به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا؛ دکترنریمان فرح‌زا دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری و ابلاغیه رییس جمهوری، با همکاری دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد و جمعی از صاحب نظران در عرصه معماری کشور، هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین المللی"مدرسه ایرانی معماری ایرانی در تراز سند برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری" را در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌کند.

وی افزود: ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها، جامعه فنی، مهندسی و معماری، استادان دانشگاه و دانشجویان از مخاطبان اصلی این رویداد علمی هستند.

دکترفرح‌زا اظهارکرد: هویت بخشی به فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و احیای معماری اسلامی ایرانی با رعایت الگوهای بومی، الگوهای توسعه پایدار در آمایش سرزمین و اقتضائات محیط‌های آموزشی، تربیتی و جمعیتی، مکان‌یابی مدارس و مراکز، تکنولوژی ساخت و صنعتی‌سازی، مدرسه سبز و ملاحظات ارگونومیک و فضاهای آموزشی ازجمله موضوعات و محورهای این همایش است.

دبیرعلمی همایش یادآورشد: متقاضیان برای شرکت دراین همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۱۰ آذرماه و طرح‌ها را تا ۱۵ بهمن ماه به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل نوسازی مدارس استان یزد ارسال کنند.