وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهر دوستدار کودک

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک با هدف کلان ارتقاء کیفیت زندگی کودکان و نوجوانان در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مستقر شد.

    سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک زیر نظر غیرمستقیم یونیسف و در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای بازی و تفریحی، مشارکت دادن کودکان در تصمیمات شهری، آموزش، سلامت و محیط زیست شهری فعالیت می‌کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری رسماً به شبکه شهرهای دوستدار کودک جهان می‌پیوندد، تصریح کرد: کشور ایران زیرمجموعه ناحیه خاورمیانه و شمال آفریقا است که پیش از این دو کشور اردن و امارات با حمایت یونیسف به این شبکه پیوسته‌اند و در آینده‌ای نه چندان دور، اصفهان نیز به شبکه شهرهای دوستدار کودک ناحیه خود یعنی شارجه امارات و امان اردن ملحق می‌شود.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: شهرهای دوستدار کودک از دهه ۱۹۹۰ شروع به اعلام موجودیت کردند و تاکنون نزدیک به ۲۰ سال تجربه جهانی دارد، البته نخستین مشارکت یونیسف برای ایران بازسازی "بم" با استفاده از اصول ابتدایی شهر دوستدار کودک بود.

    وی با بیان اینکه غالب ماموریت‌های مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک شهرسازانه است، اما مجموعه‌ای بین سازمانی به شمار می‌رود، گفت: توسعه زیر ساخت‌های شهری و توسعه انسانی و اجتماعی دو وظیفه اصلی این مرکز است و فعالیت‌های آن با تعریف شبکه شهر دوستدار کودک در شهرداری و نهادهای دولتی توسعه می‌یابد.

    حسینی‌نیا افزود: این مرکز در صدد است با حمایت وزارت کشور و یونیسف در سال‌های آینده، اصفهان با چند شهر خواهرخوانده پیشرو در زمینه شهر دوستدار کودک عقد خواهرخواندگی منعقد کند.

    وی یکی دیگر از وظایف مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک را تلاش برای اصلاح ساختار و بودجه‌ها به نفع حقوق کودکان عنوان و اظهارکرد: مقرر است این مرکز به تأسی از اصفهان در سایر کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ زیر نظر معاونت شهرسازی و معماری ایجاد شود، البته در حال حاضر فقط دو شهر تهران و اصفهان دارای مرکز شهر دوستدار کودک هستند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی