وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     مردم تهران پس از زلزله ۵/۲ ریشتری

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله چهارشنبه‌شب تهران گفت: زلزله دیشب نشان داد ما از لحاظ معماری بحران با مشکل جدی روبرو هستیم. ما هیچ انسجام مدیریتی و یکپارچگی در تصمیم‌گیری و توزیع وظایف و آمادگی دستگاه‌ها در اطلس بحران نداریم.

    علی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص زلزله دیشب تهران، بیان کرد: رفتار مردم رفتار صادقانه‌ای بود. مردم همدیگر را به خونسردی و حفظ آرامش دعوت می‌کردند و شاهد هجوم دلهره‌آفرینی که بحران را تشدید کند، نبودیم بلکه حس مسئولیتی در رفتار مردم بود. از نظر من زلزله دیشب زلزله مدیریتی را به ما نشان داد.

    وی گفت: اتفاق دیشب پس لرزه نظام مدیریت بحران بود. ما هیچ آمادگی از لحاظ مدیریتی برای یک بحران بزرگ در تهران را نداریم. در کرمانشاه و سایر موارد نیز همین اتفاق افتاد و این ضعف مشاهده شد. ما مشکل محدودیت امکانات نداریم بلکه مشکل ما تعدد دستگاه‌های دخالت‌گر است. از سوی دیگر نبود اطلس رفتار مدیریتی در بحران و نداشتن معماری بحران مناسب از دیگر مشکلات ما در این حوزه است. رفتار مدیریتی ما با کاستی‌های اساسی روبرو است.

    وی ادامه داد:‌ ما نیازمند اطلس بحران هستیم و از مدیران رفتار اطلسی را انتظار داریم. بخشی عمل کردن، بخشی تصمیم گرفتن و بخشی واکنش نشان دادن خودش بر بحران می‌افزاید و دیشب شوک بزرگی بود. هر واحد باید به صورت آنی تصمیم بگیرد و به صورت سیستمی در تمام شبکه نظام مدیریتی اجرایی شود. باید این تصمیم مورد پذیرش قرار گیرد و همچنین به اجرای آن توجه شود. ما به یک نظام مدیریتی و شبکه‌ای در ارتباط با بحران همچنان دست پیدا نکرده‌ایم و ضعف اساسی ما، ضعف مدیریتی است.

    این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید معماری بحران را در رفتار مدیران‌مان حل کنیم و باید اجماعی در نظام مدیریتی ما در رابطه با این‌که چه کسی تصمیم نهایی را بگیرد و چه کسی آن را اجرا کند و میزان اختیارات هر یک از دستورات در هنگام بحران چقدر است، شکل بگیرد. بخشی از این اقدامات باید به صورت هوشمند عملی شود و بخشی از این اقدامات باید به صورت مهندسی و در اتاق‌های تصمیم اتخاذ شود. این موارد ضرورت‌هایی است که تا زمانی‌که به آن‌ها نپردازیم الزامات مدیریت بحران از ما سلب است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی