وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهر دوستدار کودک؛ واژه ای سال های اخیر بسیار گفته اند و شنیده ایم اما کمترین امکانات برای کودکانی که همراه والدین خود هستند در شهر در نظر گرفته شده است؛ نگاه عمرانی به شهر این روزها سبب شده تا کودکان مورد غفلت واقع شوند و قدم های سختی برای آن دسته از فعالیت هایی که حتی نیاز به بودجه ندارد برداشته می شود زیرا این گونه برداشت می شود که کودکان اهمیت دست چندمی دارند.

    به گزارش تیتر شهر؛ نگاه عمرانی به شهر سبب شده این روزها کودکان که آیندگانمان هستند در نظر گرفته نشوند. این در حالی است که مدیریت شهری بنا دارد نگاه ویژه ای به شهر برای کودکان داشته باشد اما متاسفانه اقدامات کمی صورت گرفته است و مشکل بسیاری از مدیران نبود بودجه است؛ بحثی که این روزها شاید محلی از اعراب نداشته باشد و بسیاری از مشکلات شهری در خصوص کودکان بدون بودجه هم می تواند رفع شود. در این خصوص به سراغ الهام فخاری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران رفتیم. 
    وی در این رابطه گفت: بخشی از شهر دوستدار کودک به الگوی زندگی شهری و نگاه مدیریت شهری باز می گردد و بخش دیگرش به بودجه مربوط است؛ اما تغییر زیر ساخت و مناسب سازی شهری به بودجه باز می گردد.
    وی افزود:  دیگر اینکه آیا نگاه ما این است که یک فضاهای لوکس، خاص و پر هزینه می خواهیم ایجاد کنیم تا به شهر دوستدار کودک برسیم یا می خواهیم همان شهری که هست را ایمن، دسترس پذیر تر برای کودکان تدارک ببینیم. 
    فخاری خاطر نشان کرد: بخشی به اولویت های ما و فرایندهایی که هزینه می شود بستگی دارد؛ این مسئله را کاملا وابسته به بودجه نمی دانم. بخشی وابسته به بودجه شهروندی، احساس مسئولیت اجتماعی همه آحاد شهروندان و گروههای اجتماعی مختلف و مدیران شهری نسبت به حضور، سلامت و ایمنی کودکان و نوجوانان در شهر است. یکسری با ارزیابی مجدد اصلاح و بهبود را با کمترین هزینه ممکن کرد.
    این عضو شورای شهر تهران در خصوص روند اجرای شهر دوستدار کودک در مدیریت شهری جدید تصریح کرد: جلسات کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری به طور منظم برگزار می شود. اگر بخواهیم به پیشینه این جلسات نگاهی کنیم متوجه می شویم در سال 86 این موضوع به تصویب رسیده است اما در سال 94اولین جلسه کمیته اجرایی و سال 95 دومین جلسه ایجاد شده است. در دوره فعلی جلسه اول و دوم را برگزار کرده ایم.
    فخاری ادامه داد: تا کنون بررسی پروژه ها و گزارش وضعیت پروژه ها در این دو جلسه صورت گرفته است. در واقع کار مطالعاتی انجام شده و زیر ساخت ها اصلا به وجود نیامده است.
    وی در پایان گفت: به نظر باید جلسات هفتگی کمیته اجرا شهر دوستدار کودک به روال بیفتد و به همین دلیل این جلسات باید به طور منظم برگزار شود تا کار به جریان بیفتد؛ مولفه ها بازنگری شود. متخصصان هم در جریان هستند و انشالله شکل عملیاتی و زندگی واقعی در شهر پیدا کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی