وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    وبسایت تابناک با تو: همزمان با افزایش تعداد جمعیت در چین، دولت این کشور در جستجوی روش های استفاده ی بهینه از فضاهای خالی در این کشور است، حتی اگر این فضا بالای یک ساختمان مسکونی پنج طبقه باشد.

    به تازگی تصاویری از ساختمان پنج طبقه در شهر "چونگ کینگ" چین منتشر شده که بر روی سقف آن یک خیابان و جاده ی مخصوص عبور اتومبیل ها ساخته شده است.

    ساخت خیابان بر روی ساختمان پنج طبقه
     
    این منطقه از چین کوهستانی است و در برخی قسمت های آن پستی و بلندی های صعب العبوری وجود دارد. به همین دلیل مهندسین این کشور در جستجوی روش های غیر مرسوم در طراحی زیرساخت های این شهر هستند. بنابراین جاده های غیر معمول در این منطقه به وفور دیده می شود.

    ساخت خیابان بر روی ساختمان پنج طبقه
     
    از جمله خلاقیت های آنها در این بخش کوهستانی می توان به ساخت پل عابر ۱۳ طبقه و یا ریل قطار تعبیه شده بر روی یک ساختمان اشاره کرد. و جدیدترین خلاقیت آنها ساخت خیابانی بر روی سقف ساختمان پنج طبقه است.

    ساخت خیابان بر روی ساختمان پنج طبقه
     
    تصاویر منتشر شده در فضای مجازی به سرعت تحسین و اعجاب کاربران را در پی داشت. آنها می گویند پدیده های عجیب مهندسی شبیه این را فقط باید در چین پیدا کرد. این خیابان عجیب به مردم کمک می کند تا بدون نیاز به آسانسور و یا عبور از پله زودتر و سریع تر خود را به خانه هایشان برسانند. سقف این ساختمان با ابزارهایی تجهیز شده که صدای عبور اتومبیل ها را به حد اقل می رساند.
     

    ساخت خیابان بر روی ساختمان پنج طبقه

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی