هنرآنلاین: استودیو "framlab"  این پروژه را به عنوان راه حلی در مقابله با افزایش جمعیت شهروندان بی‌خانمان پیشنهاد داده است.

در این طرح ماژول‌های شش ضلعی برای این پناهگاه‌ها در نظر گرفته شده که یادآور کندوی زنبور است. چنانکه در تصاویر مشخص است این میکرو خانه‌ها توسط داربست با دیوار ساختمان‌ها اتصال می‌یابد.

این استودیو تلاش کرده تا به این وسیله مسکن‌هایی را ارائه دهد که بتواند در شرایط سخت و هوای سرد مقاومت کند نسبت به شرایط جوی فصل‌ها خنک یا گرم باشد. لایه بیرونی این خانه‌ها از روکش آلومینیوم اکسید شده تشکیل شده و فضای داخلی آن محیطی نرم و دوستانه را ارائه می‌دهد.

3d printed micro-neighbourhoods new york city homeless framlab designboom

این ماژول‌های چاپی  تصاویری از مناظر شهر را در خارج می‌گیرند و می‌توانند به نیازهای خاص و خواسته‌های ساکنین آن متصل شوند.

این پروژه با استفاده از فن آوری های پیش تولید، قادر است مجموعه ای از واحدهای خانگی را در عرض چند روز احداث کند.  یک دیوار معمولی شهری با مساحت 50 در 70 فوت قابلیت دارد تا 95 واحد از این پناهگاه را شامل شود . ماژول‌های داخلی پروژه از بیوپلاستیک های قابل بازیافت قابل چاپ ساخته شده‌اند که آن‌ها را به عنوان یک مجموعه سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه معرفی می‌کند.

3d printed micro-neighbourhoods new york city homeless framlab designboom

این ماژول‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که در طول روز یک موزاییک شهری را تشکیل دهند، و شب‌ها نیز بتوانند آثار هنری دیجیتال، اطلاعات عمومی و  یا آگهی‌های تجاری را به نمایش بگذارند.

منبع: Designeboom