وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ درصد ظرفیت سواحل ما در اقتصاد کشور فعال شده است، گفت: به دنبال ایجاد وزارت دریا و بنادر در ایران هستیم.

    وزارت دریا و بنادر ایجاد می‌شود

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا رضایی کوچی امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی اظهار داشت: ایران کشوری مهم، بزرگ و دارای نیروی انسانی قوی و دانش به روز است. 

    وی ادامه داد: در دو سال گذشته که همایش قبلی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی برگزار شد، تا امروز ما در این حوزه پیشرفت‌های مناسبی داشته‌ایم. 

    رضایی کوچی افزود:‌ اینجانب به عنوان نماینده مجلس در این همایش حضور یافتم تا اعلام کنم که مجلس  کمیسیون عمران از این همایش‌ها حمایت می‌کند. 

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی و طبق احکام بالادستی به سازمان بنادر و دریانوردی و  وزارت راه و شهرسازی اجازه دادیم، با شرکت‌های مختلف دنیا قرارداد مشارکتی بنویسند و برای توسعه بنادر و سواحل با اختیار تام قرارداد منعقد کنند.

    رضایی کوچی افزود: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در اجلاس شورای سازمان جهانی دریانوردی در لندن از حقانیت ایران در قبال تحریم‌های آمریکا دفاع کرد و ما هم از کشورهایی که در مقابل تحریم‌های آمریکا مقاومت کرده و با ما همکاری کردند، قدردانی می‌کنیم.  

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در مسیر ۵ کریدور بین‌المللی قرار دارد که بخش عمده آن از طریق دریا می‌گذرد، دسترسی ما به ۱۵ کشور همسایه با جمعیت ۴۰۰ میلیون نفر شرایط ویژه‌ای برای کشور ما فراهم کرده است. 

    رضایی کوچی بیان کرد: ۹۰ درصد حمل و نقل ایران از طریق دریا است، ۴۵ درصد اقتصاد ایران به دریا متصل است و ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در ایران داریم که متأسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. 

    وی تأکید کرد: فقط ۲ در صد ظرفیت سواحل ما در کنار اقتصاد کشور فعال شده است.  

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه ما با وجود آنکه کشوری دریایی هستیم اما شهرهای خود را در کنار دریا نساخته بودیم، اما به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم باید توسعه شهرسازی را بر مبنای دریا دنبال کند و در ایجاد شهرهای جدید،‌ به سمت دریا سوق یابند. 

    این نماینده مجلس ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی معتقدیم به لحاظ ظرفیت فراوان در دریا باید مدیریت واحد دریایی در ایران ایجاد شود که متأسفانه این موضوع فعلا وجود ندارد. 

    وی اظهار داشت: همه سواحل ما دراختیار سازمان‌های مختلفی است و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان حاکمیت بخش دریایی کشور نمی‌تواند در همه سواحل، خود تصمیم‌گیر باشد و این باید اصلاح شود. 

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال ایجاد وزارت دریا و بنادر در ایران هستیم.

    وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از ظرفیت بنادر خود بهره می‌برند، گفت: دانش مهندسی ما در حوزه سازه‌های دریایی قوی است، اخیرا با وزارت خارجه هماهنگ شده است تا دیپلماسی اقتصادی کشور را فعال‌تر کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ ۳۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادرات فنی - مهندسی در کشور داریم.

    رضایی کوچی افزود: بسیاری از کشورهای همسایه که ارتباط نزدیکی با ما دارند و ما آنجا هزینه کرده‌ایم، فرصت حضور شرکت‌های ایرانی را در کشور خود فراهم نکرده‌اند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌باید زمینه حضور شرکت‌های داخلی توانمند در کشورهای دنیا فراهم شود؛ وزارت امورخارجه اخیرا معاونت اقتصادی ایجاد کرده است که وظیفه آن  پیگیری و فعالیت این شرکت‌ها خارج از مرزهای ایران است. 

    وی گفت: از کشورهای دنیا و شرکت‌های خارجی نیز دعوت می‌کنیم در توسعه بنادر با ایران مشارکت کنند، فرصت سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است، مجلس هم حمایت می‌کند و این فرصت قانونی، مشوقی برای حضور شرکت‌ها و کشورهای خارجی است. 

    بنا بر این گزارش، مقرر بود در مراسم اختتامیه، رئیس فراکسیون بنادر و سواحل مجلس نیز سخنرانی داشته باشد که وی در این مراسم حضور نداشت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی