وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    استفاده از معماری زیبا در ساخت واحدهای مسکونی جدید در مرحله چاهستانی‌ها/نوسازی بافت های فرسودی مورد تأکید رئیس جمهوری است

    استاندار هرمزگان خواستار در نظر گرفتن معماری زیبا و مناسب جهت ساخت واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی‌های بندرعباس شد.

    به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن معماری زیبا و مناسبی جهت ساخت واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی‌های بندرعباس، عنوان کرد: علاوه بر نوسازی باید ویژگی‌های جدید و مشوق هایی در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده در این محله ایجاد شود تا مردم انگیزه لازم را جهت مشارکت در این طرح پیدا کنند.

    وی ادامه داد: باید مزیت‌هایی که در پی نوسازی واحدهای مسکونی و خدمات جانبی همچون ایجاد فضای سبز، مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی در قالب این طرح در محله چاهستانی‌های بندرعباس ایجاد می‌شود، برای مردم این محله تبیین و تشریح گردد.

    استاندار هرمزگان افزود: باید به قدری برای مالکان خانه ها در محله چاهستانی‌های بندرعباس مشوق و انگیزه ایجاد کنیم که مشارکت گسترده‌ای در نوسازی واحدهای مسکونی خود داشته باشند تا محله چاهستانی‌های بندرعباس به محله‌ای زیبا و برخوردار از تمامی امکانات تبدیل شود.

    همتی با اشاره به حضور معتمدین و اعضای هیئت امنای محله چاهستانی‌های بندرعباس در این نشست، تصریح کرد: از این پس باید در این جلسات، معتمدین و اعضای هیئت امنا حضور یافته تا مسائل مردم را دقیقا به مسئولان منتقل و جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری شود.

    وی با تاکید بر اینکه الگوهای طراحی شده برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی‌ها در عین تنوع باید از یکپارچگی نیز برخوردار باشد، اظهار داشت: این الگوها نباید در تقابل با یکدیگر باشند بلکه باید میان آنها سازگاری و همخوانی وجود داشته باشد و با علم و آگاهی نیز تنوع ایجاد شود.

    استاندار هرمزگان بیان داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده کاری بزرگ و ضروری است که مورد تاکید  رئیس جمهوری قرار دارد.

    همتی اضافه کرد: در حال حاضر تمرکز خود را بر نوسازی محله چاهستانی های بندرعباس قرار داده ایم تا محله ای زیبا ساخته و الگوی زیباسازی بافت فرسوده باشد و ضمن ایجاد نشاط در مردم بندرعباس، ساکنان دیگر محلات دارای بافت فرسوده نیز نسبت به مشارکت در نوسازی واحدهای مسکونی خود تشویق شوند.

    وی با بیان اینکه با کمک و همفکری می توانیم این طرح را به خوبی اجرا و در این محله تحول ایجاد کنیم، افزود: اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده، زمینه فعالیت مناسبی را برای توسعه گرها نیز ایجاد می کند که در پی آن اشتغال در بخش مسکن و ساختمان نیز رونق خواهد گرفت.

    استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید براساس قائده خوبی کار نوسازی صورت گیرد تا گره بافت فرسوده در شهر بندرعباس گشوده شود و مردم ضمن برخورداری از مسکن مناسب، از خدمات خوبی نیز در محلات خود برخوردار گردند.

    همتی یادآور شد: شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرای این طرح به خوبی به کمک یکدیگر آمده اند و هرگوشه این طرح مایه خیر و برکت برای مردم است.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۶

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی