وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - به نقل از یزد - ایرنا - سرپرست استانداری یزد با طرح این پرسش چرا در شهرداری‌ها فقط نگاه عمرانی و شهرسازی محور فعالیت‌ها قرار می‌گیرد، گفت: با این نگاه ،سایر مسائل و موضوعات دیگری شهری به حاشیه رانده می‌شود.

    به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی عصر پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران و مدیران حوزه شهری استان‌های تهران و یزد افزود: خوشبختانه در استان از سال گذشته با انتخاب اعضای شورای شهر جدید و تحولاتی که در شهرداری رخ داد، شاهد رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های شهرداری هستیم.
    وی اظهار داشت: نتیجه این رویکرد تقویت سرمایه اجتماعی، همبستگی و همراهی مشارکت مردم در فعالیت‌های مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های شهرداری عیناً قابل‌مشاهده است .
    سرپرست استانداری یزد تعامل و هماهنگی شهرداری یزد با دستگاه‌های استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: نگاه اجتماعی به شهرداری‌ها در دنیا موجب ارتقا و شأن آن‌ها شده ،باید به سمت این نگاه حرکت کنیم که شهرداری ‌نهاد اجتماعی با شرح وظایف فراوان در حوزه‌های مختلف است.
    طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم که محور فعالیت شهرداری‌ها در بخش های اجتماعی ، فرهنگی و عمرانی شهر باشد و این رویکرد ادامه پیدا کند.
    سرپرست استانداری یزد بابیان اینکه نشست یادشده موجب تبادل تجربه ارزشمند شهرداران می‌شود گفت: اعتقادداریم، هر شهرداری در هر نقطه‌ای از کشور دارای تجربه خاص خود با توجه به فرهنگ، مسائل اجتماعی ، اقتصادی و شهرسازی است و دید و بازدیدهای شهرداران از استان‌های مختلف موجب ارتقای فعالیت‌ مجموعه شهرداری در کشور می‌شود.

    ** توسعه تک‌بعدی روح و جان شهرها را گرفته است
    همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در این نشست بابیان اینکه متأسفانه توسعه تک‌بعدی در بسیاری از مناطق روح و جان شهرها را گرفته و تحت‌الشعاع قرار داد گفت: ادامه این روند در آینده نزدیک باعث خواهد شد تا کالبدی فاقد روح و خشن در شهرها حاکم شود، این خطر موجب تهدید شهرها می‌شود.
    احمد توهن افزود: امروزه بزرگ‌ترین دغدغه شهرداری های کشور محدودیت منابع مالی پایدار است که این موضوع بسیاری از برنامه‌های مدیریت شهری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
    وی اظهار داشت: کالبد شهرها که باید بستر تبلور روح انسان‌ها باشد، به خاطر کاستی منابع مالی، شهرها با حداقل امکانات اداره می‌شود.
    توهن تصریح کرد: باید برای این شرایط برنامه‌ریزی شود و با هم اندیشی یکدیگر شرایط توسعه همه‌جانبه شهرها را در کشور فراهم کنیم.
    همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: نگاه به مرکز استان این است، علاوه بر شهر گردشگری و تاریخی ، شهری نو و جدیدی داشته باشیم و فقط به میراث گذشتگان تکیه نشود و به وضع موجود بسنده نکنیم.
    محسن صادقیان افزود: امروز باید در داخل قلب بافت تاریخی یزد شهر را حفظ کنیم و در لایه بیرونی آن با فراهم کردن بستر ظرفیت‌های نو چون ایجاد مجتمع‌های تجاری ، هتل‌های چهار و پنج ستاره و نماهای نوسازی شهری را داشته باشیم .
    وی تصریح کرد: امروز نیازمند سرمایه‌گذاری در استان هستیم و این خطه پتانسیل‌های خوبی در این حوزه دارد.

    ** توجه به گردشگری از برنامه‌های اصلی توسعه شهر یزد
    همچنین شهردار یزد در این نشست توجه به گردشگری را یکی از برنامه‌های پایه توسعه شهر بیان کرد و گفت: شهرداری در حوزه گردشگری برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد؛ توسعه پایدار گردشگری در این شهر مقدمه‌ای بر توسعه اقتصادی آن است.
    مجتبی فرهمند افزود: شهر، موجودی زنده است که علاوه‌ بر جسم و کالبد، دارای جان و روح است طبیعتاً این 2 رابطه باید به یک تعادلی برسند که متأسفانه در بیشتر شهرهای به مقوله جسم و کالبد شهر بیشتر توجه کرده‌اند.
    وی بابیان اینکه رویکرد شهر یزد توجه بر روح شهر است، افزود: درواقع توجه به جسم و کالبد و روح شهر می‌تواند مثمر ثمر باشد و توجه به جسم و کالبد شهر شاید آسایش را به همراه داشته باشد، اما اگر به دنبال شهری ایده آل هستیم، باید این آرامش از مسیر توجه به ویژگی‌های زیباشناختی شهر محقق شود.
    فرهمند ادامه داد: هنر یزدی‌ها درگذشته کیمیاگری بود که از خاک و خشت گوهرهای ارزشمندی را خلق کرده‌اند که این نوع نگرش مورد تحسین همه دنیاست، درواقع در شهر تاریخی یزد صرفاً نگاه کالبدی نیست .
    حوزه فعالیت شهرداری یزد در محدوده‌ای به وسعت 99 کیلومترمربع است که با همکاری سه منطقه شهرداری، یک ناحیه تاریخی و11 سازمان به شهروندان خدمات ارائه می‌کند .
    60 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد در مرکز استان زندگی می‌کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی