وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    حضور محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در خبرگزاری ایسنا

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از دو سال است که درباره توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی تاکید می‌شود، اما همگرایی در این خصوص وجود ندارد.

    به گزارش ایسنا، محمد سعید ایزدی در همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، اظهار کرد: بیش از دو سال است که راجع به موضوع TOD بحث و گفت‌وگو می‌شود. از ابتدای دولت یازدهم دکتر آخوندی اصرار داشتند تمرکز اصلی سیاست‌ها را به بحث ارتقاء سبک زندگی و نیز ارتقاء حمل و نقل در توسعه شهری بگذاریم.

    وی دو موضوع بازآفرینی شهری و بحث حمل و نقل را دو رویکرد بر مبنای این سیاست عنوان و تاکید کرد: تمرکز بیش از حد اتومبیل شخصی باعث شده که زمان زیادی از وقت شهروندان هدر برود، این در حالی است که با وجود تلاش‌های دو سال اخیر هنوز همگرایی و اتفاق نظری در خصوص توسعه مبتنی بر حمل و نقل ایجاد نشده است.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی "واکینگ اسکور" را یکی از شاخص‌های رایج در شهرهای جهان دانست و گفت: این شاخص بدان معناست که ساختمان‌های ما چقدر به مزیت‌های عمومی دسترسی دارند. در این فرآیند دستیابی به حمل و نقل ایمن، سهل و ارزان در دستور کار اصلی است.

    ایزدی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در دهه‌های گذشته پیدا کردن نسخه‌های واحد و بهره‌برداری از نسخه‌های رایج دنیا برای شهرهای خودمان است و بیم آن داریم که از این سیاست استفاده نشود. مهم است که بدانید تهران با تمام شهرهای کشور متفاوت است، لذا نظام برنامه‌ریزی در این شهر ایجاب می‌کند که به سمت توسعه شهری متناسب با ویژگی‌های این کلانشهر برویم.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی