وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    علی اعطا عضو شورای شهر پنجم تهران

    عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اعلام کرد: پیش نویس لایحه جایگزین برج باغ امروز در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون محیط زیست و سلامت از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ارایه و بررسی شد.

    علی اعطا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه آنچه از سوی شهرداری ارایه شده در مجموع مورد تایید اکثر اعضای دو کمیسیون است، چرا که رویکرد حفاظت و صیانت از باغ ها بر آن حاکم است و به گونه ای برخورد شده که مالکین هم در حد معقول، منتفع شوند، گفت: حفاظت از باغ‌ها در سال‌های اخیر، مطالبه رهبری بوده است و در نتیجه شورا نسبت به آن توجه ویژه ای دارد. از سویی گروه های فعال مدنی در حوزه میراث طبیعی و محیط زیست نیز دایما بر آن تاکید داشته‌اند. شورای پنجم از ابتدا وعده حفاظت و صیانت از باغات و میراث طبیعی را در ابتدای دوره و حتی پیش از انتخابات و در برنامه های انتخاباتی مطرح کرد و با جدیت بر آن پافشاری کرد تا این کار به نتیجه برسد.

    وی افزود: دلیل تعویق چند ماهه در تعیین تکلیف طرح جایگزین این است که شهرداری می بایست ظرف مدت دو ماه بعد از لغو مصوبه برج باغ در ۲۲ اسفند ۹۶، پیشنهاد جایگزینی را که مستلزم حفاظت از باغ های تهران باشد به شورا ارایه دهد اما متاسفانه به دلیل شرایط ناپایدار مدیریتی در آن مقطع در شهرداری این کار به تعویق افتاد.

    اعطا گفت: نکته قابل توجه این است به رغم اینکه بسیاری مدعی بودند با لغو مصوبه برج باغ درآمد شهرداری به نحو محسوسی کاهش پیدا می کند اما مطالعات نشان می دهد تنها یک درصد از درآمدی که شهرداری از محل صدور پروانه در یک دهه اخیر کسب کرده از محل ساخت و ساز در باغ ها بوده است. به عبارتی به ازای کسب کمتر از یک درصد درآمد شهرداری در یک دهه گذشته بیش از ١٠٠ هکتار از باغ‌های تهران زیر ساخت و ساز رفته است. 

    وی با بیان اینکه لایحه پیشنهادی شهرداری، پس از ارسال رسمی به شورا در کمیسیون ها بررسی می شود و جهت تصویب در صحن مطرح می‌شود، گفت: این لایحه به منظور جایگزینی پیوست شماره ۳ طرح جامع تهران تهیه شده که این پیوست، دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری تهران است. شورا این پیشنهاد را پس از تصویب در صحن به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می کند تا پس از تصویب در شورایعالی، جایگزین پیوست شماره ۳ طرح جامع شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی