وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که ارائه نتایج تحقیقات حاصل از فعالیت آتشفشان دماوند به هیات دولت ارائه خواهد شد، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به زودی شبکه شتاب نگاری زلزله را در منطقه دماوند نصب می کند.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده امروز در نشست ویژه ریسک آتشفان دماوند؛ وضعیت موجود و چه باید کردها، گفت: جای خوشبختی است که فعالیت کارگروه زلزله مرکز تحقیقات با هم افزایی و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط با زلزله و آتشفشان و دیگر حوادث طبیعی نسبت به افکار عمومی حساسیت نشان می دهد و در جهت ارائه پاسخ‌‌های علمی به مخاطبان گام بر می‌دارد.

    شکرچی‌زاده

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در کشور چالش‌ها و موضوعات فراوانی برای تحقیقات علمی وجود دارد، افزود: اخیرا موضوع دماوند و نگرانی از آتشفشان بین اقشار مختلف جامعه حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است و بسیار مهم است ما در مرکز تحقیقات و با همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط پاسخ علمی مناسبی نسبت به این نگرانی داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه ارکان هایی که بتوانند موضوع فوق را رصد کنند در کشور فعالیت قابل توجهی دارند و انتظار در سطوح ملی و بین المللی این است تا ما بتوانیم پاسخ درخور و مناسبی داشته باشیم.

    شکرچی‌زاده همچنین اعلام کرد خوشبختانه کارگروه زلزله و مخاطرات طبیعی مرکز تحقیقات در چند سال اخیر فعالیت خود نشان داده که ظرفیت ایجاد هم افزایی را دارد و شاهد آن نیز تهیه و تدقیق نقشه گسل‌های تهران و سایر شهرهاست که توسط این کارگروه تهیه و تدوین شد و برخی از آنها نیز از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شدند.

    وی با تاکید بر اینکه ظرفیت هم افزایی در کارگروه زلزله و مخاطرات طبیعی فراهم است، گفت: امیدوارم از نشست امروز نتایج مناسبی استخراج شود و بتوانیم پاسخ های علمی به نگرانی های مردم بدهیم و بتوانیم نتایج تحقیقات را ضمن اعلام به سازمان زمین شناسی و وزارت راه و شهرسازی در سطوح هیات دولت نیز مطرح کنیم.

    شکرچی زاده با اشاره به اینکه دماوند سمبل اقتدار و قدرت ایران است و باید مظهر این بزرگی را پاس بداریم گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به زودی شبکه شتاب نگاری زلزله را در منطقه دماوند نصب می کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی