وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     

     به گزارش ریواس جنوب نوذر امامی در گفتگو با ایسنا گفت: اجبار مالکان در گرفتن مجری ذی‌صلاح برای احداث ساختمان‌های بالای ۲ هزار مترمربع، بار دیگر از سوی دیوان عدالت اداری برداشته شد.

    پیش از این دیوان عدالت اداری با صدوری یک رای، الزام داشتن مجری ذی‌صلاح را برای احداث ساختمان حذف کرده بود اما در استان فارس با تشکیل یک کمیته‌ی ۴ نفره به ریاست معاونت عمرانی استانداری و با حضور نمایندگانی از شهرداری شیراز، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان استان فارس، برای ساختمان‌های به متراژ بیش از ۲ هزار مترمربع احیاء شده بود.

    بر اساس اعلام امامی، امروز بر اساس رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بار دیگر اجبار برای گرفتن مجری ذیصلاح برداشته شده است.

    امامی معتقد است که با الزام به مجری ذی‌صلاح، مردم و مالکانی که قصد ساخت و ساز داشتند مجبور بودند که هزینه‌ای را برای مجری ذی‌صلاح پرداخت کنند که هزینه‌ی تحمیل شده در این مبحث ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه کل ساختمان‌سازی بود.

    عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این اقدام دیوان عدالت اداری قطعا خوشحالی مالکان و انبوه‌سازان را به‌دنبال خواهد داشت زیرا هزینه‌ی زیادی از دوش آنان برداشته می‌شود.

    امامی در پاسخ به این سئوال که آیا این اقدام به کاهش کیفیت ساختمان‌سازی منجر نمی‌شود؟ تصریح کرد: پروژه‌های ساختمان‌سازی براساس متراژ، نوع سازه و … دارای مهندس ناظر در بخش‌های مختلف سازه،‌ تاسیسات و … است و حضور مهندس ناظر از سوی شهرداری و دیگر دستگاه‌های نظارتی، قطعا باعث خواهد شد تمام مسائل فنی مد نظر قرار گرفته و رعایت شود.

    امامی تاکید دارد که اجبار برای گرفتن مجریان ذی‌صلاح تحمیل هزینه‌ای اضافه به مردم محسوب می‌شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی