وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به تایید لغو مصوبه برج باغ ها از سوی فرمانداری تهران، گفت: در گذشته رویکرد این بود که برای حفظ یک باغ اجازه داده شود درون آن ساختمان بلندمرتبه ساخته شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حجت با اشاره به تایید لغو مصوبه برج باغ ها از سوی فرمانداری تهران اظهار کرد: در گذشته رویکرد این بود که برای حفظ یک باغ اجازه داده شود درون آن ساختمان بلندمرتبه ساخته شود و به همین دلیل به زیر زمین ۸۰ درصد و گاهی تا ۱۰۰ درصد اجازه ساخت می دادند.

    وی با بیان اینکه با اجرای مصوبه برج باغ ها "هم چوب را خورده ایم و هم پیاز را" گفت: با اجرای این مصوبه هم باغ ها از بین رفتند و هم ساختمان های ناقص ساخته شدند. در واقع، با اجرای مصوبه برج باغ ها تلاش بر این بود تا هزینه نگه داری باغ از راه برجی که در آن ساخته می شود تامین شود و حاصل آن هم چیزی جز ساخت ساختمان های بلند و اویرانی باغ ها نبود.   

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه با رویکرد تامین هزینه نگه داری باغ از طریق برج باغ مخالف هستیم، ادامه داد: به باور من اگر قرار است باغ حفظ شود آن هایی که از حفظ آن منتفع می شوند باید امکان نگه داری  باغ را فراهم آورند. به طور مثال، ملکی که پنجره آن به سمت باغ یا پارک باز می شود، گران تر از مابقی است. سود این افزایش قیمت تنها به مالک ملک بر می گردد در صورتی که بخشی از آن می تواند هزینه نگه داری باغ شود.

    حجت تاکید کرد: رویکرد ما این است حفظ باغات از طریق کسانی که از آن منتفع می شوند تامین شود نه اینکه با ساختمان سازی هزینه نگه داری باغ را تامین کنیم.

    به گفته وی باغ های تهران اغلب در بخش های شمالی و در مناطق ۱، ۲ و ۳ قرار دارند.   

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش در مورد آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو گفت: در صورتی که مالک سند مالکیت بیاورد بر اساس قواعد طرح تفصیلی شهرداری به او جواب می دهد.

    حجت با اشاره به اخبار مربوط به توقف گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو بیان کرد: زمانی که مالک اجازه تجهیز کارگاه بگیرد اما گودبرداری کند، از آن جا که مجوز این کار را نداشته است و نحوه رفتار او هم موجب خسارت همسایه شود، شهرداری برای رسیدگی به موضوع باید کار را متوقف کند.

    وی با بیان اینکه مالک پلاسکو  اجازه تجهیز کارگاه گرفته است و در این زمینه تاکنون تنها دیوارکشی را انجام داده است، عنوان کرد: در روزهای گذشته مالک اقدام به انجام عملیاتی شبیه خاک برداری کرد که در این مورد تذکرات لازم را دادیم.   

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اعتراض بخشی از کسبه پلاسکو قسمت شمالی ساختمان پلاسکو در روزهای گذشته تصریح کرد: این اعتراض به ما مربوط نیست و شهرداری بر اساس سندی که مالک ارائه می دهد، جواز صادر می کند.

    حجت در پاسخ به این سئوال که آیا درخواست تخریب قسمت شمالی از سوی مالک به شهرداری تهران ارائه داده شده است، گفت: به طور کلی تاکنون درخواست پروانه جامع برای این پروژه اعم از اقدامات مربوط به قسمت شمالی به شهرداری داده نشده است

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی