وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران از آغاز رایزنی ها برای توقف اقدامات سلیقه ای شهروندان برای پیاده روسازی در سطح شهر خبر داد.
    به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،سید حمید موسوی با بیان اینکه در تهران به طور معمول سازنده پس از اتمام عملیات ساخت، به صورت سلیقه ای مبادرت به کف سازی مسیر پیاده مقابل ملک می کند، گفت: برخی از سازنده ها با لاشه سنگ های اضافه باقی مانده از مصالح ساختمان و برخی دیگر با استفاده از موزائیک در رنگ های مختلف پیاده روسازی می کنند، عده ای هم برخلاف ضوابط با ایجاد پله مانع از تردد افراد توان یاب در پیاده رو می شوند.
    وی با تاکید بر اینکه پیاده رو گذر عام و متعلق به عموم مردم است، اظهار کرد: استفاده از مصالح متنوع در پیاده روسازی علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت می کند، در بسیاری از موارد با اصول مناسب سازی منافات دارد. از این رو درصدد هستیم با اخذ هزینه از مالک، آماده سازی پیاده روی مقابل منازل، برعهده پیمانکاران تخصصی شهرداری تهران قرار گیرد تا از هرگونه اعمال سلیقه خودداری شود.
    مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران با اشاره به آغاز رایزنی ها با معاونت های حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی و خدمات شهری برای اجرای طرح مذکور گفت: در صورت هماهنگی دستگاه های مسئول و با لحاظ تمامی موضوعات حقوقی و فنی، طرح یکسان سازی پیاده روها می تواند عملیاتی شود.
    موسوی ادامه داد: در واقع در قالب این طرح، پیاده روها با رعایت اصول فنی و مهندسی به صورت متمرکز مناسب سازی می شوند تا ضمن پرهیز از اعمال سلیقه فردی، برای تمامی اقشار جامعه قابل استفاده باشند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی