وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    شهر نیوز - رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرسازی در الویت مدیریت شهری است، گفت: برای بهبود عملکرد در روند مدیریت شهری و شهرسازی باید بین نظام مهندسی، شورای شهر و شهرداری تعامل خوبی برقرار باشد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،‌کامران گردان صبح امروز در نشست اعضای شورا با هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به انتخابات هیأت مدیره جدید، اظهار کرد: آنچه امروز باعث دلگرمی مردم و ایجاد اعتماد بیشتر می‌شود وجود تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی است.

    وی با بیان اینکه سعی ما ایجاد تعامل با تمامی دستگاه‌های اجرایی و صاحب‌نظران بوده است، افزود: برای بهبود عملکرد در روند مدیریت شهری و شهرسازی باید بین نظام مهندسی، شورای شهر و شهرداری تعامل خوبی برقرار باشد.

    رئیس شورای شهر همدان گفت: هر چقدر تعاملات مجموعه مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی استان بیشتر باشد می‌توانیم در چارچوب قانون، کارهای تخصصی و مناسبی را برای شهر به ثمر برسانیم.

    وی به تعامل و همکاری بیشتر بین کمیسیون شهرسازی معماری شورا با گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی اشاره و تصریح کرد: با توجه به نقش اجتماعی شورای شهر در همه ابعاد نظارتی، هماهنگی و مدیریتی، جلسات هماهنگی را با سازمان نظام مهندسی استان در نظر خواهیم داشت.

    گردان خواستار حضور مستمر نظام مهندسی در جلسات کارشناسی استان شد و اظهار کرد:  سازمان نظام مهندسی استان همدان می‌تواند مباحث تخصصی را در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای شهر همدان برگزار می‌شود، ارائه دهد.

    در ادامه رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید کارهای تخصصی‌تری در حوزه شهرسازی صورت بگیرد و این نیاز به همکاری و تعامل بین ما و نظام مهندسی دارد.

    سید مسعود عسگریان افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شورای اسلامی شهر همدان جزو نهادهای مردمی بوده و سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد تخصصی می‌تواند تعامل ارزشمندی با شورای شهر به منظور تلاش برای تسهیل امور اجرایی شهروندان فهمیم همدان داشته باشد.

    رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با بیان اینکه ماهیت شورای شهر مردمی است، اظهار کرد: هدف ما جلب رضایتمندی شهروندان است که باید هیأت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی نسبت به سال گذشته به دنبال تغییر و تحول باشد.

    حسین قراباغی افزود: مسیر و جهت حرکت مدیریت شهری و سازمان نظام مهندسی استان برای تسهیل روند صدور نقشه پروانه ساختمان‌ها یکی است که باید ورود جدی داشت.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: همگان از سازمان نظام مهندسی انتظار مطرح کردن بحث‌های تخصصی دارند.

    نرگس نوراله‌زاده در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی و شورای شهر می‌توانند در مباحث کلان و تخصصی ورود جدی داشته باشند، یادآور شد: برای توسعه شهر ما نیازمند این زیرساخت‌های اساسی هستیم.

    وی بررسی و تدوین طرح جامع شهر همدان را یک کار علمی و کارشناسی شده عنوان کرد و گفت: در این دوره از فعالیت شورای شهر و سازمان نظام مهندسی استان همدان، بحث طرح جامع شهر همدان مطرح است که متأسفانه شاهد اتفاقات خوبی نبودیم و رویه کارشناسی و علمی را در برخی حوزه‌ها، شاهد نیستیم.

    نوراله‌زاده افزود: تنها نباید نگاه توسعه‌ای بدون بررسی آثار و تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم زیرا باعث بروز مشکلات غیر قابل جبرانی خواهد شد.

    سازمان نظام مهندسی برای همکاری در طرح جامع شهر آماده است

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان نیز بیان کرد: این سازمان آمادگی دارد به عنوان عامل چهارم طرح جامع شهر همدان با نهادهای مربوطه همکاری کند.

    سعید یزدانی با طرح یک پیشنهاد گفت: بهتر است برای ارائه راهکارهای مفید در مورد ممیزی ساختمان‌ها، یک کمیته هم‌افزایی با حضور نمایندگان شورای شهر و نظام مهندسی شکل بگیرد.

    در پایان این نشست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان درخواست کرد که عضو افتخاری کمیته حمل‌ و‌ نقل و ترافیک سازمان شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی