وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    به گزارش تیتر شهر؛ بیش از 7 هزار دستگاه دوچرخه در خانه‌های دوچرخه سطح شهر وجود دارد .اما نمی توان در سطح شهر از خطوط دوچرخه و امکاناتی که برای آن قائل هستند استفاده کرد. زیرا تهران استعداد چندانی برای تبدیل به این امر را ندارد.
     خطوط ویژه‌ای که شهرداری برای تردد دوچرخه تعبیه کرده بود به مرور زمان کارآیی خود را از دست داده و حتی در مواردی از بین رفته است. در این راستا شاید گذرتان به خیابان کریمخان خورده باشد. اگر به نحو ساماندهی این خیابان توجه شود خواهید فهمید مدیریت شهری گذشته برای تبدیل تهران به هدف شهر پاک، سطوحی را به خطوط دوچرخه اختصاص داده است؛ 
    اما شاید متولیان امر تنها به فکر کارهای نمادینی بودند که اثری از اندیشه در آن دخیل نیست. خط دوچرخه خیابان کریمخان به گونه ای ایجاد شده است که نه تنها به جایی وصل نیست و اتصالی میان این خط با سایر مناطق وجود ندارد بلکه به گونه ای ساخته نشده که دوچرخه بتواند به راحتی در آن تردد کند و سطوح خیابان دارای پستی و بلندی است؛ از سوی دیگر این روزها خط دوچرخه تبدیل به پارک موتور سیکلت هایی شده که تنها به ترافیک این خیابان دامن می زند؛ اما در این راستازهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با دفاع از وجود این خطوط استاندارد  در خصوص خطوط ویژه خیابان کریمخان گفت:  شخصا با این امر موافق هستم اما معتقدم که دوچرخه سواری در تهران امکان پذیر نیست چون شهر ما پستی و بلندی دارد.
    وی ادامه داد: نمی توان از دوچرخه در تمام سطوح شهر استفاده کرد و باید در مکان های مسطح از آن سود جست. طرحی که شهرداری ایستگاه به ایستگاه آورده است و فضاهای عبور و مرور را مشخص کرده به نظرم مثبت و قابل استفاده خواهد بود. 
    نژاد بهرام افزود: معتقدم هر وسیله ای باید مسیر خاص خود را داشته باشد. پیاده رو باید برای پیاده رو ها، مسیر های دوچرخه مخصوص دوچرخه و مسیرهای خودرو برای خودرو باید اختصاص یابد.
    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص مشکلات خطوط دوچرخه سطح شهر گفت: ما عادت نداریم جز ماشین وسیله دیگری را ببینیم؛  این شهر عادت کرده که فقط به خودروها راه بدهد. این در صورتی است که افراد دیگر هم حق تردد دارند.
    خطوط دوچرخه ای که همچنان از آن دفاع می کنید + عکس
    وی تاکید کرد:  تمام پارک ها و... صاف کنیم که خودرو حرکت کند. این در حالی است که باید انسان محور باشیم نه خودرو محور؛ اما معتقدم باید به سمت اصلاح برویم. این امر قابل قبول است که بگوئیم فلان جا از نظر فنی ایراد دارد اما اینکه بگوئیم ترافیک ایجاد کرده و تبدیل به پارک خودروها شده غلط خواهد بود.
    گفتنی است خطوط دوچرخه در خیابان کریمخان نه به جایی وصل است و نه از استانداردهای کافی برخوردار می باشد؛ امری که این روزها از چشم مسئولین مغفول مانده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی