وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     مکانیسم های سازمان نظام مهندسی باید اصلاح شود

    رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در دیدار با منتخبان سازمان نظام مهندسی بر ضرورت اصلاح مکانیسم های این سازمان تاکید کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه سال ۹۷ اعضای منتخب هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی به دعوت زهرا نژاد بهرام میهمان شورای شهر تهران بودند و این افراد در این جلسه که با حضور محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، افشین حبیب زاده عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران برگزار شد به بیان دیدگاهها و دغدغه های خود از حوزه ساخت و ساز و نظام مهندسی پرداختند.  

    زهرا نژاد بهرام که ریاست این جلسه را بر عهده داشت در جمع بندی این جلسه بر وجود دغدغه های فراوارن در حوزه نظارت بر ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: کیفیت ساخت و ساز از اولویت های مهندسین، مدیریت شهری و مردم است.

    وی به نقش انجمن های صنفی اشاره کرد و ادامه داد: انجمن های صنفی نهادهایی هستند که می توانند ظرفیت های لازم برای ارتقا، توسعه، نوآوری و مشارکت در بهبود شرایط زیست را ایجاد کنند از این روی معادلات با انجمن های صنفی باید به شیوه برد برد تعریف شود.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: رویکرد شورای شهر مردمی و حفظ منافع مردم است و نظام صنفی مهندسان نیز از این مردم جدا نیست و بخشی از مردم را تشکیل می دهد.

    نژاد بهرام در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: موضوع امنیت و ایمنی ساختمان ها دغدغه ای است که امروز با آن روبرو هستیم و این در حالی است که امروز با عارضه های جدی در سطح شهر تهران که سه تهدید زلزله، فرونشست زمین و سیلاب ها مواجهیم و این سازهای شما مهندسان است که می تواند در برابر این تهدیدها مقاومت کند.

    وی ادامه داد: از این روست که امنیت و ایمنی ساختمان ها و فضاها دغدغه مسئولین، مدیران و مردم و البته مهندسان است.

    رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران همچنین بر حمایت شورا از نهادهای مردمی و نظام های صنفی اشاره کرد و گفت: اعتقاد بر این است که با مشارکت مردم می توان مدیریت بر شهر را فراهم کرد و ایجاد این مشارکت بدون نهادهای مردمی و نظام های صنفی امکان پذیر نیست.

    نژادبهرام ادامه داد: البته قرار هم نیست که ما در هر حوزه ای مسئولی را انتخاب کنیم بلکه این انجمن های صنفی هستند که اگر قرار است ناظری تعیین شود، آن را طراحی و تعریف کنند.

    وی به برخی تخلفات در حوزه نظام مهندسی در گذشته اشاره کرد و گفت: وجود تخلف و اشتباه در هر بستری امکان پذیر است که نامشخص بودن مسائل می تواند عامل آن باشد به این دلیل باید در مکانیسم هایی که طراحی می شود به گونه ای رفتار شود که این موارد به حداقل ممکن برسد.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید توجه داشت که کارهای خوبی در حوزه نظام مهندسی انجام شده است و اگر اشتباهاتی نیز رخ داده است ما باور داریم که باید حق و تکلیف باهم برابر باشند و مسئولیت و حقوق نیز همینگونه باشد.

    وی تصریح کرد: مسئولیت یک ساختمان تا زمانی که پابرجاست بر عهده ناظر است و سازمان نظام مهندسی نیز به عنوان پشتیبان است؛ طبیعتا اگر قرار است حقوقی به یک مهندس ناظر پرداخت می شود باید متناسب با این مسئولیت باشد.

    نژاد بهرام اظهار داشت: نظام مهندسی به عنوان نماینده صنف، مدیریت شهری و خود مردم است و یقین وجود دارد که خود سازمان نیز بر ضرورت اصلاح مکانیسم ها باور دارد به گونه ای که روابط این سازمان روشن تر، شفاف تر و پاسخگو باشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی