وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    محمد علی افشانی، شهردار تهران قصد دارد تا وعده خود را به خبرنگاران عملی کند. وی در نخستین نشست مطبوعاتی خود با رسانه ها اعلام کرد شهرداری تهران نخستین سازمانی خواهد بود که قانون منع استفاده از مدیران بازنشسته را در این مجموعه بزرگ اجرایی خواهد کرد. به همین دلیل عظیم بابایی شهردار کنونی منطقه 6 نخستین مدیری است که در جریان این تصمیم شهردار تهران قرار است جای خود را به شهردار جدید بدهد.

    اندک اندک جمع یاران می رسد/ معرفی شهردار منطقه 6 نخستین تغییر شهردار تهران/ معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به یکی از مدیران بانک تجارت می رسد

    به گزارش تیتر شهر: با توجه به اینکه بعد از اصلاح  تبصره های قانون منع استفاده ازمدیران بازنشسته نزدیک به دو ماه فرصت دارد که به تایید شورای نگهبان رسیده و بعد از ابلاغ به دولت  اجرایی شود، اما تعجیل محمد علی افشانی شهردار تهران که خود نیز براساس این قانون جدید موقعیت مشخصی برای ماندن یا رفتن از مجموعه شهرداری تهران ندارد؛ قابل تامل است.
    هر چند برخی از منتقدان بر این باورند که تفاهم پشت پرده وی با رئیس مجلس یک سوپاپ اطمینان برای انجام یک تفسیر ویژه از قانون اصلاح شده منع استفاده از مدیران بازنشسته برای شهردار تهران محسوب می شود؛ اما محمد علی افشانی برای دریافت این هبه ویژهدر نظر دارد تا با اجرای این قانون در بدنه شهرداری تهران ارادت خود را به مجلس و رئیس آن نشان دهد.
    محمد علی افشانی شهردار تهران در نخستین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران به صراحت اعلام کرد که شهرداری، نخستین نهادی خواهد بود که این قانون را در بدنه خود اجرا می کند.
    آنطور که وی توضیح داد؛ لیست تمامی مدیران بازنشسته شهر تهران را دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا با تک تک مدیران بازنشسته شهرداری خداحافظی کند.
    طبق شنیده ها، عظیم بابایی شهردار کنونی منطقه 6 نخستین مدیری است که قرار است جای خود را به دهداری پور به عنوان مدیر جوان و هم ولایتی شهردار تهران بدهد.
    بابایی ازجمله شهرداران موفق شهر تهران است که تجربه مدیریتی خود را در شهرداری از سال ها قبل در مناطق جنوبی و محروم شهر تهران آغاز کرد.
    تحولات فرهنگی و اجتماعی وی در منطقه 17 تهران، بیرون آوردن منطقه 20 از قائله جدایی ری از تهران در منطقه 20 در زمان تصدی دولت دهم، ایجاد تعامل و همکاری خود با موسسات فرهنگی، علمی، دانشگاهی، درمانی در منطقه 6 و افزایش سرانه های فرهنگی در قطب فرهنگی تهران مدرن؛ از جمله دستاوردهای مهم بابایی به شمار می رود.
    جلسه تودیع و معارفه شهردار منطقه 6 امروز در شهرداری منطقه انجام خواهد شد و هنوز از زمان تغییر دو شهردار منطقه 12 و 20 خبری نیست.
    نکته دیگری که در این میان حائز اهمیت است، این است که شهردار منطقه 12 در حالی به عنوان نخستین گزینه های تغییر در لیست شهردار تهران قرار دارد که وی به سن بازنشستگی نرسیده و از همه مهمتر اینکه عملکرد خوبیدر مدت یک سال اخیر در این منطقه داشته است.
    راه اندازی نهضت ایمن سازی ساختمان های ناایمن واقع در این منطقه، ایستادگی در مقابل تخریب بناهای تاریخی در این محدوده ازجمله اقداماتی است که پیمان محسنی در طول دوره فعالیت اخیر خود در شهرداری منطقه 12 انجام داده است.
    همچنین شنیده ها حکایت از آن دارد که در مورد تغییر شهردار منطقه 20 نیز مخالفت هایی ازسوی نمایندگان شورای شهر ری، یعنی حسن خلیل آبادی و نخبگان این منطقه مبنی بر انتخاب یک گزینه نا آشنا به شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این منطقه شده است و هنوز معلوم نیست ماجرای تغییر شهردار این منطقه به کجا ختم می شود.
     
    معاونت مالی شهرداری تهران به مدیران بانک تجارت میرسد
    با توجه  برخی از شبکه های مجازی که به صورت غیر رسمی که از استعفای سمیع الله حسینی مکارم ازمعاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به دلیل اختلاف نظر حزبی وی با شهردار تهران خبر داده بودند؛ اکنون شنیده می شود که احتمال دارد حسینی نیا یکیاز مدیران بانک تجارت هدایت و مدیریت معاون مالی شهرداری تهران  را برعهده بگیرد.
    حسینی نیا گویا از نزدیکان شهردار تهران و اهل کهکیلویه  است. با نگاهی کوتاه به انتخابات اخیر شهردار تهران به عنوان مدیران ارشد این مجموعه؛ می توان به این نتیجه رسید که لهجه قالب شهرداری تهران که در زمانی کردی، اصفهانی و البته این اواخر مشهدی بود به لری تغییر خواهد کرد و به زودی شاهد حضور مدیران قومیتی در بدنه شهرداری تهران خواهیم بود.

    البته برخی از شنیده ها حکایت از آن دارد که نمایندگان لر مجلس از این شیوه انتخاب مدیران شهری ازسوی افشانی حمایت می کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی