وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مراسم کلنگ زنی شروع عملیات و احداث ۴۸ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران در منطقه ۲ برگزار شد. همچنین با حضور رسول کشت پور شهردار منطقه دو ،مسئولان وزرات نفت و فعالان بخشی خصوصی از اپیلیکشین سوخت رسان پیدو P2 که به نوعی پمب بنزین سیار است ، رونمایی شد.

    تسهیل سوخت رسانی در سایه فناوری های نوین  / منطقه دو پیش قدم شد

    به گزارش تیتر شهر: نکته برجسته  این طرح، همکاری چند جانبه منطقه دو شهرداری تهران با وزارت نفت  و بخش خصوصی با اهدف تامین پمب بنزین مورد نیاز مناطق شهر تهران است.
    شهردار منطقه دو در زمینه ضرورت این طرح به خبرنگار تیتر شهر گفت: در ارزیابی هایی که توسط کارشناسان منطقه انجام شد، متوجه شدیم صف انتظار خودروها در جایگاه های سوخت در این محدوده بیشتر از بیست دقیقه است. به همین دلیل طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم، مقرر شد تا صف انتظار برای تامین سوخت به ده دقیقه کاهش یابد.
    رسول کشت پور با بیان اینکه در تهران متوسط فروش بنزین در مناطق حدود 77 هزار لیتر است، افزود: این درحالی است که در منطقه  دو تهران این میزان به 122هزار لیتر در روز می رسد که نشان دهنده میزان تراکم خودروها در این محدوده است.
    وی با اشاره به تعداد جایگاه های سوخت در پایتخت ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که در تهران به جای هر 58 هزار نفر یک جایگاه سوخت وجود دارد. این در حالی است که در منطقه دو به ازای هر 80 هزا نفر یک جایگاه سوخت تعبیه شده است.  به همین دلیل تلاش کردیم اقدامات کاربردی ای با هدف تسهیل در سوخت رسانی به مردم منطقه انجام دهیم.
    شهردار منطقه 2 بیان کرد: احداث جایگاه های سوخت وراه اندازی  55 خودرو سوخت رسان  سیار که دربرنامه اپلیکیشن پی دو P2 فعالیت می کنند در راستای این هدف است. در برنامه بلند مدت نیز در نظر داریم تا این اقدام در تمامی مناطق شهر تهران اجرایی شود.
     
    همکاری منسجم با بخش خصوصی در قالب قرارداد B.O.T

     مدیر پروژه راه اندازی جایگاه های سوخت  با اشاره به اینکه 5 شرکت در مناقصه احداث این جایگاه های سوخت شرکت داشته اند، به خبرنگار تیترشهر توضیح داد: شرکت های تام کارگاد، پترو آیرلیک، هوایار، آلور، انرژی سازان عصر جدید از جمله  شرکت های قدرتمندی هستند که در مرحله ساخت و تجهیز و بهره برداری این جایگاه ها سوابق درخشان و موثری دارند .
    امان پور ادامه داد: این شرکت های 30 تا 50 درصد کارمزدی را که از وزرات نفت دریافت می کنند را به شهرداری پرداخت می کنند. این مساله در قالب قراردادهای ده ساله B.O.T  است. در تلاش هستیم تا شهرک های مسکونی نیز در توسعه این جایگاه ها مشارکت لازم را داشته باشند.
    همکاری کارشناسان فنی با معاونت ترافیک
    مدیر عامل شرکت پترو آیریک نیزبا اشاره به اینکه کمبود پمپ بنزین در سطح شهر تهران مشهود است، به خبرنگار تیتر شهر بیان کرد: آمارها نشان می دهد متوسط فروش پمپ بنزین در کل کشور 22 هزار لیتر در روز است که در سطح شهر تهران میزان فروش روزانه بنزین به 66 هزار لیتر می رسد که این تفاوت سوخت توزیع سوخت را در پایتخت به نسبت سایر نقاط کشور مشخص می کند.
    سجادی درباره دلیل کمبود جایگاه های سوخت در تهران گفت: با توجه به اینکه زمین های شهر تهران بسیار گران بوده و در بیشتر مواقع نیز مناسب احداث پمب بنزین نیستند، تعداد جایگاه های سوخت در پایتخت به مراتب به اندازه تقاضایی که وجود دارد، نیست.
    به گفته وی؛ اخیرا شهرداری تهران زمین هایی که از نظر فنی و ترافیکی به تایید شرکت نفت رسیده است، طی مناقصه ای آنها را به شرکت های برند  توزیع سوخت واگذار کرده  است.
    مدیر عامل شرکت پترو آیریک با اشاره به همکاری شهرداری تهران با جایگاه داران و شرکت های برند توزیع سوخت یادآور شد: کارشناسان اطلاعات فنی ایجاد جایگاه سوخت را به معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران داده اند و در این زمینه نیز  اعلام شده که ساخت، نگه داشت و بهره برداری به عهده شرکت های مزبور است.  با احداث این جایگاه های سوخت متوسط تردد برای رسیدن به پمب بنزین که حداقل 7 کیلومتر  در حال حاضر است، کمتر و متعاقب آن نیز ترافیک و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.
    برنامه ریزی  شهرداری منطقه دو با وزرات نفت

    در ادامه مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در زمینه توزیع جایگاه‌های سوخت نبود زمین مناسب است، یادآور شد: نبود زمین مناسب باعث شده بود تا سرمایه گذاران نتوانند سرمایه گذاری لازم را  در این زمینه داشته باشند.

    ویس کرمی با بیان اینکه خوشبختانه در جریان این همکاری شهرداری تهران زمین‌های مناسب کوچکی را با هدف ایجاد جایگاه های سوخت در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است، تاکید کرد:  طبق توافقات اولیه در حال حاضر ۴۸ زمین در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی قرار گرفته است ما نیز این زمین ها را به  تحویل پیمانکاران واجد شرایط داده ایم تا اقدام به راه اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس و تک سکو با چهار نازل بنزین  کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی