وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    همایش بحران های پیش روی ایران، عصر امروز با حضور جمعی از متخصصان و فعالان حوزه سیاست داخلی و خارجی برگزار شد. در این نشست که به همت حزب ندای ایرانیان صورت گرفت به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات این روزهای پرداخته شد و با ارائه پیشنهاداتی، آینده سیاسی کشور مورد تحلیل قرار گرفت.
    نمایندگان مجلس چه سوالی از رئیس جمهور دارند که جوابش را نمی دانند؟/ تفرقه در نهادهای مختلف بیداد می کند/  راهی غیر از اتحاد نداریم/  سیاست خارجی دشمن دائمی و دوست دائمی نمی شناسدبه گزارش تیترشهر؛ همایش بحران های پیش روی ایران با حضور علی یونسی؛ دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و وزیر اسبق اطلاعات، حسین مرعشی؛ نماینده اسبق مجلس و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، صادق خرازی؛ سفیر اسبق ایران در فرانسه و دبیرکل حزب ندای ایرانیان و محمد فاضلی؛ استاد جامعه شناس برگزار شد. در ابتدای این جلسه علی یونسی به بحث در خصوص چرایی عدم اعتماد ایرانیان به دولت پرداخت و سپس حسین مرعشی به بن بست گفتگو در شرایط کنونی اشاره کرد. همچنین صادق خرازی با انتقاد از نحوه انجام روابط دیپلماتیک موجود به لزوم تدبیر در مسائل کنونی تاکید کرد.

    یونسی: بی اعتمادی تاریخی مردم؛ ریشه اصلی بحران ها/ لزوم عبور از پیش داوری ها

     وزیر اسبق اطلاعات در ابتدای این نشست گفت: این روزها به تشکیل این گونه نشست ها نیاز داریم تا هم اندیشی در مورد مسائل حساس داشته باشیم.

    وی ادامه داد: گرچه این روزها صحبت کردن مشکل است و باید تحفظ داشت؛ چرا که جامعه ما آسیب پذیر شده است و با کمترین محرک برآشفته می شود و با کمترین تحریک حرکت می کند.

    یونسی گفت: در مدت گذشته بحران و حوادث زیادی داشتیم ولی این روزها جامعه ما آسیب پذیر تر از هر زمان دیگر است.

    دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: نه تنها عموم مردم بلکه جامعه نخبگان هم آسیب پذیر شده است و متاسفانه جامعه تصمیم گیر و تصمیم ساز گرفتار این وضعیت است؛ چرا اینگونه شده است؟

    وی در پاسخ به چرایی وضعیت کنونی جامعه بیان کرو: جامعه در ذات خود احساس عدم امنیت دارد. در بررسی های خود ریشه در دو چیز می دانم یکی بی اعتمادی عمیق و ریشه دار دولت و ملت است.

    یونسی اضافه کرد: بی اعتمادی ریشه دار و تاریخی بین مردم و مدیران وجود دارد. این موضوع جدیدا بیشتر شده و جلوه پیدا کرده است اما ریشه های تاریخی عمیقی دارد.

    وی در رابطه با ریشه های تاریخی بی اعتمادی مردم نسبت به دولت عنوان کرد:  سو مدیریت حکومت های گذشته، جنگ ها، اشغال ها، بزرگ و کوچک شدن ایران، تجاوزات مکرر و به طور کلی حوادث تاریخی در قرون معاصر بی اعتمادی ریشه داری شکل داده و گریز و فرار از آن به این راحتی ممکن نیست.

    یونسی با اشاره به دوران طلایی انقلاب اسلامی گفت: اما در زمان کوتاهی اعتماد صورت گرفته و حوادث مبارکی ایجاد شده اما باز به گذشته برگشته ایم؛ با یک شایعه بحران ایجاد می شود و مسئولان را وادار می کنند تصمیم بگیرند یا نه. جامعه به سرعت منقلب می شود و اکنون در وضعیت مشابهی هستیم. مدیران این جامعه هم نمی توانند خارج از این وضعیت تصمیم بگیرند زیرا نتیجه این جامعه هستند.
    وزیر اسبق اطلاعات با ذکر مثال عنوان کرد:  مثال واضح تصمیم کشور برای دریای خزر است. تا تصمیم دولت اعلام شد بلافاصله پیش داوری شکل گرفت که رهبران جامعه کشور را فروختند.
    آن چنان جو التهاب ایجاد می شود که مسئولان دیپلماسی گرفتار این فضا می شوند. اما چرا این داوری در جامعه وجود دارد؟
     
    یونسی افزود: ما درگیریم و نمیخواهیم در حال زندگی کنیم و برای آینده حرکت کنیم. جامعه ما درگیر این مسائل است.
    این باور شکل گرفت هر اتفاقی در ایران میفتد زیر سر روس ها و انگلیس است و این را با بی اعتمادی دولت ها اضافه کنیم و این گونه ذهنیت ها جز شخصیت ما شد.

    وی ادامه داد: تصور می شود ما نمی توانیم کاری کنیم؛ زیرا ریشه مشکلات خارجی است و این باور وجود دارد. اسم این تئوری توهم توطئه است؛ حتی کسانی که می گویند ما این گونه تصور نمی کنیم باز هم  اسیر آن هستند.
    نمایندگان مجلس چه سوالی از رئیس جمهور دارند که جوابش را نمی دانند؟/ تفرقه در نهادهای مختلف بیداد می کند/  راهی غیر از اتحاد نداریم/  سیاست خارجی دشمن دائمی و دوست دائمی نمی شناسد
    دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به فضای حاکم بر جامعه گفت: حال فضای مجازی در اختیار همه است و به لطف انقلاب اسلامی، سطح معلومات بالا رفته است؛ با این وضعیت تصمیماتی که مدیران می خواهند بگیرند با این مشکلات همراه است. هم اسیر توهمات هستیم و هم جامعه از ما نمی پذیرد.

    یونسی با اشاره به حوادث اخیر عنوان کرد: این روزها دیده ایم جمعی از طلاب پلاگارد می گیرند. چه شده این اتفاق به این راحتی افتاده و هر حادثه ای برای مسئولین رخ می دهد اصل نظام متهم است؟

    وی در پایان گفت: به نظرم احزاب، جامعه روشنفکری و جامعه مدنی باید ابتدا از پیش داوری خلاص گردد تا جامعه به سمت واقعیت هدایت شود.

    مرعشی: راه گفتگو بسته شده است/ دولت دوازدهم اگر سر از استخر در نیاورد سر از بحران در می آورد

    پس از ایراد سخنرانی از سوی دستیار ویژه رئیس جمهور، حسین مرعشی به بحث و بررسی در خصوص بحران های موجود پرداخت.

    این فعال اصلاح طلب در ابتدای سخنان خود گفت: در مورد مسائل ایران که نگرانی همه دلسوزان است؛ چندین مسئله با هم تجمیع شده است. اولین مسئله حائز اهمیت است تیپ اصلاح طلبان و میانه روها می باشد که سال هاست معتقدیم که نباید کشور را در نقطه نا امن و پرتگاه نگه داریم.

    سخنگوی حزب کارگزاران افزود: صرف نظر از اینکه چقدر ضرورت داشت بعد از انقلاب با برخی قدرت ها درگیر شویم، اما ادامه طولانی مدت بحران ها و تنش ها و نگه داشتن کشور در نقطه نا امن مصلحت نیست.

    مرعشی بیان کرد: معتقدیم با تعامل و گفتگو می توان مسائل را حل کرد. متناسب با آن هم آقای روحانی، وقت خود را صرف سند برجام کردند؛ اتفاقاتی در امریکا افتاد که تغییر استراتژی بوده است.

    این فعال اصلاح طلب ادامه داد: ما در حال حاضر به عنوان کسانی که معتقد با مذاکره بودیم حرفی برای گفتن نداریم و مذاکره به بن بست رسید.

    وی ادامه داد: ما در مقابل منتقدان به گفتگو، حرف روشنی نداریم و مهم ترین چالش دولت دوازدهم هم همین است؛ اگر سر از استخر در نیاورد سر از بحران در می آورد.

    نماینده اسبق مجلس بیان کرد: ما در چنین شرایطی که با این مسئله مواجه شدیم که هیچ مسئول و نهادی از هم پشتیبانی نمی کنند؛ تفرقه در نهاد های مختلف بی نظیر است.
    نمایندگان مجلس چه سوالی از رئیس جمهور دارند که جوابش را نمی دانند؟/ تفرقه در نهادهای مختلف بیداد می کند/  راهی غیر از اتحاد نداریم/  سیاست خارجی دشمن دائمی و دوست دائمی نمی شناسد
    مرعشی اضافه کرد: ما در تمام برهه های تاریخی بحث هایی را داشتیم اما اینکه به این وضع درآییم، نبوده است.

    این فعال اصلاح طلب با انتقاد از مجلس بیان کرد: مجلس می گوید چند بار از رئیس جمهور دعوت کردم و نیامده است؛ نمایندگان چه مسائلی داشتند که با رئیس جمهور مشترک نبوده است؟ نماینده مجلس چه سوالی می پرسند که جوابش را نمی داند؟

    مرعشی افزود: در حاب حاضر کشورهای دیگر پای زمین زدن نظام هستند. اینقدر مسئله جدی است که اردشیر زاهدی، بنی صدر می گویند با جمهوری اسلامی مشکل داریم ولی الان زمان این حرف ها نیست و عربستان می خواهد ایران را زمین بزند؛ واقعا نمایندگان مجلس این ها را نمی دانند؟

    نماینده اسبق مردم در مجلس خاطر نشان کرد: اینهمه فاصله اجتماعی بین نظام و مردم بی سابقه است. چه بخواهیم با دنیا گفتگو کنیم چه مقاومت کنیم ما باید متحد باشیم و راهی غیر از این نداریم.

    خرازی: از رئیس جمهور به خاطر وحدت ملی دفاع می کنم/ مدیریت پسابرجام به خوبی صورت نگرفت/ سیاست خارجی دشمن دائمی و دوست دائمی نمی شناسد

    اما در ادامه این نشست صادق خرازی با انتقاد از سیاست دیپلماتیک دولت گفت: یکی از منتقدین سر سخت دولت هستم؛ اما سیاست خارجه انواع مختلف دارد و در دوران های مختلف بحران های گوناگون داشتیم.

    سفیر اسبق ایران در فرانسه اضافه کرد: در دوران ریاست جمهوری آیت الله رفسنجانی در یک قدمی جنگ بودیم. در زمان دفاع مقدس همه از صدام حمایت می کردند و ما تنها بودیم. در دوران اصلاحات، که بلوغ سیاست خارجه ما بود هم مخاطرات کمی نداشتیم اما جهان وارد فاز دیگری شد.

    دبیر کل حزب ندای ایرانیان بیان کرد: در زمانی ایران به محور شرارت تبدیل شد از این بحران ها خارج شدیم. در دوران هشت سالی که متعلق به ایران نبود و دوره ننگینی بوده است باز هم از بسیاری مشکلات عبور کردیم‌.

    خرازی با طرح سوال در خصوص بحران های پیش رو گفت: همه این بحران ها را گذراندیم اما الان تحریم نیم بند امریکایی است چرا با مشکل مواجه شدیم.

    این فعال اصلاح طلب با اشاره به سیاست های ابرقدرت های جهانی اظهار کرد: روسیه به صحنه جهانی بر گشته و هدفش تنها امریکا نیست بلکه ناکارامد کردن ناتو است اتفاقا روسیه در راستای منافع ملی خودش کار می کند.

    وی با اشاره به قدرت ایران در صحنه بین المللی گفت: حوزه نفوذ ایران به قوت خودش باقی است اما چه اتفاقی افتاد؟

    این متخصص حوزه روابط دیپلماتیک در پاسخ به سوال مطروح، عنوان کرد: بعد از انتخابات رخوت و بی تفاوتی اندام دولت را گرفت اما با همه وجود از رئیس جمهور دفاع می کنیم چرا که به دنبال وحدت ملی هستیم.

    خرازی با تاکید بر دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: انقلاب درس های بزرگی به ما داده و آن یکی بودن هویت ملی ماست.

    اما چه اتفاقی میفتد که به این روز می افتیم؟

    دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: کشوری که خارجی ها معتقدند سرزمین فرصت ها در زمین سرمایه گذاری است اما چرا سرمایه ها خارج می شوند؟ امریکایی ها تحریم کردند اما چرا مجلس لایحه ای نمی گذراند که هر کسی در شرایط خاص ایران را ترک می کند بازگشتش به ده سال زمان نیاز دارد؟

    وی افزود: برجام یک واقعه تاریخی بود و کارگردانانش کار خوبی کردند اما مدیریت پسا برجام به خوبی صورت نگرفت. فرصت های زیادی داریم و نباید با تحریم های امریکایی اعتماد بنفسمان زیر سوال برود.

    این فعال اصلاح طلب با تاکید بر وحدت ملی بیان داشت: باید سه سال دیگر دولت را حمایت کنین و رهبری به رغم اختلاف دیدگاه ها هم از همه دولت ها حمایت کرده از این رو باید نگاه دیگری به بازیگران جهانی داشته باشیم‌ نمی توانیم با نگاه تاریخی پاسخگو باشیم.

    خرازی گفت: سیاست خارجی دشمن دائمی و دوست دائمی نمی شناسد بلکه منافع را در نظر می گیرد و نباید برای خود دشمن تراشی کنیم. ترامپ در روزهای اولین مسئولیت دشمن ملت نبود اما پول های نفتی عربستان را امریکای ترامپ را امریکای ضد ایران تبدیل کرد.

    وی با اشاره به مواضع گذشته ترامپ عنوان کرد: قبلا ترامپ گفته بود که اگر سر کار بیایم اعراب و اسرائیل را ادب می کند تا کی باید تاوان توسعه گری اسرائیل و فساد اعراب را بدهد. تنها ملتی که می توان در خاورمیانه قدرت را گسترش بدهد ایران است اما چه شد ترامپ به اینجا رسید؟

    خرازی در پاسخ به این سوال بیان کرد: یکی رقابت های اعراب است اگر مناسبات دو جانبه و منطقه ای را به گونه دیگر شکل می دادیم اینگونه نمی شد.

    دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پایان گفت: ایران از اول انقلاب تا به امروز  بازیگر اصلی در امریکا بوده و در انتخابات نوامبر هم ایران بازیگر اصلی است ما باید قدرت و اتحاد ملی را بیشتر کنیم و دولت باید کارامد باشد و به مشکلات مردم برسد تا از این برهه عبور کنیم. گرچه اشتباهات بزرگی کردیم که باید با تدبیر حل شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۱

    نظرات  (۱)

    ۰۲ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۰۷ پشتیبانی شبکه
    It is the best time to make some plans for the future and it is time to be happy.
    I've read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or tips.
    Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I want to read even more things about it!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی