وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    استاندار مازندران از اتصال متروی تهران به این استان خبر داد، موضوعی که می تواند بار ترافیکی جاده هراز و فروزکوه را به شدت کاهش می دهد.

    یک طرح ایده آل برای کاهش ترافیک جاده های تهران – شمال/ مترو زودتر از اتوبان ساخته می شود؟به گزارش تیترشهر: ترافیک جاده های تهران – شمال در روزهای تعطیل انقدر زیاد می شود که پلیس چاره ای جز یکطرفه کردن مسیرها نمی بیند.

    البته چند سالی است که همین شیوه هم جوابگو نیست و به گفته مسئولان پلیس راه، ظرفیت جاده ها نمی تواند این تعداد خودرو را تحمل کند.

    در این میان پروژه اتوبان تهران – شمال نیز حداقل 20 سالی می شود که در دست تکمیل است و حالا حالاها نیز از آن خبری نخواهد بود.

    اتوبانی که سالهاست وعده ساخت آن را داده اند و اکنون مشخص نیست در چه مرحله ای قرار دارد و چه زمانی ساخت آن تمام می شود.

    اما در این میان برخی مسئولان قدیمی و فعلی پیشنهاداتی مطرح کردند. محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران یکی از همین افراد بود که در یکی از آخرین برنامه های تلویزیونی خود گفت: طرحی داشتیم که بتوانیم مترو تهران را به شمال کشور متصل کنیم تا از بار ترافیکی کاسته شود.

    حالا اما این طرح از زبان استاندار مازندران نیز شنیده می شود و گویا به اجرا نزدیک شده است.

    محمد اسلامی، استاندار مازندران گفت: مترو تهران به استان مازندران وصل می شود. در نظر داریم در بخش ریل متروی تهران را به مازندران وصل کنیم که پروژه بزرگی در این بخش محسوب شده و بیش از هشت میلیارد دلار اعتبار نیاز داشته و باید سرمایه گذار جذب کنیم.

    وی افزود: ما در استان مازندران نیازمند تقویت و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل مازندران هستیم زیرا این زیر ساخت ها تسریع و تسهیل کننده همه بخشها از جمله گردشگری هستند.

    بدون شک اجرای این طرح می تواند بار ترافیکی در جاده های شمال را کاهش دهد اما نکته اصلی اینجاست که همانگونه که قالیباف مطرح کرد، قطارهای این مترو باید توانایی حمل خودروهای شخصی را داشته باشد تا گردشگران بتوانند در مقصد، به گردش بپردازند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی