وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - به نقل از ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در زلزله کرمانشاه ، مسئولان متوجه یک گسست اجتماعی میان خود و مردم جامعه شدند و عملکرد نهادهای اجرایی نتوانست مردم را راضی نگه دارد.

    به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محمد شکرچی زاده روز چهارشنبه در اختتامیه همایش «یکسال پس از زلزله: تجربه ها و سیاست ها» ، اظهار کرد: اتفاقات پس از زلزله کرمانشاه مورد نقد های بسیاری قرار گرفت.
    رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بازسازی شکاف میان مسئولان و مردم گفت: به نظر می رسد با تلاش های مسئولان در جهت جلب رضایت ملت سبب شده تا در دو ماه اخیر انسجام ملی به سمت و سوی بهتری حرکت کند.
    شکرچی زاده در ادامه با اشاره به اینکه امداد رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه می توانست بسیار بهتر صورت گیرد، یادآور شد: زلزله 7.3ریشتری کرمانشاه به نسبت سایر زلزله های مهیب در دو دهه گذشته ایران، خسارات کمتری از خود برجای گذاشت که نشاندهنده بهبود اوضاع در مهندسی بناها و مدیریت بحران کشور است.
    رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی افزود: ویرانی حدود 35 درصد خانه های یک شهر با یک زلزله مهیب و کم سابقه نشان می دهد بیشتر بناهای ساخته شده در سرپل ذهاب از نظر مهندسی اصولی ساخته شده است.
    شکرچی زاده همچنین درباره ضعف های امدادرسانی در زلزله کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه زلزله شب اتفاق افتاد اما امدادرسانی نیروها به صورت جدی بسیار دیرتر و با روشن شدن هوا اتفاق افتاد که این موضوع یک ضعف محسوب می شود.
    وی افزود: باید با تهیه یک مجموعه شتابنگار شیک مپ ظرف مدت کوتاهی پس از وقوع زلزله به عنوان هشدار سریع سامانه های مهم مانند گاز را ازمسیر خارج شود تا بتوان خسارات را به حداقل رساند.
    رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به خسارت 5 میلیاردی زلزله کرمانشاه اشاره کرد یادآورشد: اگر زلزله ای با شدت زلزله کرمانشاه در سایر شهرهای پرجمعیت صورت گیرد ممکن است خسارتی به اندازه بودجه کل کشور وارد شود، از این رو باید در مواقع عادی نسبت به کاهش آسیب های بحران اقدام شود.
    شکرچی زاده با اشاره به اینکه در امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه برخی از مناطق در حاشیه قرار گرفتند، اظهار کرد: باید مشخص شود که مدیریت را در بحران انجام داده ایم یا مدیریت بربحران صورت می گیرد.
    وی ادامه داد: باید به صورت نقادانه به امدادرسانی به بازماندگان زلزله کرمانشاه نگاه کرد، در رسیدگی به کمبودها مانند تهیه سرویس های بهداشتی و حمام به مراتب باید بهتر عمل می شد.
    رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مدیریت زلزله خاطرنشان کرد: اگر مدیریت به صورت ریسک غیر فعال باشد، هنگام وقوع زلزله آسیب و خسارات بسیاری را ایجاد می کند.
    شکرچی زاده افزود: در شیوه صحیح مدیریت ریسک در اقدامات باید به حداقل ممکن خود کاهش یابد، در حال حاضر بافت های فرسوده نیاز به کاهش ریسک موجود دارد که دولت در ابعاد مختلف این کار را انجام می دهد.
    وی گفت : پژوهش های دانشگاه باید با نگاه نقادانه در مورد امدادرسانی به بازماندگان زلزله کرمانشاه باشد تا از این طریق سیاست هایی برای مدیریت بهتر بحران در پیش گرفته شود.
    وی به اهمیت رشد صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: اگر بیمه منازل و حوادث طبیعی به درستی انجام شود، هزینه مالی خسارات به شدت کاهش می یابد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی