وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    بهرام عکاشه

    رییس سابق بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت:  اینکه می گویند امکان وقوع زلزله 8 ریشتر در تهران، برایم تعجب آور است، زلزله 8 ریشتری در تهران غلو است، زلزله 8 ریشتر برای مناطقی مثل ژاپن که زلزله های عمیق تا 700 کیلومتر دارد ممکن است، اما در ایران امکان وقوع زلزله 8 ریشتری وجود ندارد.

    «بهرام عکاشه» در گفت‌وگو با ایسکانیوز در خصوص امکان وقوع زلزله 8 ریشتری در تهران اظهار داشت: اینکه می گویند امکان وقوع زلزله 8 ریشتر در تهران، برایم تعجب آور است، زلزله 8 ریشتری در تهران غلو است، زلزله 8 ریشتر برای مناطقی مثل ژاپن که زلزله های عمیق تا 700 کیلومتر دارد ممکن است، اما در ایران امکان وقوع زلزله 8 ریشتری وجود ندارد.

    وی افزود: زلزله های جنوب تهران معمولا سطحی تا عمق 20 کیلومتر هستند، زلزله های شمال تهران هم عمیقتر تا عمق 30 کیلومتر معمولا هست، پتانسیل گسل های جنوب تهران تا زلزله 6.2 ریشتر و پتانسیل گسل های شمال تهران حدود 6.5 ریشتر تا 7.5 ریشتر بوده است،

    رییس سابق بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه شهر تهران در معرض خطر زلزله هست، عنوان کرد: معمولا گسلی که از شرق تهران می آید از شمال تهران عبور می کند و به سمت کرج و قزوین می رود.شمال تهران معمولا زلزله هایش با جنوب تهران فرق می کند جنوب تهران بدلیل سستی زمین وقوع زلزله خطرناک است و فقر مردم که آنجا هستند بسیار خسارت وارد می کند.منطقه شمال تهران زمینش سنگی است منطقه جنوب تهران زمینش رسوبی است و تمام آب فاضلاب تهران از شمال به سمت جنوب می رود پس جنوب تهران هیچ زمانی زلزله هفت ریشتر نداشته است .

    وی با اشاره به اینکه 90 درصد سطح کشور مان زلزله خیز است و در صورت وقوع زلزله کشته می گیرد، تاکید کرد: من منتظر زلزله بزرگ در تهران هستم زلزله 6.5 ریشتری در جنوب یا هفت تا هفت و نیم ریشتری در شمال.

    عکاشه با بیان اینکه علم قادر نیست زمان وقوع زلزله را پیش بینی کند، افزود: نه در ژاپن و نه در کالیفرنیا و نه در چین و نه در هیچ جای دیگرنمی توانند زمان وقوع زلزله را پیش بینی کنند، ما هم نمی تواینم در این زمینه اظهار نظر کنیم چرا که زمین تهران و زمین کشور ناشناخته است.

    وی در خصوص اینکه زلزله شب گذشته در تهران پیش لرزه بود یا زلزله اصلی گفت: هنوز بشر قادر نیست زلزله را پیش بینی کند که آیا این پیش لرزه بود یا پس لرزه و اینکه آیا این زلزله ادامه دارد یا ادامه ندارد، مهم این است که این بشر عاقل همیشه آماده برای خطر باشد چرا که خطر از آسمان پایین نمی آید از زیر زمین می آید بالا .

    رییس سابق بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله های چهارگوشه کشور کاملا اتفاقی و طبیعی دانست و افزود: وقوع این زلزله ها نشان می دهد منطقه تحت فشار قرار دارد، تمامی خشکی های زمین یک تکه بوده که در اثر درجه حرارت داخل زمین این تکه ها حرکت کردند چرا که داغی باعث حرکت می شود، مثل اینکه دیگ آبی را روی گاز بگذارید و دربش را ببندید بعد از گرم شدن آب، درب دیگ را به بالا می اندازد چنین اتفاقی هم برای زمین دارد می افتد.

    وی ادامه داد: داخل زمین هشت هزار درجه سانتیگراد درجه حرارت وجود داد که در عمق بیست یا سی کیلومتر ، درجه حرارت بیش از صد درجه سانتیگراد هست که تکه های زمین بر اثر داغی حرکت کرده و در مقابل همدیگر قرار می گیرند.

    عکاشه در پایان خاطر نشان کرد: زلزله تهران به زلزله کرمانشاه و کرمان ارتباطی ندارد، همه کشور ما زلزله خیز است و ما نمی تواینم این زلزله را به زلزله کرمانشاه و کرمان ارتباط بدهیم چرا که چنین چیزی نیست.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی