وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    استاندار تهران گفته که تمام دستگاه‌هایی که از اعتبار دولتی استفاده می‌کنند، باید از کاهش ۲۰ درصدی آب پیروی کنند، همین موضوع نشان می دهد که تهران با بحرانی جدی روبرو خواهد بود.

    بحران آب تهران جدی شد/ دستور استاندار به قوه قضاییه، مجلس، ارتش، سپاه و ناجا برای کاهش 20 درصدی مصرف آببه گزارش تیترشهر: محمدحسین مقیمی استاندار تهران در چهلمین جلسه اقتصاد مقاومتی و دومین جلسه این مبحث در سال 97 درباره کاهش مصرف آب اظهار داشت: در مورد کاهش مصرف آب قبلا تصمیم گرفتیم تمام دستگاه‌ها از قبیل قوه قضائیه، مجلس، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و... که از اعتبار دولتی استفاده می‌کنند، مکلف هستند از کاهش 20 درصدی آب پیروی کنند.

    وی درباره امکانات کاهنده مصرف آب گفت: به ارگان‌هایی که مصرف بالایی دارند، اخطار داده می‌شود و امکانات کاهنده در اختیارشان قرار می‌گیرد.

    مقیمی درباره کاهش مصرف برق افزود: مسئول اداره برق ساعت اوج مصرف را از 12 تا 16 اعلام کرد که باید در این ساعات صرفه‌جویی انجام پذیرد.

    وی ادامه داد: از ساعت 16 که پایان کار ادارات و دستگاه‌های دولتی است باید سیستم خنک کننده خاموش شود. همچنین از امکاناتی که مصرف بالای برق دارند، استفاده نشود.

    مقیمی تصریح کرد: رؤسای همه سازمان‌ها باید در کاهش مصرف برق باید مانند کاهش مصرف آب گزارش دهند. همچنین با مدیران اجرایی دستگاه‌هایی که کاهش مصرف را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

    وی در خصوص اینکه کاهش واردات کالای مصرفی در اجرای اقتصاد مقاومتی تأثیر گذار است گفت: واردات در تهران زیاد شده است که نباید به این حد برسد، هرچند این تعداد بالا به دلیل وجود گمرک‌های اصلی در این استان است.

    استاندار تهران گفت: باید ممنوعیت خرید کالای غیر ایرانی برای همه دستگاه‌ها اعلام شود.

    بحران آب تهران جدی است

    زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران نیز چندی پیش با تاکید بر اینکه از سال های گذشته تاکنون مصرف آب بسیار افزایش یافته و میزان ذخیره آب‌های زیرزمینی به شدت رو به کاهش است، گفت: یکی از مشکلات کشور ما کمبود آب است و شهر تهران نیز به دلیل کمبود بارش باران و منابع آبی محدود شده است و اقتضا می کند که در استفاده از این منابع صرفه جویی شود.

    وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با شرکت آب و فاضلاب تهران خبر داد و عنوان کرد: این کمیسیون با آب منطقه ای هم جلسات مشترکی را برگزار کرده و راجع به وضعیت ذخیره چاه‌های زیرزمینی و نشت آب پرتی ها در سطح شهر بحث کردند.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران علت نشت آب در برخی معابر پایتخت را فرسودگی لوله‌ها دانست و اذعان داشت: باید از پرت آب جلوگیری به عمل آید و برای رفع این مساله در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

    صدراعظم نوری با اشاره به اینکه طی دو دهه آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب صورت می‌گرفت، گفت: امروز از طریق هماهنگی که بین سازمان آب و فاضلاب و فضای سبز شهرداری تهران انجام شده آبیاری فضای سبز به صورت صد در صد و به صورت قانونی از طریق چاه های مجاز صورت می‌گیرد.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تلاش تمام دستگاه های مسئول بر این است که صرفه جویی در آب ترویج یابد و از آنجایی که مساله آب در شهر پرجمعیتی مانند تهران یک مساله حیاتی است، شهروندان به سمتی حرکت کنند که نحوه صحیح مصرف کردن به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی