وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت یک پارچه و واحد بحران را ضروری دانست و گفت: امیدواریم سایر شهرها نیز مانند تهران از مدیریت واحد بحران برخوردار شوند.

    توزیع متوازن امکانات و جمعیت یکی از اصول پدافند غیر عامل است/ هیچ پروژه و طرحی در سطح کشور بدون آینده نگری و مطالعه نباید اجرائی شودبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی جمالی‌نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور در اولین همایش روسای شورای اسلامی شهر و شهرداران و مدیران پدافند غیر عامل شهرهای بزرگ کشور که صبح امروز در سالن همایش شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد نقش مدیران شهری در پدافند غیر عامل را بسیار مهم ضروری دانست و گفت: اقدامات دانش محور، آینده پژوهی و مدل سازی، سه ضلع مثلث اقدامات در عرصه پدافند غیرعامل است و هیچ اقدامی در سطح شهرها و روستاها نباید بدون توجه به این سه اصل مهم اجرایی شود.

    وی در ادامه به اجرای برخی پروژه ها بدون توجه به اصول پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: بسیاری از پروژه ها را در شهر ها انجام می دهیم که اگر آنها را اجرایی نمی کردیم بسیار بهتر بود.

    جمالی نژاد در ادامه با تاکید بر اهمیت مطالعه ، آینده پژوهی و دانش محوری در مدیریت شهری تصریح کرد: همه کلمات عمرانی و پژوهش باید با آینده نگری و بر اساس اصول علمی انجام شود، در انجام همه پروژه ها باید افق های ده یا بیست ساله مدنظر قرار گرفته شده و براساس آن عمل کرد. در بسیاری از کشورها برنامه ها افق بالای ۵۰ سال دارند اما متاسفانه در برخی شهرهای ما افق و برنامه پنج ساله نیز وجود ندارد.

    وی ادامه داد: در مسائل و پروژها باید سناریوهای مختلف طراحی و عواقب مثبت و منفی آن دیده و مدل سازی کرد، داشتن طرح و برنامه و آینده پژوهی نقش مدیریت را در شهر ها و دهیاری ها مشخص می کند و هیچ اقدامی را نباید بدون آینده نگری انجام داد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور توزیع متوازن جمعیت را یکی دیگر از اصول مهم مدیریت در سطح کلان دانست و گفت: اگر آمایش سرزمین و جمعیت در مدیرت ما وجود داشت باشد شاهد انفجار جمعیت در برخی کلان شهر ها مانند تهران، مشهد و اصفهان نبودیم و روستاهای ما خالی از سکنه نمی شد.

    وی ادامه داد: افزایش جمعیت بسیار مهم است اما در طرح آمایش سرزمین حتما می بایست توسعه فضای کشور بر اساس توزیع متوازن جمعیت باشد و راهکارهای بکار ببریم تا افزایش جمعیت متوازن باشد تا شهری هایی را شاهد نباشیم که به دلیل افزایش جمعیت درحال انفجار باشد و شهر های کوچک و روستا ها خالی از سکنه شود.

    جمالی نژاد تاکید کرد: تبدیل روستاها به شهر که اخیراً در استان‌ها گسترش یافته برخلاف اصول پدافند غیر عامل است. متاسفانه روستاهای تولید کنند تبدیل به شهرهای مصرف کننده می شوند این اتفاق با توزیع عادلانه خدمات و امکانات و توجه به روستاها و شهرها باید کنترل شود تا مردم به شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند.

    وی درپایان خاطر نشان کرد: جمعیت به حدی در شهرها در حال گسترش است که هرچه زیرساخت و امکانات در این شهرها ایجاد کنیم نمی تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد برای پیش گیری از این اتفاقات ناخرسند باید اصول پدافند غیر عامل در دستور کار ما قرار گیرد .

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی