وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهرهوشمند

    یک کارشناس ارشد مهندسی شهرسازی گفت: عواملی همچون افزایش جمعیت و شهرنشینی، تغییر هرم سنی، تغییرات زیست محیطی و قطبی شدن رشد اقتصادی باعث شده تا به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم.

    امین زینل همدانی درگفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: جهان پیوسته در حال دگرگونی است و بشر نیز همواره کوشیده تا بر چالش‌های موجود غلبه و محیطی مناسب برای زندگی خود فراهم کند تا ازکیفیت زندگی خود رضایت داشته باشد.

    وی با بیان اینکه فضای پیچیده شهری باعث شده تا اندیشمندان راهکارهایی برای حل مشکلات و نارسایی‌ها و دست‌یابی به حد متعالی زندگی، اصلاح و ساختارهای جدید شهری بیندیشند، افزود: در هزاره سوم عواملی همچون تغییر سطح انتظارات شهروندان از مدیریت شهری، توسعه فناوری های گوناگون، تغییر رفتار شهرنشینی در دنیا، نگرانی‌های زیست محیطی شرایطی را فراهم کرده تا دست‌یابی به وضعیت پایدار به روش‌های کنونی اداره و توسعه شهر ناممکن شود، بر این اساس برنامه‌ریزان شهری در سراسر دنیا باید نگاهی یکپارچه به تمام ابعاد شهر و توسعه شهری با هدف پاسخگویی به انتظارات دنیای جدید امروز داشته باشند.

    این کارشناس ارشد مهندسی شهرسازی با بیان اینکه رویکردهای نوین شهرسازی شامل شهرهای هوشمند، شهرهای الکترونیکی، شهرهای خلاق، شهرهای مجازی، شهرهای پایدار و ... است، گفت: شهرهای هوشمند با استفاده از فناوریهای روز دنیا، کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا و اقتصاد سبز و توسعه پایدار را محقق می‌کند.

    زینل همدانی با بیان اینکه اجزای اصلی هسته شهر هوشمند به سه عامل فناوری اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، شهروندان و مبنای حقوقی تقسیم بندی می شود، گفت: عواملی همچون افزایش جمعیت و شهرنشینی، تغییر هرم سنی، تغییرات زیست محیطی و قطبی شدن رشد اقتصادی باعث شده تا به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم.

    وی با بیان اینکه محورهای شهر هوشمند شامل اقتصاد، مردم، زندگی، حکمرانی، محیط و پویایی هوشمند است، گفت: اهداف مردم هوشمند و زندگی هوشمند دسترسی بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی الکترونیک، مدیریت اطلاعات بیماران، اتوماسیون و هوشمندسازی منازل است، همچنین اهداف اقتصاد هوشمند توسعه رقابت منطقه ای جهانی، دسترسی شهروندان به فرصت های کسب و کار، کمک به حفظ جمعیت روستایی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی