وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    اتمام کار پور سیدآقایی یا موج سواری آقای معاون برای تعیین جانشین بعدی

    بعد از انتخاب شهردار هفدهم شهر تهران سیل خبرهای درگوشی مبنی بر نخستین تغییرات محمد علی افشانی در سطح مدیران ارشد و معاونان شهردار سابق تهران داغ شد اما این شائبه نیز به همراه تعیین گزینه های جدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وجود دارد که آیا انتشار این اخبار به معنای پایان کار محسن پور سید آقایی است یا موج سواری معاون فعلی برای تعیین گزینه بعدی است.
    به گزارش تیتر شهر: این روزها بعد از انجام مراسم تحلیف و ابلاغ حکم محمد علی افشانی به عنوان شهردار هفدهم شهر تهران رسانه ها و کارشناسان شهری به دنبال بررسی اخبار مربوط به نخستین تغییر و تحولات حوزه مدیریت شهری در سطح مدیران و معاونان هستند. اما در این میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به دلیل اعتراضاتی که به محسن پور سیدآقایی به خاطر اجرای ضعیف طرح جدید ترافیک شهر تهران توسط رسانه ها و برخی از مدیران انجام شده به نظر می رسد که در راس تغییر و تحولات شهردار جدید شهر تهران قرار داشته باشد.
    هر چند در یکی، دو روز گذشته گزینه هایی مبنی بر نامطدهای احتمالی ای معاونت در رسانه ها منتشر شد و در مقابل نیز مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و متعاقب آن مشاور رسانه ای معاونت حمل و نقل تمامی این خبرها را تکذیب و منتسر کنندگان این اخبار درگوشی را سهم خواهانی دانست که عدالت اجتماعی آقای معاون جلوی آنها یک دیوار بتنی ایجاد کرده است؛ اما از منظر مدیریت رسانه انتشار این اخبار قابل بررسی است.
    یکی از شگردهای تبلغ در دنیای رسانه این است که انتشار اخباری مربوط به استعفا و یا تعیین گزینه های جایگزین در قالب شنیده ها از سوی تیم رسانه ای معاون و یا مدیری که خودرا در خطر کنار گذاشتن می بیند؛ منتشر می شود. البته گام بعدی این موج سواری رسانه ای تکذیب این اخبار از سوی مشاوران رسانه ای و طراحان این اقدام رسانه ای است تا شائبه انتصاب نشر این اخبار به مدیر در معرض خطر رفع شود.
    اما در مورد انتشار اخباری مربوط به تغییر معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران و حتی نام بردن از نامزدهای جایگزین این گونه استنباط می شود که محسن پور سیدآقایی که هیچ وقت مراسم تودیع را امر پسنیده ای برای خود نمی داند و از کنار گذاشته شدن متنفر است، سعی کرده هم با انتشار خبر استعفایش این گونه نشان دهد که این بار نیز قبل از تودیع خود تصمیم گرفته تا در پست مدیریتی ای که در آن مشغول به کار بوده نمانده است و هم اینکه معرفی گزینه های پیشنهادی با ذکر نام دقیق و سابقه فعالیتی آنها نیز می تواند این گونه تفسیر شودکه پور سیدآقایی حتی برای نشان دادن قدرت خود این حس را القا می کند که وی حتی بعد از رفتنش از معاونت گزینه جایگزین خود را نیز انتخاب کرده است.

    موج سواری یکی دو روز اخیری که معاون شهردار تهران در رابط هبا استعفایش و انتخاب گزینه بعد از خود انجام داد هر چند به نام رسانه های سهم خواه تمام شد اما این مساله یک سناریو تعیین شده از سوی تیم رسانه ای آقای معاون است که می خواهد حتی بعد از رفتنش از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نشان دهد که تاثیر خود را در این حوزه دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی