وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مجموعه تجاری اداری پریس از جمله فضاهایی است که توانسته میان هنر و زندگی در قلب اجتماع ارتباطی قابل تحسین برقرار کند.

     هنرآنلاین، تلفیق فضاهای تجاری و فرهنگی از جمله اتفاقاتی است که در ایران به ندرت شاهد آن هستیم. این در حالی است که کشورهای مدرن، این روزها بیشتر برای پیوند هنر و زندگی روزمره مردم در جامعه تلاش می‌کنند. حضور هنرهایی چون تجسمی در زندگی روزمره مردم اما سال‌هاست که نقشی پررنگ‌تر یافته است، به همین خاطر نمی‌توان از گالری پریس به این راحتی‌ها گذشت زیرا قطعاً پدید آمدن فضایی برای بروز و ظهور هنرهای تجسمی آن هم در قلب پاساژی تجاری و در کنار روزمرگی‌های مردم قطعاً اتفاقی است که می‌تواند یک موج جدی را به دنبال داشته باشد.

    مجموعه تجاری اداری پریس سنتر واقع در محدوده پاسداران از جمله کارهایی است که با طراحی استودیو معماری فرزاد دلیری اجرا شده است. این ساختمان که شامل 8 طبقه پارکینگ، 4 طبقه تجاری، یک طبقه فودکورت، یک طبقه رستوران و طبقه آخر اداری است، یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید این شهر است که در خیابان پاسداران و در میان انبوهی از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ خودنمایی می‌کند. معنای لغوی پریس از جمله دیگر جذابیت‌هایی است که معناگرایی را در این مجموعه پررنگ‌تر می‌کند.

    شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید که لغت پریس در فرهنگ ایرانی به معنای بانوی پارسی بوده که الهام‌بخش شادمانی و طراوت مردم خوب ایران زمین است. مجموعه تجاری اداری پریس  28 اسفند ماه 1396 شمسی به روی تهران‌نشینان گشوده شد و در همان زمان گالری پریس را نیز افتتاح کرد.

    گالری پریس

    باید بدانید که مرکز خرید پریس سنتر تهران، با وجود چهار طبقه تجاری، یک طبقه فودکورت، کافه، رستوران، سالن ورزشی و 8 طبقه پارکینگ، از مجهزترین و بهترین مراکز خرید در تهران بزرگ است. با وجود چنین امکاناتی، این مجتمع از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن روزی سرشار از شادی و هیجان در کنار اعضای خانواده است.

    راه‌اندازی گالری پریس در کنار سایر امکانات مجموعه تفریحی اداری و در قلب این مرکز تجاری از جمله اقداماتی است که می‌توان به آن پرداخت و از بعدی دیگر آن را بررسی کرد.

    آداک جمشیدزاده، هنرمند نقاش و مدیر گالری پریس که سال‌ها در عرصه هنر فعال بوده، درباره افتتاح گالری پریس در این مجتمع تجاری اداری گفت: گالری پریس سنتر را مدیریت مجتمع بر مبنای علاقه‌مندی به حوزه هنر راه‌اندازی کرد. من نیز بنا به پیشنهاد دوستان مدیریت این مجموعه را پذیرفتم زیرا فکر می‌کنم که این گالری فضای مناسبی برای هنرمندان جوان جهت ارائه اثر است. زیرا این گالری به جز افراد دعوت شده، مردم عادی را نیز جذب می‌کند.

    او افزود: این گالری نوروز سال 97 افتتاح شد و نخستین نمایشگاه به مجموعه کارهای نقاشی قهوه من اختصاص یافت.

    مدیر گالری پریس گفت: در این گالری 25 اثر بزرگ امکان نمایش دارد البته من در این نمایشگاه  28 اثر در ابعاد بزرگ  به نمایش گذاشته‌ام.

    جمشیدزاده تصریح کرد: بازخورد این گالری نسبت به سایر موارد بسیار خوب است و برخلاف سایر بخش‌ها بازدیدکنندگان خوبی دارد زیرا فضا بسیار صمیمی و قابل درک برای مردم عادی است. فضای این گالری برای من بسیار جذاب است زیرا به مردم بسیار نزدیک است.

    گالری پریس

    او درباره شرایط حضور هنرمندان جوان در این گالری گفت: استقبال از هنرمندان جوان جزء برنامه‌های اصلی این گالری است زیرا ما تمام سعی خود را می‌کنیم که آن‌ها با راحت‌ترین شرایط ممکن بتوانند نمایشگاه داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید، فضاهایی نظیر این گالری که در قلب یک مرکز تجاری است، به ندرت در اختیار گالری قرار می‌گیرد اما علاقه‌مندی مدیران این مجموعه به کارهای هنری مسبب این امر شده است که فرصت خوبی برای هنرمندان جوان است.

    فودکورت‌ها امروزه یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای افراد هستند. فودکورت پریس سنتر نیز یکی از فودکورت‌های لوکس تهران به شمار می‌رود که شامل مجموعه رستوران‌هایی با تنوع و کیفیت بالای غذایی است. واقع شدن فودکورت این مرکز‌ تجاری اداری در طبقه سوم باعث شده شما علاوه بر اینکه از محیط رستوران‌ها و کیفیت غذا لذت ببرید، چشم‌انداز زیبایی از منطقه پاسداران تهران را ببینید. طراحی رستوران‌های این فودکورت هم بسیار شیک و مدرن است و قطعاً مورد توجه‌تان قرار می‌گیرد. این رستوران در دو بخش سرپوشیده و تراس تشکیل شده است و شما می‌توانید بسته به خواسته خود از یکی از این دو فضا استفاده کنید. استیج فعال کافه آدا و نگاه آداک جمشیدزاده سبب شده که این طبقه از مجتمع تجاری اداری پریس قابلیت‌های بهتری برای فعالیت‌های فرهنگ و هنر داشته باشد.

    جمشیدزاده با اشاره به پتانسیل بالا این فضا، از افتتاح فضایی هنری در این مجموعه خبر داد و گفت: در کافه این مجموعه که به نام آدا کافه است، نیز فضایی برای موسیقی مد نظر داریم تا بتواند در کنار گالری فعالیت کند.

    او ادامه داد: آدا کافه فضایی در راستای اجرای پرفورمنس، موزیک و ... دارد. در این کافه که به زودی افتتاح می‌شود، ورک شاپی از نقاشی با قهوه خواهم داشت. همچنین قصد داریم که پرفورمنس، اجرای تئاتر و رقص سماء را نیز برای این افتتاحیه داشته باشیم.

    این هنرمند درباره افتتاح فضاهای فرهنگی در کنار محیط‌های تجاری گفت: به نظر من کافه و گالری این مجتمع، فضای مناسبی است زیرا در همین فضاها اتفاقات خوب رخ می‌دهد. 12 سال پیش من در الهیه درون یک کافه ورک شاپ نقاشی قهوه داشتم و در پی آن اتفاقات خوبی برای من رخ داد در حالی که تا قبل از آن درگیر سنگ اندازی و مشکلات برخی گالری‌ها بودم .

    جمشید زاده تصریح کرد: سنگ‌اندازی برخی گالری‌ها، گاهی  می‌تواند مسیر هنرمندان را تغییر دهد؛ بنابراین فکر می‌کنم که فضایی که ما در این مجتمع تجاری اداری پریس داریم بدون هیچ ادعایی می‌تواند برای هنرمندان جوان مناسب باشد و به آن‌ها در پیشرفت کمک کند.

    گالری پریس

    او با اشاره به فعالیت کافه آدا در عرصه موسیقی گفت: به دنبال این هستم که در آینده برنامه‌ای برای موسیقی خیابانی داشته باشیم. این گروه‌ها می‌توانند در استیج ما برنامه اجرا کنند، زیرا به نظر من، فضاهای این‌چنینی پتانسیل مناسبی دارند، بنابراین ما می‌توانیم از برنامه‌های هنری استقبال کنیم و برای برنامه‌هایی چون ورک‌شاپ نقاشان، دورهمی‌های هنری و ... از این فضا استفاده کنیم.

    جمشیدزاده درباره سبک آثار خود و نقاشی با قهوه توضیح داد: من در دوران دانشگاه گرافیک خواندم و زیر نظر استاد حسین کاشیان دوره دیدم. پس از آن آبستره را با آقای هسو کار کردم و با تکنیک‌های تازه آشنا شدم. سیزده سال پیش نقاشی قهوه را به پشتوانه هشت سال مینیاتور کار کردن ابداع کردم که نتیجه تلفیق آن با هنر مدرن بود. در واقع این آثار نوعی کارتارسیس (برون ریزی عاطفی) در خود دارد. خط نقاشی نیز از جمله کارهایی است که دو سال پیش شروع کردم. در پی این فعالیت‌ها تاکنون 8 نمایشگاه انفرادی در تهران داشته‌ام.

    مجتمع تجاری اداری پریس در خیابان پاسداران، نبش گلستان یکم (مؤمن‌نژاد) واقع شده است، مجموعه‌ای که علاوه بر ایجاد محیطی دلپذیر برای خرید و استفاده از رستوران ها، مجموعه های فرهنگی و هنری را نیز در دل خود دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی