وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    دکوراسیون داخلی سرشار از ذوق، خلاقیت و مهارت در ترکیب مبلمان در فضای داخلی می‌باشد. این راه نیازمند آگاهی داشتن از اصول دکوراسیون داخلی است. یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، شناخت سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد که متعدد نیز می‌باشند.


    در آغاز هر پروژه طراحی داخلی، اولین سوالی که به ذهنمان می‌رسد این است که دکور خانه را باید به چه سبکی شروع کنیم، چرا که انتخاب مبلمان و سایر وسایل خانه با پیروی از سبک دکوراسیون داخلی محبوبمان شروع می‌شود. برای مثال فردی که علاقمند به دکوراسیون کلاسیک است، انتخاب مبلمانی که دارای خطوط صاف مدرن است برای او عاری از جذابیت است و فضای دلخواه او را به وجود نمی‌آورد.


    در این مطلب همراه با پویانو باشید و با تعداد زیادی از سبک‌های اصلی دکوراسیون داخلی آشنا می‌شوید. از سبک دلفریب و شیک مینیمالیست گرفته تا سبک بوهومیان پر رنگ و لعاب، و از معماری داخلی اینداستریال یا صنعتی تا تلالو شادی بخش سبک اکلکتیک فرقی نمی‌کند، مهم این است که چه سبکی شما را به خود دعوت می‌کند و با جان و روح شما حرف می‌زند!


    ۱. دکوراسیون سبک سنتی

    تعادل و تقارن کلمات کلیدی‌ای هستند که این سبک را تعریف می‌کنند. دکور سبک سنتی حس گرما و آسایش را با رنگ ها، دیزاین مبلمان و محل قرار گرفتن مبلمان در فضای داخلی را منعکس می‌کند. قطعات مبلمان به شکل رسمی در یک نقطه کانونی در اتاق قرار می‌گیرند و آرایش فضا بر راحتی تمرکز می‌کند. حسی آشنا به همراه نظم از معماری و اکسسوری‌های موجود درفضا به فرد دست می‌دهد. این سبک در ایران ممکن است به سبک کلاسیک نیز شناخته شود. البته در سبک کلاسیک استفاده از مبلمان و رنگ‌های پرزرق و برق رایج‌تر است.

     

    دکوراسیون داخلی


    یکی دیگر از عناصر الگوی سبک سنتی استفاده از پارچه‌های فراوان است. مبل‌هایی که با پارچه‌های مبلی روکش شده اند، شما تاثیر قدرتمند پرده با پارچه‌های چشمگیر و والان‌ها و متعلقات مربوط به پنجره را در فضای داخلی حس خواهید کرد. در سرتاسر خانه کاربرد آزادانه اکسسوری‌های رایج مانند گلدان، شمع ها، کاسه ها، عناصر تاکیدی، مجسمه‌ها و آینه‌ها به چشم می‌خورد. معمولا اکسسوری‌ها به صورت جفت در دکوراسیون داخلی کار می‌روند تا تعادل بصری متقارن در فضای داخلی را حفظ کنند. در این سبک از دکوراسیون داخلی استفاده از کاغذ دیواری طرح داماس، طرح با نقوش گیاهی ظریف زیاد دیده می‌شود. کاغذ دیواری در سبک سنتی معمولا با رنگ‌های تیره و خنثی انتخاب می‌شوند.

     

    مبلمان در دکوراسیون داخلی سبک سنتی

    مبلمان منزل با منحنی‌ها و گوشه‌های نرم از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون سبک سنتی است. ویژگی‌های دیگر عبارتند از: کار‌های چوبی با جزئیات فراوان، خراطی و خطوط زیبا روی چوب. چوب‌ها با تون‌های رنگی تیره‌تر یا روشن‌تر در انواع گوناگون مانند چوب افرا، چوب ماهون، بلوط، گردو و راش مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که این چوب‌ها لوکس و ظریف هستند. کفپوش چوبی مانند پارکت چوب نیز در کف فضای داخلی مشاهده خواهید کرد.

     

    رنگ در دکوراسیون داخلی سبک سنتی

    در دکوراسیون داخلی سبک سنتی اثری از رنگ‌های درخشان دیده نمی‌شود. رنگ‌های خنثی‌ای که مقداری گرما نیز داشته باشند ارجح هستند. رنگ‌هایی مانند کرم، بژ، خاکی، قهوه‌ای مایل به زرد روشن و خاکستری مایل به زرد. اگر رنگی برای ترکیب با این رنگ‌ها در نظر دارید، سایه‌های رنگی تیره‌تر آبی، قهوه‌ای و سبز و قرمز انتخاب می‌شوند.


    ۲. دکوراسیون داخلی سبک مدرن

    فرم تابع عملکرد است. این سبک در تقابل با ظاهر سبک سنتی وارد میدان شد. تعادل نامتقارن مورد استقبال قرار گرفت و خطوط مستقیم و صاف در طراحی و دیزاین داخلی جای خطوط پرپیچ و خم و منحنی سبک سنتی را گرفت. تاکید زیاد سبک مدرن بر روی طراحی پلان باز و دکوراسیون بدون بی نظمی و درهم برهمی می‌باشد.

     

    دکوراسیون داخلی

     

    در این سبک، اگر می‌خواهید که از بی نظمی و شلوغی جلوگیری کنید لازم است است که از اکسسوری‌های کمتری استفاده کنید. معمولا از نقاشی‌ها برای تکمیل دیزاین داخلی استفاده می‌کنند. حس کلیت فضا در سبک مدرن حس می‌شود، بنابراین بهترین انتخاب برای فضا‌ها و آپارتمان کوچک است چرا که فضای داخلی را بزرگتر نشان می‌دهد. متریال در این سبک کاملا متفاوت از سبک سنتی است. متریال مورد استفاده در دکوراسیون سبک مدرن بیشتر از شیشه، بتن و فلز می‌باشد. کاغذ دیواری مدرن در این سبک دکوراسیون داخلی معمولا با طرح‌های هندسی و رنگ‌های ملایم انتخاب می‌شوند.


    مبلمان در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

    خطوط طراحی صاف و مستقیم می‌باشند؛ بنابراین مبلمان با خطوط کاملا مشخص و قائم به چشم می‌خورند. اجزای مبلمان حس پایداری و مهارت طراحی دیزانیر را به نمایش می‌گذارند. در طراحی به سبک مدرن ویژگی بهینه بودن وعدم پرداخت به وسایل زینتی و دکوری آشکار دارای اهمیت است.

     

    رنگ در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

    رنگ‌های بی اثر و کم اثر مانند رنگ بژ، قهوه‌ای روشن و طوسی‌ها در دکوراسیون به سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع از سایه‌های رنگی روشن برای رنگ اصلی دکوراسیون و یا عناصر تاکیدی فضای داخلی استفاده می‌شود. فرقی نمی‌کند که دیوار‌ها و پارچه مبلی و یا اکسسوری‌ها شامل این رنگ‌ها می‌باشند، مهم این است ظاهر کلی و دلفریب فضای داخلی به سبک مدرن حفظ شود.


    ۳. دکوراسیون داخلی سبک اکلکتیک

     

    دکوراسیون داخلی

     

    سبک اکلکتیک در دکوراسیون داخلی مدل‌های متنوعی از دوره‌ها و سبک‌های مبلمان را با هم تلفیق می‌کند. این سبک که به سبک التقاطی و یا تلفیقی نیز شناخته می‌شود، در عین حال که فرصتی فراهم می‌کند تا حس زیبایی شناسی شما را در طراحی داخلی به نمایش بگذارد، ممکن است در آخر یک ترکیب شلوغ از آب در بیاید. ترفند در دکوراسیون داخلی به سبک اکلکتیک این است که هارمونی، تناسب و ترکیب رعایت شود. در سبک اکلکتیک انواع مختلفی از عناصر دکوراسیون داخلی در رنگ‌ها، تکسچر‌ها و طراحی‌های مختلف به کار برده می‌شوند و لازم است دارای ریتم هماهنگ باشند. برای دستیابی به این مهم باید یک نقطه کانونی در طراحی داخلی فضا ایجاد کنید و همچنین یک زمینه‌ای مشترک بین تمام وسایل خانه و مبلمان درفضای داخلی وجود داشته باشد.


    مبلمان در دکوراسیون داخلی

    مجموعه‌ای متنوع از وسایل دکوراسیون داخلی در متریال و دیزاین گوناگون نقش اصلی در دکوراسیون اکلکتیک را بازی می‌کنند. قائده بازی این است که ویژگی‌های متضاد را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال سطوح براق را با سطوح مات تطبیق دهید و یا اینکه بخشی که با سایه‌های رنگ تک رنگ دکوراسیون شده است با یک رنگ درخشان و چشمگیر غافلگیر کنید.


    رنگ در دکوراسیون داخلی اکلکتیک

    انتخاب رنگ در سبک دکوراسیون داخلی تلفیقی آزادانه است. رنگ‌های درخشان اصلی از رنگ‌های پاستلی می‌توانند انتخاب شوند و در همین رنگ سایه رنگی تیره‌تر و یا روشن‌تر می‌توانند در سایر عناصر دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرند. ممکن است رنگ‌های خنثی را نیز در این سبک از دکوراسیون داخلی برای کمی سبک‌تر کردن فضا مشاهده کنید، اما در هر حال بازی رنگ‌ها درسبک اکلکتیک حرف اول و آخر را می‌زنند.


    ۴. دکوراسیون داخلی سبک معاصر

     

    دکوراسیون داخلی

     

    این سبک معمولا با سبک مدرن اشتباه گرفته می‌شود. اما در واقع این سبک تعریف جدی تری از سبک مدرن دارد. تاکید بر روی خطوط اصلی، شکل و فرم است. ظاهر کلی سبک معاصر نو به نظر می‌آید و اهمیت زیادی به فضای باز و نور طبیعی داده می‌شود.

    خطوط واضح و صاف بدون عنصری عجیب و غریب در طراحی فضای داخلی به سبک معاصر به چشم می‌خورد. ظاهر سبک معاصر آرام و مقتدرانه است. در طراحی داخلی به سبک معاصر، سروکار ما به جای رنگ با متریال‌ها می‌باشد.

     

    مبلمان در سبک دکوراسیون معاصر

    مشخصه سبک کانتمپراری با خطوط صاف با لبه‌های نرم و خطوط مشکی باریک شناخته می‌شود، چوب با رنگ روشن و پارچه‌های طبیعی به کار می‌رود؛ پارچه‌های مبل بدون هیچ پوشش و دامن مبلی برای مبلمان و اثاثیه استفاده می‌شود. به طور کلی خطوط صاف و مشخص در اولیت طراحی در این سبک هستند. با این حال، این به این معنی نیست که دیزاین مبلمان به سبک مینیمال و حداقلی است؛ تکسچر‌ها ها، مانند بافت‌ها، معمولا در این سبک زیاد به چشم می‌خورند.


    رنگ در سبک دکوراسیون معاصر

    معمولا رنگ‌ها در سبک دکوراسیون معاصر مرکز توجه نیستند. ترکیب رنگی در سبک معاصر با تون‌های مختلفی از قهوه ای، خاکستری مایل به زرد، سفید و کرم بیشتر به چشم می‌خورد. بر خلاف دکوراسیون سبک مدرن، دیگر اثری از کنتراست با رنگ‌های روشن متضاد در فضای داخلی به چشم نمی‌خورد. در سبک معاصر این رنگ‌ها در سایه‌های تیره‌تر و روشن‌تر برای ایجاد عمق و غنا به فضای داخلی به کار برده می‌شوند.


    ۵. دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

     

    دکوراسیون داخلی

     

    در سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیستی کمتر بیشتر است. اتاق با این طراحی نه تنها دارای حداقل مبلمان است، بلکه هر جز نیز به خودی خود کم است. در سبک مینیمالیستی فضای خالی زیادی به چشم می‌خورد و خبری از جزئیات شلوغ و اضافه نیست و بر سادگی و خلوص فرم‌ها تاکید دارد. در سبک دکوراسیون مینمال پشت زمینه ساده است وهمین خالی بودن فضا به شما حس فضای باز و نفس کشیدن می‌دهد؛ بنابراین برای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک بهترین سبک است.


    مبلمان در دکوراسیون سبک مینیمال

    مبلمان در سبک حداقلی صرفا شامل وسایل ضروری می‌باشند. این وسایل و مبلمان ضروری لازم است دارای خطوط مشخص و اشکالی ساده باشند. اگر مبلمان و صندلی‌ها دارای پارچه و روکش صندلی هستند بدون طرح و ساده و یا با طرح لطیف انتخاب می‌شوند. می‌توانند البته دارای سطوح براق نیز باشند.


    رنگ در دکوراسیون سبک مینیمال

    بیشترین رنگی که در دکوراسیون مینیمال کاملا بارز است، رنگ سفید است. از دیوار‌ها گرفته، تا کف و مبلمان و اکسسوری‌ها غالبا با رنگ سفید دیده می‌شوند. همچنین رنگ طوسی و یا تون‌های تک رنگ نیز به وفور در این سبک به چشم می‌خورند. رنگ‌های درخشان صرفا به عنوان رنگ تاکیدی به کار می‌رود و اگر به کار رود نیز حداقل هستند.


    ۶. دکوراسیون داخلی سبک هندی

     

    دکوراسیون داخلی

     

    تبلور رنگ‌ها و تعدد طرح‌ها در کنار هم می‌توانند سبک هندی را تعریف کنند. در این سبک هیچ تلاشی برای کم بودن و حفظ ظرافت در طراحی نیست. همه نوع طرح و الگو و پارچه و نقش درسر تاسر طراحی دکوراسیون هندی به چشم میخورد. استفاده از رنگ‌های گرم و تند و تیز، نقش‌های پیچیده و غنی، چیدمان شلوغ و پر زرق و برق، المان‌ها و تزئینات مختلف در آن بسیار رایج است.

    فرش ها‌ی پر کار و پرنقش با رنگ‌های تند و گرم، مجسمه خدایان و پرده‌های تزئینی و المان‌های چوبی در سبک هندی بسیار به کار برده می‌شوند.


    مبلمان سبک هندی

    مبلمان در سبک هندی هر چیزی جز به سبک مینیمالیستی است. مبل سبک هندی میبمانی است که دارای حکاکی‌های متعدد بر روی کار‌های چوبی آن است و از هنر بی نظیر هندی سرچشمه می‌گیرد. در واقع عنصر اصلی مبل هندی دارای چوب خراطی شده است. دسته‌های صندلی پرپیچ و خم، کمد‌ها و بوفه‌های دکوراتیو با جزئیات فراوان، تخت خواب چهار تیرکی در دکوراسیون اتاق خواب سیک هندی به کار می‌رود.


    رنگ دکوراسیون سبک هندی

    رنگ در دکوراسیون داخلی به سبک هندی نشات گرفته از ویژگی هندو‌ها از رنگ‌های تند وتیز و آتشین ریشه گرفته است. رنگ‌های پر حرارت و بیشتر شامل رنگ قرمز و نارنجی می‌باشد که رنگ‌هایی جسورانه و پر انرژی هستند.

     

    ۷. دکوراسیون داخلی سبک صنعتی

     

    دکوراسیون داخلی

     

    ظاهر نهایی بدون پرداخت ونازک کاری، خام و کمی روستایی (کارگاهی) سبک دکوراسیون داخلی صنعتی را برای شما خلق می‌کند. در سبک اینداستریال شما فضایی شبیه یک انباررا در چهاردیواری تان در اختیار خواهید است. علت اینکه این سبک در بازه‌ای از زمان بسیار محبوب شد این بوده است که بسیاری از کارگاه‌ها وانبار‌های کارخانه‌های قدیمی و یا زیرزمین‌ها قرار بود دوباره جهت کاربری مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند.


    پلان‌های باز، سقف‌های بلند و پنجره‌های لخت بدون پرده، لوله‌های اکسپوز یا نمایان، دیوار‌های آجری لخت و سطوح ضمخت سقف با تمام تاسیساتی که کاملا در معرض دید هستند از ویژگی‌های سبک صنعتی در معماری داخلی سبک صنعتی هستند. معماری داخلی اتاق به طور کلی عریان است و همه چیز به نمایش گذاشته شده است و اغلب کف از بتن شسته پوشش داده شده است.


    مبلمان در دکوراسیون داخلی سبک صنعتی

    زیربنای اساسی دکوراسیون یک اتاق به سبک صنعتی غالبا، فلزات سرد مانند قلع، فولاد، آهن و آلومینیوم می‌باشد. چوب و بتن متریال دیگری هستند که در مرتبه دوم به کار می‌روند؛ بنابراین میلمان و صندلی‌ها فلزی و با رنگ‌های تیره در این سبک زیاد به چشم می‌خورند. نورپردازی‌ها نیز غالبا با پایه‌ها و بسط‌های فلزی ضمخت به کار برده می‌شوند.


    رنگ در دکوراسیون داخلی سبک صنعتی

    رنگ در سبک دکوراسیون اینداستریال توسط متریال‌ها انتخاب می‌شود. بنابرین عمده رنگ‌ها در سبک صنعتی قهوه‌ای و طوسی خواهند بود. رنگ‌های دیگر مانند آبی تیره، قرمز و خاکستری تیره‌تر به عنوان رنگ‌های مکمل برای دیزاین داخلی فضای اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند.


    ۸. دکوراسیون داخلی سبک انتقالی

     

    دکوراسیون داخلی

     

    متریال و بافت در دکوراسیون داخلی انتقالی (سبک ترنزیشنال) حرف اول را می‌زنند. درواقع رنگ‌ها در حاشیه هستند و حضور پررنگی ندارند. از آنجایی که این سبک ترکیب دو سبک مدرن و سنتی هستند به خوبی دست شما در انتخاب متریال طراحی دیوار و مبلمان باز است.


    درحالی که طرح‌های مدرن-سنتی ممکن است دارای چند عنصر متضاد در طراحی شان باشند، اما سبک انتقالی تعادل خوبی بین هر دوی آن‌ها برقرار کرده و از طریق خطوط ساده، طرح رنگی خنثی و استفاده از نور و گرما به بهترین نحو دنیای مدرن و سنتی را به یکدیگر پیوند می‌دهد.


    مبلمان در سبک انتقالی

    در سبک انتقالی منحنی‌ها و خطوط مستقیم را در کنار هم مشاهده خواهید کرد. ممکن است مبل‌ها به سبک سنتی انتخاب شوند، اما پارچه‌های کاملا مدرن برای پارچه مبلی استفاده شود.


    رنگ در دکوراسیون داخلی سبک انتقالی

    در این سبک رنگ‌ها معمولا خنثی هستند و با تک تک رنگ سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر به کار برده می‌شود. این رنگ‌ها می‌توانند خاکی، خاکستری، خاکستری مایل زرد و کرم باشند. طرح و چاپ ها، معمولا دارای نقوش ظریف و کم هستند.


    ۹. سبک دکوراسیون داخلی بوهمیان

     

    دکوراسیون داخلی

     

    این سبک از دکوراسیون بازتاب یک زیبایی پرشور و پریشان است. همانطور که از اسمش پیداست این سبک تابع یک روح سرگشته است که از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند! هر دکوراسیونی که به سبک بوهو دکوراسیون شده است با دیگری متفاوت است، اما در اصل با هم شباهت دارند. چرا که اکثر اکسسوری‌ها به صورت غیر معمولی با هم ترکیب می‌شوند که انتظار آن را ندارید. در واقع دکوراسیون با شیوه اینکه در طی مراحل طراحی فضای داخلی قدم به قدم پیش بروید صورت می‌گیرد. عناصر دکوراسیون از دوره‌های مختلف و کشور‌های گوناگون با هم ترکیب می‌شوند. هر جا را که نگاه می‌کنید مملو از رنگ و طرح پارچه‌های مختلف است. اولویت با رنگ‌های درخشان و طرح‌های چشمگیر است.


    مبلمان در دکوراسیون سبک بوهومیان

    مبلمان سبک آنتیک و قدیمی مانند مبلمان ونیتج همراه این سبک هستند. طرح‌ها و نقش‌ها یادآور طرح‌های عشایری و قبیله‌های سرخچوستی هستند.


    رنگ در دکوراسیون سبک بوهومیان

    این سبک همان سبکی است که می‌توانید با خیال راحت هر رنگی را که دوست دارید به فضای داخلی اضافه کنید. اکثر طیف‌های رنگی مانند انواع طرح‌ها در سبک دکوراسیون بوهو جای دارند.


    ۱۰. دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

    سبک آرت دکو در دوران بین جنگ‌های جهانی اول و دوم گسترش پیدا کرد و در اواخر دهه ۱۹۲۰ و اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی به اوج خود رسید.

     

    دکوراسیون داخلی


    در این سبک روی ظاهر و شکل به اندازه کاربردپذیری تاکید می‌شود و روی زرق و برق و لوکس بودن تمرکز می‌گردد. هرچه رکود اقتصادی بزرگ غرب رشد می‌کرد محبوبیت سبک آرت دکو بیشتر می‌شد چرا که این سبک حس فرار از واقعیت را برای ملتی که ناامیدانه به آن نیاز داشتند فراهم می‌کرد. پارچه‌های براق، وسایل دکوری چشمگیر، آینه‌ها و فلزات براق، تزئینات مرواریدی و ... از عناصری که در این سبک از دکوراسیون داخلی زیاد به چشم می‌خورند.


    مبلمان در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

    همانقدر که در این سبک از آینه‌های بزرگ با اشکال هندسی گوناگون استفاده می‌شود، ممکن است اجزای مبلمان دارای متریال‌های انعکاسی مانند کروم، سیلور و... باشند. اجزای مبلمان می‌توانند شامل کنسول، میزها، دراور پذیرایی و بوفه‌های دکوری باشند. با دیدن این ویژگی‌ها در دکوراسیون یک فضا می‌توانید سبک آرت دکو را بشناسید. وسایل دکوراسیون براق، پالیش شده و خیره کننده هستند.


    رنگ در دکوراسیون داخلی آرت دکو

    رنگ سیاه و سفید نشانه‌های این سبک دکوراسیون هستند. اما ممکن است سایه‌های از رنگ‌های پاستلی، آبی فیروزه‌ای و صورتی روشن را در این سبک در ترکیب با یکدیگر ببینید. با اضافه کردن رنگ‌های طلایی، نقره ای، قرمز و قهوه‌ای تیره به فضا می‌توانید مقدار زرق و برق و ظرافت ببخشید.


    ۱۱. دکوراسیون داخلی سبک میدسنچری (اواسط قرن)

     

    دکوراسیون داخلی

     

    این سبک از درون مدرنیسم اوایل قرن بیستم، از جمله جنبش بین المللی باهاوس، رشد کرد. بعد از جنگ جهانی دوم، اواسط قرن پس از جنگ جهانی دوم، به لطف فن آوری‌های جدید تولید متریال رونق جدیدی در طراحی ایجاد شد. مهاجرت از روستا به مناطق شهری، و در نتیجه آن آپارتمان‌های کوچک با فضا‌های کم نیازمند این تغییر برای خلق این سبک بوده است. طراحی در این سبک از فرم‌ها و اشکال منحنی طبیعی مانند تخم مرغ و خطوط پیرامونی مینیمالیستی استفاده می‌کند تا یک سبک یکپارچه نوستالژیک را به وجود آورد. این سبک به دنبال ایجاد آرامش است و از هرج و مرج به دور است. تاکید زیادی بر نشان دادن عملکرد وسایل و گشودگی فضا دارد.


    مبلمان در سبک میدسنچری

    مبلمان در سبک اواسط قرن دارای فرم‌های لطیف، مشخص و جذاب است و اگر نیاز باشد می‌تواند چند عملکردی عمل کند. برای دکور کردن فضا از اکسسوری‌ها مدرن با اشکال هندسی می‌توانید استفاده کنید. در چیدمان مبلمان حتما به فضای خالی در خانه توجه کنید و سرتاسر خانه را پر نکنید. به جای آن، بر بخشی از فضا به عنوان مرکز کانونی متمرکز شوید.


    رنگ در دکوراسیون سبک مید سنچری

    رنگ‌های غالبا در رنگ‌های پاستلی و ملایم به کاربرده می‌شوند. بهتر است از تعداد رنگ‌های زیاد استفاده نشود و ترجیحا یک رنگ تاکیدی برای چاشنی بخشیدن به فضای داخلی استفاده کنید.


    ۱۲. دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

    این سبکی است که است که به عنوان سبکی موقر، لوکس و غنی از جزئیات به شمار می‌رود. ممکن است این سبک از سبک سنتی تجمل گراتر است در عین حال که اغراق آمیز نیست.

     

    دکوراسیون داخلی


    مبلمان در دکوراسیون کلاسیک

    معمولا مبلمان داری پایه‌های چوبی کار شده و چشمگیر است که با پارچه‌های ظریف و لوکس روکش شده است. نورپردازی زیاد است، هنرمندانه و با جزئیات زیاد انتخاب می‌شوند. کاربرد وسایل شیشه‌ای تا حدی که نور فضا را انعکاس دهند به چشم می‌خورد. از عناصری که با نقوش گل و صحنه‌هایی از افسانه‌ها تزئین شده است نیز در دکوراسیون کلاسیک مشاهده خواهیم کرد.


    رنگ در دکوراسیون داخلی کلاسیک

    معمولا از رنگ‌های غنی در تک‌های رنگی قرمز، سورمه‌ای، قهوه‌ای و. استفاده می‌شود. اصولا ترکیب رنگ بین دو نهایت سه رنگ خاتمه می‌یابد.


    ۱۳. دکوراسیون داخلی به سبک رترو

    در دنیای طراحان داخلی رترو به عنوان سبکی ترکیبی از چند سبک شناخته می‌شود. علت این امر آن است که عده‌ای رترو را به عنوان تکنیکی در دکوراسیون داخلی برگرفته از الهامات دهه ۵۰ تا ۷۰ میلادی تلقی می‌کنند. عده‌ای دیگر نیز بر این عقیده اند که سبک رترو در طول سال‌های قرن بیستم رشد یافته است و به همین دلیل است که تا حد زیادی متنوع و تطبیق پذیر است.

     

    دکوراسیون داخلی


    مبلمان و اکسسوری‌های دکوراتیو، مصالح، رنگ‌ها و بافت‌ها را بر اساس گرایش‌ها و سبک‌های گذشته ترکیب و استفاده کنید.


    مبلمان در سبک رترو

    مبلمان سبک رترو عاری از جزئیات ریز و عملکردی است. مبلمان از انواع، رنگ‌ها و مدل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا جای خود را در یک فضای داخلی با سبک رترو بیابد.
    استفاده از مبل‌های کشیده و طویل با روکش‌های لطیف، میز عسلی‌هایی با طرح اصیل، جاکتابی‌های بلند با قفسه‌های متعدد کتاب، صندلی‌های پلاستیکی و چهار پایه‌های بلند را در نظر داشته باشید. مشخصه مبلمان آن دوره، داشتن اجزا و عناصر جلا داده شده چوبی است.


    رنگ در سبک رترو

    معمولا از رنگ‌های روشن و چشمگیر استفاده می‌شود. اگر از رنگ‌های خنثی استفاده کنید لازم است رنگ‌های تاکیدی را برای اکسسوری‌ها به کار ببرید. طراحی دکوراسیون به سبک رترو باید مرموز و غنی باشد.


    ۱۴. دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

     

    دکوراسیون داخلی

     

    طراحی دکوراسیون دخلی به سبک اسکاندیناوی نمادی از سادگی و عملکرد است. فضا‌ها اصلا شلوغ نیستند و لا دقت طوری طراحی میشود که سبک زندگی ساده‌ای را ایحاد کنند.

     

    مبلمان سبک اسکاندیناوی

    متریال میلمان اسکاندیناوی را مشخص می‌کند. متریال غالب چوب است چوب روشن و خام. فلز در مقدار کم با فرم‌های ظریف برای تکمیل بخش‌هایی از مبلمان که نیاز به فلز است برای استحکام بیشتر اضافه می‌شود.

     

    رنگ سبک اسکانیاوی

    سفید رنگ اساسی در سبک اسکاندیناوی است و رنگ‌های دیگر در سایه‌های رنگی بسیار ملایم در کنار سفید قرارمی گیرند. برای ایجاد کمی گرما به فضای داخلی از رنگ چوب ملایم استفاده می‌شود.

     

    ۱۵. دکوراسیون سبک شابی چیک

     

    دکوراسیون داخلی

     

    سبک شبی چیک مانند سبک وینتیج از دکوراسیون آنتیک استفاده می‌کند. در سبک شبی چیک ما بیشتر شاهد ظاهر ویژگی‌های زیبای زنانه هستیم. این سبک که ریشه آن به فرانسه باز می‌گردد از رنگ‌های ملایم و پاستلی استفاده می‌کند. همچنین مبلمان دارای فرم‌های منحنی می‌باشد. حس زنانگی و سبک زندگی صمیمی را در فضای اتاق ایجاد می‌کند و این سبک مناسب اتاق خواب زنانه و یا اتاق خواب کودک نیز می‌باشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی