وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     پیمان محسنی جای خود را به علی محمد سعادتی دارد تا برنامه های نیمه تمام شهرداری تهران با هدف بازگشت انضباط شهری به این محدوده تاریخی و ارتقای کیفیت زندگی برای کسبه و سکنه این منطقه تاریخی را کامل کند.

    سعادتی در قلب طهران برنامه های نیمه تمام گذشته شهرداری را کامل می کند/ نه به حاشیه می رویم و نه اجازه به جاشیه رانده شدن را به کسی می دهیم!

    به گزارش تیتر شهر: منطقه 12 که درست در قلب تهران قرار گرفته است، در میان مناطق 22گانه شهر تهران به عنوان استراتژیک ترین منطقه پایتخت شناخته می شود، قرار گرفتن بافت تاریخی تهران قدیم از یک سو و از سوی دیگر فعالیت 100 ساله بازار تهران به عنوا نقطب اقتصادی کشور باعث شده تا این محدوده به یک محدوده تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، کسب و کار، اوقات فراغت و البته زندگی تبدیل شود.
    البته نباید در کنار فرصت هایی که در منطقه 12 قرار دارد، به مهمترین تهدید آن که همان بافت فرسوده و لانه کردن آسیب های اجتماعی در محله های محروم این محدوده است نیز غافل ماند. آنطور که شهردار جدید و البته جوان منطقه 12 عنوان می کند، به این محدود ه آمده است تا کارهای نیمه تمام این منطقه را که با هدف بازگشت انضباط شهری و البته ارتقای کیفیت زندگی در سال های گذشته اجرایی شده اما به یک بار متوقف شده بود را تکمیل کند.
    علی محمد سعادتی در گفت و گو با خبرنگار تیتر شهر با بیان این مطلب افزود: امکان دارد اولویت بندی برخی از برنامه های تخصصی که توسط معاونان شهرداری و یا خود شهردار تهران  در این محدوده ترسیم و اجرایی شده است؛ مطرح کرده اند؛ به زودی تغییراتی کند اما مردم بدانند که ریل گذاری و هدف گذاری اصلی شهرداری منطقه 12 اجرای کامل برنامه ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان ساکن در این محدوده است.
    وی بر این باور است که اجرای کامل برنامه ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 کاملا مطابق با برنامه کلان محمد علی افشانی، شهردار تهران است که به موضوعاتی مانند شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر تاکید دارد.
    شهردار جدید قلب طهران درباره اولویت بندی برنامه های خود در بافت تاریخی تهران قدیم توضیح داد: بسیاری از مدیران شهری می دانند که در شهر تهران به  اجرای چه برنامه هایی نیاز داریم، اما گاهی اوقات آنقدر مسائل و موضوعات مدیریتی را پیچیده و بزرگ و دست نیافتنی می کنیم که نهایت نیز نمی توانیم به نیازهای شهروندان پاسخ دهیم.
     

    سعادتی در قلب طهران برنامه های نیمه تمام گذشته شهرداری را کامل می کند/ نه به حاشیه می رویم و نه اجازه به جاشیه رانده شدن را به کسی می دهیم!

    به گفته وی؛  شما اگر از هر شهروندی که در منطقه 12 سکونت و یا کار می کند، بپرسید که چه کارهایی باید از سوی مدیریت شهری منطقه انجام شود تا آنها بهتر بتوانند به کار و زندگی خود بپردازند؛ حتما به یکسری مسائلی اشاره می کنند که در بیشتر مواقع با هم همپوشانی دارد. به عبارت ساده تر ضرورت مردم در رابطه با بهتر زندگی و یا کار کردن در شهر تهران  نظارت منطبق مدیران شهری  بر همین موضوعات است.
    سعادتی با اشاره به رویکرد مدیریتی خود در منطقه 12 یادآور شد:  بر اساس بضاعت و نگاهی که  در بودجه امسال برای این منطقه انجام شده است، کارهای نیمه تمام منطقه را تکمیل می کنیم و اگر به طرح موضوعات جدیدی نیاز باشد؛ حتما در بودجه سال آینده منطقه مد نظر قرار می گیرد.
    وی با بیان اینکه شهردار تهران از وی به عنوان شهردار جوان و تازه نفس در منطقه 12 وظایف و انجام کارهای زیادی را خواسته است، تاکید کرد: به این موضوع تاکید دارم که انجام هر طرح و برنامه ای که کمک کند تا تدابیر شهردار تهران عملیاتی شود، حتما در همان مسیر حرکت خواهم کرد.

    سعادتی در قلب طهران برنامه های نیمه تمام گذشته شهرداری را کامل می کند/ نه به حاشیه می رویم و نه اجازه به جاشیه رانده شدن را به کسی می دهیم!

    آنطور که شهردار منطقه 12 عنوان می کند، سعی دارد تا در این منطقه کار کند چرا که اعتقاد دارد برنامه های زیادی را می تواند در این محدوده تاریخی، فرهنگی، گردشگری و کسب و کار انجام داد. حتی می توان کارهای نیمه تمامی که در دوره های گذشته بخش هایی از آن اجرایی شده اما لایه های دیگر آن فرصت اجرایی شدن نداشتند، را رصدد و دوباره با تغییر رویکرد به سرانجام رساند. چرا که به این منطقه آمده ام تا کارهای نیمه تمام گذشته را به پایان برسانم.
    نه به حاشیه می رویم و نه اجازه به حاشیه رانده شدن را به کسی می دهیم!

    وی با بیان اینکه سعی می کنیم نه به حاشیه برویم و نه ما را به حاشیه ببرند، به خبرنگار تیتر شهر گفت:  تجربه های جهانی نشان می دهد که در محدود های تاریخی شهرهای مطرح دنیا که همتراز شهر تهران هستند؛ « Downton » ها محدوده هایی مهمانپذیر  فاخر و البته ویترین شهرها به شمار می روند. در تهران با وجود کارهایی که در گذشته در این منطقه انجام شده است اما باید قبول کرد که با شرایط ایده آل فاصله  معناداری داریم. به همین دلیل تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم؛ منطقه تاریخی تهران را به یک ویترین  فاخر  برای پایتخت تبدیل کنیم.
     

    سعادتی در قلب طهران برنامه های نیمه تمام گذشته شهرداری را کامل می کند/ نه به حاشیه می رویم و نه اجازه به جاشیه رانده شدن را به کسی می دهیم!

    ویترینی از هویت، تاریخ، فعالیت های متجانس، پیاده سازی الگوهای برجسته محیط زیست، فراغت، فعالیت و سرزندگی؛ که همه در خدمت اعتلای فرهنگ تهران اجرایی خواهند شد.
    در آسیب های اجتماعی هم به آسید دیدگان و هم به شهروندان در معرض آسیب توجه داریم

    علی محمد سعادتی به واسطه سال ها فعالیت در منطقه 12 به عنوان طراح شهری، استاد دانشگاه، قائم مقام شهردار و حتی مدیر کل ابنیه و بافت های تاریخی شهرداری تهران به خوبی می داند که روی دیگر سکه هویتی قلب طهران، رشد آسیب های اجتماعی در محله های محروم این محدوده است به همین دلیل توجه به آسیب های اجتماعی و از همه مهمتر تلاش برای کاهش این معضلات از جمله رویکردهای مدیریتی وی به عنوان عالی ترین مدیر شهری منطقه خواهد بود.
    وی در این باره نیز به خبرنگار تیتر شهر توضیح داد: باید در ابتدا این مساله را باور داشت که موضوع آسیب های اجتماعی، یک موضوع چند وجهی است که جامعه، نهادهای دولتی وسازمان های مردم نهادیا سمن ها را درگیر خود می کند. دو اتفاق می تواند هر تلاشی را در آسیب های اجتماعی به شکست منجر کند، نخست عدم انسجام بین سه رکن دولت (اعم از دولت و شهرداری) ، نهادهای عمومی و مردم است.
     

    سعادتی در قلب طهران برنامه های نیمه تمام گذشته شهرداری را کامل می کند/ نه به حاشیه می رویم و نه اجازه به جاشیه رانده شدن را به کسی می دهیم!

    اینکه هر کسی تنها بخواهد کار خود را انجام دهد و هم افزایی مدیریتی در این میان وجود نداشته باشد این در حالی است که تجربه نشان داده است که توجه به یک رویکرد تیمی و مشارکتی می تواند مداخله در بهبود وضعیت آسیب های اجتماعی را بهبود بخشد.
    به اعتقاد شهردار منطقه 12 تهران؛ نکته دوم توجه به زمان منطقی تحقق و اثرگذاری اقدامات انجام شده در حوزه آسیب های اجتماعی است. اگر همچنان این تصور اشتباه در میان مردم و مسئولان حکمفرما شود که اقدامات در حوزه آسیب های اجتماعی باید در مدت زمان بسیار کوتاهی نتیجه دهد، باعث می شود که احساس ناامیدی در جامعه در این زمینه به وجود آید.
    سعادتی تاکید دارد؛ به ثمر نشستن اقدامات موثر در حوزه آسیب های اجتماعی مانند میوه ای می ماند که باید در زمان خود پیده شود. این در حالی است که برخی از نهادها، مردم و حتی سمن ها همچنان انتظار دارند که در مدت زمان کوتاهی اثرات اقدام در حوزه آسیب های اجتماعی نمایان شود.
    وی یادآور شد: باید به این موضوع توجه داشت که  آسیب های اجتماعی محصول بی توجهی مسئولان در طول یک دوره زمانی طولانی از یک سو و از سوی دیگر سودبالای  اقتصاد سیاه در حوزه مواد مخدر برای دست اندرکاران و مافیای آن است.
    تجارت مواد مخدر در دنیا به عنوا نیکی از تجارت های سود ده به شمار می رود که مافیای درگیر در این حوزه برنامه ریزی های منسجمی را انجام داده اند. شما اگر به سیر تحول مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن نگاه کنیم متوجه می شویم در هر زمانی که جامعه نسبت به صدمات این حوزه  هوشیار می شود، مافیای مواد مخدر روش کاری خود را در عرضه مواد مخدر تغییر می دهند.
     
    به اعتقاد سعادتی؛ رمز کاهش آسیب های اجتماعی آگاه کردن مردم است . اما باید به این موضوع نیز تاکید داشت که  هر چقدر شرایط اقتصادی در جامعه بدتر می شود، به موازات آن نیز آسیب ها بیشتر می شود.

    شهردار منطقه 12 تاکید کرد: اما ما به عنوان مدیران شهری و به صورت خاص تر شهرداری منطقه 12 تلاش می کنیم تا نقش خودمان را در این حوزه به درستی انجام دهیم. اگر تصمیم داریم تا در این منطقه  روی آسیب های اجتماعی کارهای ویژه ای انجام دهیمهم به آسیب دیدگان و هم به ساکنانی که دراین محدوده زندگی می کنند به عنوان افراد در معرض آسیب توجه ویژه و خاصی را خواهیم داشت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی