وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدیر گروه رشته شهرسازی دانشگاه هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا گفت: رویداد گردشگری 2018 از عناصر تبدیل همدان به شهر هوشمند است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن سجادزاده ظهر امروز در سمینار «شهر آینده، شهر هوشمند» در دانشکده هنر و معماری همدان با بیان اینکه گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی ظرف چند سال گذشته توانسته قدم‌های مثبتی را در شهر بردارد، اظهار کرد: در پنج سال گذشته بیش از ده‌ها نشست به همت طراحی شهری در دانشگاه برگزار شده و گروه طراحی شهری توانسته به عنوان گروهی موفق در غرب کشور فعال باشد.

    وی با اشاره به ابعاد 6گانه شهر هوشمند افزود: امروزه برای داشتن شهر هوشمند باید معیارها و شاخص‌هایی تعریف شود و یکی از ارکان مهم شهر هوشمند مدیریت هوشمند کالبدی و اجتماعی است.

    مدیر گروه رشته شهرسازی دانشگاه هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: علاوه بر داشتن مدیریت هوشمند، شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند می‌تواند از ارکان اصلی و 6گانه شهر هوشمند باشد.

    وی با بیان اینکه در چند سال گذشته همدان توانسته در برخی موضوعات شهرسازی به برندهای خوبی دست یابد، گفت: دادن لقب شهر تاریخ و تمدن به همدان برای وجود المان‌های تاریخی، بازار قدیمی و وجود تپه‌های مختلف از زمان‌های گذشته تاکنون بوده است.

    سجادزاده با با بیان اینکه خوشبختانه شهر همدان از دو سال گذشته به عنوان شهر سبز پایدار شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این شهر با توجه به داشتن پتانسیل‌های خوب در زمینه اقلیم و آب و هوا تاکنون به عنوان شهر سبز پایدار به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از برندهای شهر همدان ایجاد پایلوت بازآفرینی برتر کشور در این شهر است، اضافه کرد: با توسعه پیاده‌راه‌سازی رفته رفته شهر همدان به سمت و سوی گردشگری شدن در حرکت است و برگزاری دو رویداد گردشگری 2018 در آن علاوه بر جذب گردشگر می‌تواند موجب توسعه و پایداری شهر و حرکت به سوی هوشمندی شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی