وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی خانه مدولار در حومه شهر با هدف طراحی یک خانه برای 4 شخصیت برگزار می‌شود.

    پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019 برگزار می‌شود.

    در تعریف این رقابت آمده است: مسابقه خانه کوچک در سال 2018 توجه فراوان رسانه‌ها را به خود جلب کرد، موفقیتی بزرگ بود؛ در همین راستا امسال با پروژه جالب دیگری بازگشته‌ایم. موضوع مسابقه امسال نیز خانه مدولار است، اما در این رقابت از شما می‌خواهیم طراحی را برای خانواده‌ای فرضی و با توجه به نیاز کاراکترهای این خانواده انجام دهید. علاوه بر این همه شما روی یک سایت طراحی می‌کنید. ما زمین مشترکی برای شما انتخاب کرده‌ایم تا شما یا تیمتان روی آن کار کنید.

    12 سایت در اختیار شماست تا بهترین خانه را برای این خانواده 4 نفرِ طراحی کنید. هر کدام از این 4 نفر نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین شما باید فکر کنید چطور برای این 4 شخصیت متفاوت یک فضای زندگی شاد فراهم کنید.

    اعضای این خانواده پیتر 35 ساله (پدر)، لیسا 34 ساله (مادر)، جان 7 ساله (فرزند) که تازه مدرسه را شروع کرده و آلیس (فرزند) 2.5 ساله هستند.

    پیتر معاون یکی از شرکت‌های ساختمان‌سازی بین‌المللی در لیتوانی است. او فعالیت خارج از خانه و فعالیت‌هایی مانند:پیاده‌روی، کمپینگ، دوچرخه سواری، قایق رانی و … را دوست دارد. علاوه بر این به فعالیت‌هایی نظیر: ساختن، نقاشی و تزئین کردن که هر شخصی بدون نیاز به هیچ تخصصی می‌تواند به آن‌ها بپردازد، علاقه‌مند ‌است و بیشتر زمان خود را به این پروژه‌ها اختصاص می‌دهد. ساعت کاری او از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است. معمولاً اگر بتواند و لازم نباشد از بچه‌ها مراقبت کند، بعد از کار به باشگاه سر میزند و 1 ساعت در استخر شنا می‌کند. او دوست دارد تا جایی که می‌شود نزدیک به طبیعت زندگی کند.

    لیسا قبلاً مادر و خانه‌دار بوده، اما الآن در خانه بیزنس خود را شروع کرده است. او به ندرت مشتری‌هایش را به خانه دعوت می‌کند و جلسه‌ها را در خانه برگزار می‌کند. او مهره کلیدی خانواده است و از همه مراقبت می‌کند. او تصمیم گیرنده خانواده و کسی است که حرف آخر را مثلاً در خرید خانه میزند. او سبک زندگی فعال را دوست دارد، اما دوست ندارد بیرون از مرزبندی‌های شهر زندگی کند و زندگی در مرکز شهر را دوست دارد. او دوست دارد در اوقات فراغت مهارت‌هایش در صنایع دستی را افزایش دهد.

    جان شخصیتی ممتاز، برونگرا و فوق‌العاده پر انرژی دارد. و سعی می‌کند تمام مرزهای دور و نزدیک را کشف کند. از رفتن به مدرسه واقعاً لذت می‌برد و در کلاسش نفر اول است. اما چون دیگران به آلیس بیشتر توجه می‌کنند، احساس می‌کند خواهرش به او خیانت کرده است.

    آلیس کودکی آرام و درون‌گراست که مادرش از او مراقبت می‌کند. او سعی می‌کند شبیه به مادرش باشد. بنابراین بیشتر وقت خود را در کنار مادر می‌گذراند و حتی در جلسه‌های کاری کنار اوست اما  این مسئله جلسات را برای لیسا سخت می‌کند.

    این خانواده در نظر دارد 72000 یورو خرج کند. (با استفاده از وام بانکی که برای برگرداندن آن لازم است تا 20 سال آینده هر ماه 300 یورو به بانک بپردازند.)

     موقعیت خانه:

    خانواده قادر به خرید خانه یا زمین در مرکز شهر نبود بنابراین زمینی در حومه شهر خریداری کرد. این زمین 20 کیلومتر تا شهر و 15 دقیقه تا مدرسه و مهدکودک فاصله دارد. پس از آن زمینی را خریداری کردند که بسیار به طبیعت نزدیک است. این منطقه به طور مداوم در حال توسعه است. به همین دلیل طبیعت اطراف ملک این خانواده کم کم از بین می‌رود و جای خود را به خانه‌های نوسازی می‌دهد که هر روز ساخته می‌شوند. پیتر از این اتفاق خوش‌حال نیست اما لیسا از این محیط جدید لذت می‌برد.

    برای جزئیات بیشتر لطفاً فایل CAD و نقشه را مشاهده کنید. زمین خریداری شده با رنگ زرد مشخص شده و با شماره 4b مطابقت دارد. شما می‌توانید این محدوده را در مختصات 54.649686, 25.449042 (WGS) پیدا کنید.

    وسایل نقلیه خانواده:

    2 ماشین (یک خودرو هاچ بک (ماشین شرکت) و یک SUV 2015 میدل کلس (خودرو اجاره شده) و یک موتورسیکلت است.

    لطفاً برای جزئیات بیشتر فایل قوانین و شرایط مسابقه را در اینجا مشاهده کنید. این فایل اطلاعاتی مانند توصیف خانواده فرضی، بودجه آن‌ها، موقعیت زمین را در اختیارتان می‌گذارد.

    لازم به ذکر است که خانه طراحی شده باید ویژگی‌های مدولاریتی داشته باشد و با کامیون قابل جابه جایی باشد.

    شرکت‌کنندگان می‌توانند به تنهایی یا در گروه‌های حداکثر 5 نفرِ در این رقابت شرکت کنند.

    نقشه‌ها، تصاویر (4 طرف خانه، مقطع برای نمایش فضاهای داخلی و پلان‌های پروژه باید در شیت‌ها نمایش داده شوند.) پروژه را در شیت‌های pdf A1 ارسال کنید. (محدودیتی در تعداد شیت‌ها وجود ندارد.)

    آثار خود دیجیتالی خود را با استفاده از CD، فلش یا از روش‌های آنلاینی مثل com، myairbridge.com، Dropbox، Google drive و یا روش‌های مشابه به دست ما برسانید. مدارک باید با کیفیت بالا و با فرمت pdf ارسال شوند. اما حجم این مدارک نباید از 2mb بیشتر شود.

    کد شناسایی (در گوشه بالایی سمت راست) و عنوان پروژه (با حداکثر 10 حرف در ارتفاع 10mm) باید تمام شیت‌های نهایی درج شوند. یک فایل word حاوی مشخصات شرکت‌کننده (طراح/ طراحان،مشخصات سرپرست گروه) را به صورت جداگانه ارسال کنید. تمام آثار و مدارک باید به همراه کد شناسایی شما به g@rmodul.com ارسال شوند.

    نام طراح و راه‌های تماس با او نباید روی شیت‌های نهایی درج شده باشند.

    اگر پروژه را به صورت آنلاین ارسال نمی‌کنید، آن را داخل CD یا USB بریزید. CD یا فلش را در پاکتی با عنوان “modular building design contest” به UAB “Ryterna modul” Agronomijos g. 45 LT-47480, Kaunas, Lithuania ارسال کنید.

    برنده مسابقه سال گذشته، عبدالرحمان کدخدا صالحی و Donatas Cesiulis رتبه سوم در مسابقات سال 2014 و 2015 داوران مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019 هستند. این بار آن‌ها به همراه معماران مجرب و مستقل دیگر و مدیران موسسه در کنار هم کار می‌کنند تا سه رتبه برتر این رقابت را انتخاب کنند.

    داوران آثار ارسالی را بر اساس نوآوری، جذابیت معماری، عملکرد و امکان تولید مدول‌ها خواهد بود.

    شایان ذکر است، برگزار کننده به سه برنده مسابقه جایزه اهدا می‌کند و در یک قرارداد پروژه را از آن‌ها می‌خرد.

    برگزارکننده اجازه دارد در پایان مسابقه تمام مدارک پروژه را به صورت عمومی منتشر کند البته اگر مشخص شود اثر ارسالی از پروژه‌ای کپی‌برداری شده، آن اثر اجازه ادامه مسابقه را نخواهد داشت.

    برگزارکننده اجازه دارد با ذکر نام طراح تصاویر پروژه را در وب‌سایت مسابقه منتشر کند. علاوه بر این اجازه دارد، پس خرید پروژه آن را اجرا کند.

    هدف مسابقه معماری خانه مدولار در حومه شهر Ryterna 2019 فراهم آوردن خانه‌ای در حومه شهر است. این خانه باید نیازهای خانواده مورد نظر و سایر شرایط و قوانین برای ارزیابی طرح را مورد توجه قرار داده باشد.

    علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا 4 آذر، 1397 برای ثبت‌نام فرصت دارند، همچنین آخرین فرصت برای ارسال آثار 8 بهمن، 1397 اعلام شده است و اعلام نتایج مسابقه نیز 26 بهمن، 1397 خواهد بود.

     

    منبع: رستارک

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی