وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    عضو شورای شهر تهران گفت:شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اردیبهشت ماه 95 شهرداری تهران را ملزم کرد با قید فوریت نسبت به مقاوم سازی گود اقدام کند.

    دلایل بلاتکلیفی‌ گودبرداری‌ رها شده در کنار برج میلادعلی اعطا‌ عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گود عمیق رها شده در کنار برج میلاد اظهار کرد: چند سال پیش یک مسابقه‌ بین‌المللی برای ساخت هتل، ساختمان اداری و یک مجموعه چند عملکردی‌ تحت عنوان مجموعه ارتباطات بین المللی تهران برگزار شد که اقدام ارزشمندی برای جذب ایده‌های برتر برای ساخت فاز دو برج میلاد بود و در این مسابقه، طرح یک معمار برجسته عراقی–انگلیسی، خانم "زاها حدید" انتخاب شد.

     رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه‌ طرح منتخب‌ بر مبنای‌ ضوابط‌ و مقررات‌ طرح تفصیلی‌ نبوده است، اظهار کرد: لازم بود پیش از هرگونه عملیات اجرایی، طرح منتخب، مراحل قانونی را در کمیسیون ماده 5 و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طی می‌کرد و بعد از آن عملیات اجرایی همچون گودبرداری آغاز می‌شد.

     اعطا‌ با اشاره به اینکه قرار است‌ در این پروژه 2 برج ساخته شود‌، ادامه داد: در واقع گودبرداری انجام شده، متناسب با طرح منتخب در مسابقه است که طرح آن، ارتفاع و تعداد طبقات آن، زیربنا و تراکم آن بر مبنای اسناد مصوب، ملاک عمل نیست و مراحل تصویب را طی نکرده است و باید در ابتدا مراحل تصویب را بگذراند و بعد گودبرداری و سایر عملیات اجرایی آغاز شود.

     وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تهران به طور ویژه پیگیر موضوع ایمن سازی گود مجاور برج میلاد هستیم، خاطرنشان کرد: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اردیبهشت ماه 95 شهرداری تهران را ملزم کرد با قید فوریت نسبت به مقاوم سازی گود، اقدام کند، که متاسفانه چنین نشد. این مصوبه همچنان لازم الاجراست، و باید در اسرع وقت در این خصوص اقدام شود.

    اعطا تصریح کرد: البته بر مبنای مصوبه اردیبهشت ماه 95 در شورایعالی شهرسازی، فرآیند کار تعیین تکلیف می شود، و ما انتظار داریم در دوره مدیریت شهری جدید، این فرآیند بر مبنای ضوابط و مقررات طی شود و در اسرع وقت مقاوم سازی گود انجام گیرد.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۸

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی