وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    چندی است زیبا سازی فضای شهری در زمان سال جدید در میان کلان شهرها باب شده است؛ گرچه مشهد در این زمینه تا کنون پیشرو بوده اما در سال های گذشته سهم تهران از زیبا سازی کم نبوده است؛ این در حالی است که این روزها سهم تهران و خیابان ولیعصر از زیباسازی فضای شهری، رنگ آمیزی چند تخم مرغ و گذاشتن چندین نیمکت رنگی دو نفره است.
    چند نیمکت؛ سهم تهران از زیبا سازی
     
    به گزارش تیتر شهر؛ چندی است زیبا سازی فضای شهری در زمان سال جدید در میان کلان شهرها باب شده است؛ گرچه مشهد در این زمینه تا کنون پیشرو بوده اما در سال های گذشته سهم تهران از زیبا سازی کم نبوده است؛ این در حالی است که این روزها سهم تهران و خیابان ولیعصر از زیباسازی فضای شهری، رنگ آمیزی چند تخم مرغ و گذاشتن چندین نیمکت رنگی دو نفره است.
     
    فضای شهر، محیط زندگی شهروند را تشکیل می‌دهد. بنابراین مدیران، طراحان و ا فراد متخصص باید محیط را به گونه‌ای تجهیز کنند که شرایط زندگی و زیست محیطی آن از "سطحی عالی" برخوردار باشد.
    امروزه شهرها مانند شرکت ها با هم به رقابت می‌پردازند : تلاش برای زیباتر شدن، کارآمد بودن و ارائه هویتی با ارزش، چرا که در این صورت قادر خواهند بود توجه جهانی، جذب گردشگر و بازار سرمایه و استعداد را به خود اختصاص دهند.
    اصلی‌ترین برنامه شهرداریها در شهرهای روبه رشد و یا مترقی ارتقاء مداوم کیفیت محیط و سیما و منظر شهر است اما در کلانشهرهای ما، زیباسازی مقوله‌ای فرعی است که شوربختانه به آن نگاه سیاسی نیز می‌شود.
    چند نیمکت؛ سهم تهران از زیبا سازی
    شهرها در تمدن جدید محل تعامل شهر و شهروند هستند. مطالعه دقیق و برداشت مناسب در بحث کیفیت محیط شهری این اجازه را به ما می‌دهد تا دریابیم شهرها تنها محل عبور و مرور نیستند، بلکه محیط‌هایی هستند که باید با ساکنانش ارتباطی دوجانبه برقرار نمایند و در این تعامل دوسویه است که معنای شهروند تحقق می‌یابد. پروژه‌های زیباسازی می‌بایست در جهت گسترش این ارتباط حرکت کنند. این یک قانون جهانی است. اما امروزه رفتارهای فرهنگی هر منطقه در تعیین خط مشی این ارتقا تأثیرگذارند.
    امری که تهران در سال 97 از آن محروم خواهد بود و همیشه این سوال برای پایتخت نشینان مطرح است که زیبا سازی منظر شهری حق پایتخت نشینان نیست؟
    چند نیمکت؛ سهم تهران از زیبا سازی
    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۸

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی