وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مسئول کمیته آموزش انجمن معماری تهران با بیان اینکه مباحث محیط زیستی، مسائل اجتماعی و اقتصادی از شاخصه‌های اصلی تدوین آئین‌نامه ساختمان‌های ماندگار است، گفت: امکان صنعتی‌سازی ساختمان‌های ماندگار در ایران وجود ندارد.

    به گزارش سازه نیوز، علیرضا کریم در آئین اعطای نخستین نشان ساختمان ماندگار که با حضور تعدادی از مسئولان سازمان محیط زیست، شهرداری، اداره ملی استاندارد و دانشگاه خوارزمی برگزار شد با اشاره به اینکه اعطای نخستین نشان ساختمان از نوروز سال 96 آغاز شده است، گفت: آئین‌نامه ارزیابی ساختمان ماندگار یک مدل بین‌المللی که سعی شده است آن را بومی‌سازی کنیم.
    وی با بیان اینکه توجه ویژه به مباحث محیط زیستی، مسائل اجتماعی و اقتصادی از مشخصه‌های اصلی تدوین آئین‌نامه ساختمان‌های ماندگار هستند، گفت: ایزوی ساختمان‌های ماندگار توسط اداره ملی استاندارد و سازمان توسعه پایدار شهرداری تأیید و نظارت علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه خوارزمی صورت گرفته است تا بتوانیم ساختمان‌های مناسب با محیط زیست بسازیم.
    کریم گفت: با توجه به تجمیع پلاک‌ها در محلات، کوچک بودن مساحت‌های ساختمان‌ها و شرایط طرح‌های تفصیلی شهرها فعلاً امکان صنعتی سازی این نوع ساختمان‌ها در ایران وجود ندارد؛ در حال حاضر 18 ساختمان ماندگار در کشور در حال ارزیابی است بنابراین ما با ترویج فرهنگ لوکس و لاکچری مخالف هستیم پس باید مصالح ساختمانی درست و مطابق با مسائل زیست‌محیطی در ساختمان‌سازی به کار برده شوند.
    نماینده مجمع جهانی یورو سِرت  اضافه کرد: برای ارزیابی ساختمان ماندگار در گام اول با مجموهه‌های باتجربه و خبره‌ای که می‌توانستند ساختمان‌های اصولی احداث کنند و خدمات پس از فروش را لحاظ کنیم وارد تعامل شدیم در نهایت اجرای این امر به یک گروه ساختمانی سپرده شد که خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که با موفقیت کار خود را به اتمام رسانده و اولین ساختمان ماندگار در تهران ساخته شد.
    وی ادامه داد: این ساختمان در نوروز سال 96 ساخته شد و طی بازه زمانی 17 ماهه مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت و امروز موفق به کسب نشان ساختمان ماندگار شد.
    کریم اضافه کرد: رعایت شاخصه‌های محیط زیستی و صنعت ساختمان یکی از دغدغه‌های اصلی است که توانستیم ساختمانی طراحی کنیم که خطرات ابتلا به سرطان را کاهش دهد که به عنوان مثال در پنجره‌ها از شیشه‌های VOC استفاده شد که مانع تابش اشعه مضر آفتاب شود و از سرطان جلوگیری کند.
    به گفته وی، رعایت تمامی مسائل اجتماعی، داشتن توجیه اقتصادی برای خریدار، در دسترس بودن فضاهای رفاهی و خدمات شهری نظیر پارک‌ها و حمل و نقل شهری، پیش‌بینی رونق اقتصادی از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این ساختمان‌ها هستند.
    کریم خاطرنشان کرد: سازندگان این ساختمان‌ها مانند خیلی از سازندگان مناطق یک و دو تهران تنها به فکر منافع اقتصادی خود نبوده و توسعه پایدار را در ساخت و ساز لحاظ کردند.
    در ادامه این مراسم محمد علی زاهد عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی نیز گفت: برای اولین بار امروز دانش ساخت ساختمان‌های ماندگار در ایران اجرایی شده و جوان‌های خلاق کشور توانسته‌اند هم‌سطح با استانداردهای جهانی فعالیت کنند.
    وی ادامه داد: توسعه پایدار منافع نسل فعلی و نسل آینده را تأمین می‌کند از این رو باید فعالان حوزه ساختمان مورد حمایت قرار گیرند و در این خصوص نسبت به آن فرهنگ‌سازی جامعی انجام شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی