وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - به نقل از ایرنا : گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره تحولات مسکن شهر تهران در تابستان ۱۳۹۷ نشان می دهد میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله ‌شده این فصل تهران ۷۵.۱ میلیون ریال بوده که رشد ۶۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

    در گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه آمده است: میانگین قیمت مسکن تهران در فصل تابستان نسبت به بهار امسال ۲۴.۸ درصد رشد داشته است. 

    همچنین منطقه یک با ۱۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۲ میلیون ریال کمترین میانگین قیمت معاملات انجام شده در تابستان امسال را داشتند. 

    در مدت یاد شده، بیشترین رشد قیمت نسبت به تابستان سال گذشته مربوط به منطقه پنج به میزان ۸۲.۸ درصد و کمترین مقدار افزایش مربوط به منطقه ۱۲ به میزان ۲۶ درصد بوده است.

    تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در این دوره زمانی به ۳۷هزار و ۴۵۳ واحد رسید که نسبت به بهار ۱۳۹۷ کاهش ۶.۳ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش ۲۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

    برپایه این گزارش، مقایسه تعداد معاملات انجام‌شده بر اساس سن بنای واحدهای مسکونی حاکی از آن است که درتابستان ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه ۱۳۹۶ بیشترین کاهش تعداد معاملات در بازه‌های بین ۱۱ تا ۱۵ و کمتر از پنج سال به ترتیب به میزان ۳۵.۴ و ۳۱.۶ درصد بوده است و کمترین مقدار کاهش تعداد معاملات به ترتیب در بازه‌های بیش از ۲۰ و ۱۶ تا ۲۰ سال بوده که به ترتیب به میزان ۴ و ۶.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    به گزارش ایرنا، رییس اتحادیه مشاوران املاک در اواسط آبان ماه به ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا پایان هشتم آبان ماه جاری تعداد قراردادهای اجاره و خرید و فروش مسکن در تهران ۱۶درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

    بازار مسکن در پایتخت، سال گذشته از نیمه دوم سال روند رو به رشدی را در پیش گرفت که سبب رشد قیمت ها شد؛ این روند افزایشی تا اردیبهشت ماه امسال ادامه یافت و اما جهش قیمت ها مانع از دامنه دار شدن خروج مسکن از رکود شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی