وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    بندرعباس- ایرنا- معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس از طراحی بنایی با ارتفاع 100متر خبر داد که نمادهای سنتی جنوب کشور با اعتبار 30 میلیارد تومان در آن نصب می شود.

    به گزارش ایرنا، اصغر حسینی ‌پور روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: مجموعه نمادهای جنوب کشور در زمینی به مساحت چهار هزار متربع با کاربری گردشگری و رفاهی جنب استانداری قدیم ساخته و نصب می شود.
    وی به زمان بهره برداری از این طرح و منبع تامین مالی آن اشاره ای نکرد.
    معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس ساماندهی بازار قدیم، دریاچه 22 بهمن و حوضچه پشت ساختمان استانداری قدیم و ساخت کوهستان پارک شش هکتاری را از دیگر برنامه های شهرداری اعلام کرد.
    وی کاهش فرآیندهای اداری (بوروکراسی) در صدور پروانه ساختمان و محاسبه عوارض را یکی از برنامه های اصلی معاونت معماری و شهرسازی اعلام کرد که این برنامه با نصب یک نرم افزار اجرایی شده و هزینه ابتدایی طراحی این نرم افزار نیز یک میلیارد تومان بوده است.
    حسینی ‌پور اضافه کرد: نشست های شورای فنی شهرداری در گذشته تنها در شهرداری مرکزی انجام می‌شد اما جهت سرعت بخشی، به شهرداری های مناطق تفویض اختیار شده و تنها پرونده‌هایی که در منطقه به نتیجه نرسد، در شهرداری مرکزی نسبت به آنها تصمیم‌ گیری می‌شود.
    وی تاکید کرد: شهروندان باید بتوانند از منزل همه امور مربوط به صدور پروانه ساختمانی یا پایان کار را انجام دهند و نتیجه مورد نظر را کسب و یا آن را پیگیری کنند.
    وی با اشاره به دیگر فعالیت های این معاونت اظهار داشت: پیاده‌ راه حافظ یکی ازطرح هایی است که توسط حوزه معماری و شهرسازی شهرداری اجرا شده است.
    معاون شهردار خاطرنشان کرد: تاکنون دو میلیارد تومان برای این پیاده راه هزینه و 50درصد آن تکمیل شده است.
    به گفته حسینی پور، برای کامل شدن پیاده راه حافظ دو میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است اما چنین اعتباری در سال 96 برای آن پیش بینی نشده است.
    معاون شهردار بندرعباس همچنین از ساماندهی بازار قدیم ( معروف به بازار لاری ها) بندرعباس خبر داد و اضافه کرد: برای ساماندهی این بازار که باید به صورت سنتی و محلی حفظ شود، از استادان مطرح معماری کشور مشاوره‌ گرفته شده و بر اساس مطالعه و طراحی ها، نمای ظاهری و رواق های آن ترمیم و مقام‌ سازی شده است.
    معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: حوضچه پشت استانداری قدیم هرمزگان نیز به دستور استاندار به شهرداری واگذار شده و طراحی لازم برای بهسازی و ساماندهی مورد نیاز این بخش که اکنون استفاده خاصی از آن نمی‌شود، در حال انجام است.
    حسینی ‌پور توضیح داد: با استقرار اسکله‌های کوچک تفریحی در این حوضچه و همچنین ساماندهی و فراهم کردن شرایط تمرین تیم‌های قایقرانی، این حوضچه مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.
    وی در پاسخ به یکی از پرسش های ایرنا درباره سرنوشت دو نماد دروازه قرآن و دروازه خلیج فارس در ورودی های راه آهن و بلوار خلیج فارس اظهار داشت: شهرداری به این نتیجه رسید که دو نماد یاد شده کارآیی ندارند و به زودی جمع آوری خواهند شد.
    برای سازه دروازه قرآن و فضاهای جنبی، در زمان ساخت آن (سال1390) در مجموع 26میلیارد ریال پیش بینی شد.
    اعتبار دروازه خلیج فارس نیز در زمان ساخت آن 6میلیارد ریال اعلام شد.
    شورای شهر بندرعباس در هفته جاری مصوب کرد: به دلیل مشکلات ناشی از طراحی و جانمایی نامناسب برخی نماد های نصب شده در بندرعباس، هرگونه اقدام در این زمینه باید پس از طرح در سازمان سیما و منظر و تصویب در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر باشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی