وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - شهردار شیراز خواستار نقد بی‌رحمانه نخبگان معماری و شهرسازی در مسائل شهری این کلان‌شهر شد و گفت: معتقدیم این نقدهای می‌تواند در اصلاح بسیاری از امور تاثیرگذار باشد.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حیدراسکندرپور امروز در نشست هم‌اندیشی زندگی پیاده در شیراز که با محوریت "استراتژی توسعه‌ انسان‌محور" و با حضور اساتید دانشگاه، مهندسان و معماری و شهرسازی، مدیران شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری شیراز منتظر پیشنهاد و راهکارهای نخبگان شهری است و درخواست ما از نخبگان این است که آن را به معاونت شهرسازی ارائه دهند.

    وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های شهرسازی برای اجرا نیازمند تامل بیشتر است خاطرنشان کرد: نمی‌شود امروز فکر کنیم و چنین پروژه‌هایی را فردا اجرایی کنیم، باید طوری برنامه‌ریزی کرد که در اجرای پروژه‌ها با خطای کمتر روبرو شویم.

    شهردار شیراز همچنین در پاسخ‌ به انتقادها که در برخی محافل جاری است و در پی آن اعلام می‌کنند چرا در شورا و شهرداری نگاه به شهر، سخت‌افزاری بیان کرد: اولویت را بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشتیم و معتقدیم این پروژه‌ها به عنوان سرمایه‌های مردمی بایددر کمترین زمان به پایان برسد.

    اسکندرپور با بیان اینکه اجرای طرح‌های انسان‌محور در دست اقدام است، افزود: از حدود شش ماه پیش موضوع طرح‌های پیاده‌محور با انتخاب مشاور که در این زمینه تخصص لازم را داشت آغاز شد.

    وی بیان کرد: در پی این موضوع استراتژی کلی زندگی پیاده در شهر بررسی شد و در حال حاضر نیز سه پروژه شامل محور حافظ از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، محور زند از فلکه شهرداری تا میدان امام حسین(ع)، و کوچه باغ قصرالدشت به صورت مسیرپیاده در دست اقدام است که از سال آینده اجرایی می‌شوند.

    شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بحث اصلی در مورد زندگی پیاده در شهر این است به دلیل رشد سریع شهرهای بزرگ  فرصت تعامل و حس تعلق مشترک بین مردم از دست رفته و به دنبال این هستیم که فرصت تعامل اجتماعی را بیشتر فراهم کرده تا حضور مردم در عرصه شهر بیشتر فراهم شود.

    اسکندرپور با تاکید بر اینکه شیراز از شهرهای پیش‌رو کشور در اجرای طرح‌های پیاده‌محور است گفت: به دنبال این هستیم تا شهری آرام برای شهروندان فراهم کنیم و در این راه نیز  معتقدیم هیچ طرحی در شهر موفق نمی‌شود جز اینکه مردم آن را مطرح و حمایت کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی