت به سایر سازمان ها دارد که باید به این مساله توجه شود.
     
     مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران در دهه های اخیر شاید تحولات بزرگی بوده است، ادامه داد: خوشبختانه این سازمان از شکل سنتی در مدیریت این مجموعه خارج شده است اما راه زیادی برای تبدیل شدن به یکی از مجموعه های تاثیرگذار در حوزه شهری و حمل و نقل عمومی دارد.
     
    وی در ادامه با اشاره به اینکه ورود تاکسی های اینترنتی وضعیت معیشت رانندگان تاکسی تحت الشعاع قرار گرفته است، بیان کرد: این اتفاق به دلیل عدم مدیریت و کنترل مناسب از سوی سازمان تاکسیرانی بوده است  در حال حاضر که سیستم های وین حمل و نقل عمومی وارد بازار شده است باید اهکار مدیریتی مجموعه تاکسیرانی در جهت بهبود وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی تغییر کند.
     
    به اعتقاد مدیرعامل تاکسیرانی، نباید به سمتی پیش برویم که تکنولوژی جهت مدیریتی را برای ما تعیین کند بلکه ما به عنوان سازمانی که وظیفه مدیریت و نظارت بر تاکسی های شهر تهران را برعهده دارد؛ نگاه مدیریتی خود را  در این بخش تبیین کنیم.
     
    قنادان با بیان اینکه نخستین وظیفه سازمان تاکسیرانی در دور جدید بهبود وضعیت معیشت رانندگان تاکسی و فعالان در این حوزه است؛ یادآور شد: باید قبول کرد که این افراد در طول سال های اخیر از نظر اقتصادی لطمه و فشارهای زیادی را متحمل شده اند به گونه ای که زندگی رانندگان را تحت تاثیر قرار داده است.
     
    وی با بیان اینکه باید در این زمینه برنامه های منسجمی داشته باشیم و این برنامه ریزی به این معنا نیست که بخواهیم یک فضای ایزوله ای را در سازمان ایجاد کنیم؛ تاکید کرد: باید در کنار ارتقای خدمت رسانی در حوزه تاکسیرانی باید به سمت ارتقای معیشت رانندگان تاکسی پیش برویم.
     
    به اعتقاد قنادان؛ هر چند پدیده دربستی برای رانندگان تاکسی یک تهدید محسوب می شود اما باید به این تهدید به عنوان یک فرصت نیز نگاه کرد.
     
     وی در بخش دیگری از صحبت های خود موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران یکی دیگر از اولویت های سازمان تاکسیرانی پایتخت در این دوره دانست و گفت: اگر بخواهیم مردم را در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ترغیب کنیم باید به مساله ارتقای ایمنی خودروها و کیفیت آنها نیز فکر کنیم.
     
     مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر یک تاکسی 6.5سال در نظر گرفته شده است، افزود: در دوره جدید مدیریت در سازمان تاکسیرانی شهر تهران استفاده از تکنولوژی های نوین  در حوزه تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی در دولویت قرار خواهد گرفت.  به نظر من سازمان تاکسیرانی در توسعه تاکسی های اینترنتی پیش قدم باشد و یکی از ابتکارات سازمان تاکسیرانی باید استفاده بهینه و با ساز و کار مشخص از سیستم های نوین حمل و نقلی باشد.
     
    به گفته علیرضا قنادان؛ باید به سمتی پیش برویم که سسیستم مجوز دهی به فعالان تاکسی اینترنتی مدیریت شود و در این زمینه نباید به دنبال ایجاد انحصار باشیم چرا که انحصار انگیزه برای ابتکار و توسعه خدمات رسانی را از بین می برد.
     
    وی با تاکید بر اینکه باید اقتدار تاکسیرانی به این سازمان بازگردد؛ ادامه داد: در یک دوره بسیاری از وظایف این سازمان به بخش خصوصی واگذار شد اما به نظر می رسد که در یک دهه اخیر به خوبی برنحوی عملکرد این وظایف توسط بخش خصوصی نظارت کافی انجام نشده است.  بازگشت اقتدار به معنای ایجاد محدودیت نیست.
     

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت شرکت های خصوصی نیز یکی دیگر از مباحث مهمی است که در این دوره مدیریتی سازمان تاکسیرانی به آن توجه خواهد شد؛ بیان کرد:  10 سال از فعالیت شرکت های خصوصی در این حوزه می گذرد اما وضعیت  راضی کننده ای در این حوزه وجود ندارد. مدل خصوصی سازی در سازمان تاکسیرانی از ابتدا اشتباه بوده است و باید مدل خصوصی سازی برای بهبود وضعیت کیفیت خدمات ، وصعیت معیشت رانندگان و تضمین سرمایه گذاری بخش خصوصی تغییر کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی