وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    پرویز حناچی

    معاون شهرسازی شهرداری تهران لایحه جدید جایگزین برج - باغ را تشریح کرد.

    پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه جدید جایگزین مصوبه لغو شده برج - باغ گفت: لایحه جدید که تقدیم شورای شهر تهران شد تا در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود، با رویکردی کاهنده بوده است.

    وی با بیان اینکه در این لایحه پیش بینی شده است که تا حد امکان منافع صاحبان باغ لحاظ شود، تصریح کرد: اگر ما معتقد هستیم که باغات و درختان به شهر تهران کمک می‌کنند ما نیز باید به صاحبان باغ در آبیاری، نگهداری و ... کمک کنیم.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه در لایحه جدید مزیت‌ها و محدودیت‌هایی برای صاحبان باغ در نظر گرفته شده است، گفت: در مقایسه با وضعیت سابق شاید در کوتاه‌ مدت پیشنهادات ما تشویق کننده نباشد؛ اما روش قبلی هم قابل ادامه نبود چرا که بخش زیادی از باغات پایتخت از بین رفت.

    حناچی با بیان اینکه تاثیر تخریب باغات در یک بازه ۱۰ ساله در بودجه تهران تنها یک درصد بوده است، گفت: وضعیت تخریب باغات در تهران به مانند آن ضرب المثل معروف است که می‌گویند به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدند و به مسئولان به جای حفظ باغات اجازه دادند که حجم زیادی از باغات تخریب شود.

    وی با بیان اینکه نگاه ما در لایحه جدید بازدارنده است، اما واقع‌بینانه خواهد بود، ادامه داد: روش‌های جایگزین و تشویقی برای حفظ باغات در نظر گرفته شده‌اند.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود ۶۰۰۰ قطعه باغ در تهران شناسایی شده است، گفت: برای ۳۱۰۰ قطعه باغ شناسنامه صادر شده اما حدود ۳۰۰۰ باغ در اختیار سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها است که اجازه ورود نمی‌دهند، هر چند که ما درصدد ورود به این باغات هستیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی