وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - کتاب میدان، جامع‌ترین منبعِ مبانی، شناخت و ارزیابی میدان‌های شهری به قلم حمید دانش‌پژوه و امید جدی فرزانه انتشار یافت.

    به نقل از هنرآنلاین: کتاب میدان، جامع‌ترین منبعِ  مبانی، شناخت و ارزیابی میدان‌های شهری به قلم حمید دانش پژوه و امید جدی فرزانه با محوریت تدوین و تألیف مبانی، مفاهیم و دسته‌بندی‌های جامع در زمینه مجموعه نظریات و تئوری‌های موجود در حیطه طراحی شهری و با معرفی نمونه‌هایی از میدان‌های شهری اروپایی با دارا بودن نقشه‌ها فنی و تصاویر بی‌نظیر از این نمونه‌ها برای نخستین بار در جامعه شهرسازی علمی کشور در قطع رحلی و در 8  فصل اصلی و  700 صفحه و شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات آذرخش تهران به چاپ رسیده است.

    حمید دانش‌پژوه، یکی از پدیدآورندگان کتاب حاضر گفت: این کتاب منبعی جامع و حتی مکفی در امر موضوعی میدان شهری، به‌عنوان اصلی‌ترین محصول طراحی شهری که از لحاظ فرم و ریخت شناسی شهری و مهم‌ترین گره اجتماعی دارای هویت است، به شمار می‌رود زیرا میدان در امر اقتصاد گردشگری، محرک و نمود پایداری، در شهر‌های امروزی به شمار می‌رود.

    او افزود: این اثر، از سه سال قبل با همکاری و هم‌اندیشی گروهی از متخصصان چندملیتی، در سه بخش اصلی آغاز و بعد از پیمایش به مرحله چاپ رسیده است.

    امید جدی فرزانه، دیگر پدیدآورنده کتاب نیز گفت: این اثر در 3 بخش  کلی به چاپ رسیده است. در ابتدا تمامی نظریات موجود در باب میدان شهری در قالب دسته فرم و محتوا گرایان و نیز در بخشی، هر دو آن‌ها، از بطن تاریخ وجودی این موضوع تا به اکنون موردبررسی قرار گرفته و دسته‌بندی‌های مفاهیم و مبانی آن‌ها ذکرشده‌اند.

    او ادامه داد: در ادامه کتاب، تبیین  نوع جدیدی از نگاه و نیز معیارهای مستتر در امر شناختی یک پدیده مانند میدان که می‌تواند دسته‌بندی کاملی را ارائه کند با نام دسته‌بندی پدیدار شناسانه میدان و با تبیین ماتریس جامع شناخت میدان شهری معرفی شده است.

    بر اساس این گزارش، در بخش دوم کتاب، 70 نمونه از میدان‌های معروف اروپایی، با این ماتریس 10 گانه مورد شناخت قرار گرفته و نقشه‌هایی با مقیاس‌های فنی و نیز تصاویر آگزنومتریک و چند وجهی ارائه شده است. در بخش سوم کتاب، نیز تمامی میدان‌های مزبور با دو روش اصلی مورد بررسی قرار گرفته و به نوعی بهترین نمود ارزیابی چند بعدی را شامل می‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی