وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    در حالیکه روزانه حدود یک میلیون خودرو از شهرهای اطراف به تهران وارد می شوند، استاندار تهران پارا از وعده و حرف برای راه اندازی خطوط راه آهن حومه به پایتخت فراتر نگذاشته است.

    وعده های بی پایان آقای استاندار؛ اینبار راه اندازی خطوط 9 گانه قطار حومه به پایتخت

    به گزارش تیترشهر: جلسه بررسی مشکلات خطوط راه آهن قطار حومه ای استان امروز (شنبه ١٨ فروردین ماه)به ریاست استاندار و با حضور احمد تواهن معاون امور عمرانی استانداری تهران و جمعی از مدیران راه آهن استان و فرمانداران برگزارشد.

    محمدحسین مقیمی،استاندار تهران در این جلسه با بیان اینکه استفاده از قطارهای حومه ای برای کاهش ترافیک وآلودگی هوای شهر و استان تهران ضروری است تأکید کرد: رفع سریع مشکلات خطوط ٩ گانه قطارهای حومه ای استان تهران در اولویت است و با هم افزایی فرمانداران، شهرداری و دستگاه ها لازم است مشکلات و موانع موجود مرتفع شود.

    وی افزود: روزانه حجم زیادی جمعیت از حومه وارد تهران می شوند و راه اندازی سریع خطوط ٩گانه قطار حومه ای به تهران ضروری است و اقدامات لازم نباید معطل بماند.

    در این جلسه مشکلات و جزئیات خطوط ٩ گانه قطارحومه ای در استان تهران شامل؛ خطوط تهران-هشتگرد، تهران-قدس-کرج، تهران-قدس-شهریار-ملارد-صفادشت، تهران-اسلامشهر-بهارستان-رباط کریم-پرند، فرودگاه امام(ره)- پرند، تهران-قرچک-ورامین-گرمسار، تهران-پاکدشت،تهران-پردیس و امتداد خط سه قطارحومه ای از آزادگان به اسلامشهر بررسی شد.

    در ادامه بررسی و رفع مشکلات زیرگذر و روگذر برای راه اندازی قطار حومه ای در شهرستان قرچک در دستور کار قرار گرفت.

    گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد گزارش مطالعات نقشه های به دست آمده از سوی دستگاه های مختلف برای راه اندازی سریع خطوط قطار حومه ای تا ٤٨ ساعت آینده به دفتر فنی استانداری ارائه شود.

    همچنین با دستور استاندارتهران قرار است جلسات بررسی مشکلات خطوط قطار حومه ای استان هر دو هفته یکبار در محل استانداری برگزارشود.

    حرف و دیگر هیچ

    مطابق آمار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روزانه حدود یک میلیون خودرو از شهرستان های اطراف وارد تهران می شوند. این حجم ورودی به پایتخت موجب بروز ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی در تهران می شود.

    ترافیکی که قطعا با نبود این یک میلیون خود بسیار روان تر خواهد بود.

    بسیاری از مردمی که در اطراف تهران زندگی می کنند برای رساندن خود به پایتخت رنج بسیاری می کشند، در این میان تنها کرج است که دارای مترو شده و شهروندان کرجی می توانند خود را با مترو به تهران برسانند اما هنوز برای اسلامشهر، رباط کریم، رودهن. بومهن و ... هنوز فکری نشده است.

    کمبود اتوبوس و گرانی تاکسی نیز موجب شده تا شهروندان رو به استفاده از خودرو شخصی بیاوند و همین عامل افزایش ترافیک در تهران شده است.

    امیدواریم زمانی فرا برسید که مسئولان از حرف به عمل برسند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی