وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - یکی از معروف‌ترین پارک‌های جهان که چندی پیش به دلیل یک طوفان آسیب دیده است، از معماران در راستای یک ارائه طرح دعوت به عمل آورد.

     YAC با همکاری آرت سلا مسابقه معماری کارگاه  سانحه را برگزار می‌کند. این مسابقه، رقابتی میان ایده‌های بازسازی یکی از بهترین و معروف‌ترین پارک‌های جهان است. این پارک به دلیل طوفانی شدید در اکتبر سال گذشته به شدت آسیب دیده است. در مجموع 15,000 یورو به برندگان این مسابقه اهدا می‌شود.

    در تعریف این مسابقه آمده است: کوه آلمپ، کوه آرارات، کوه سینا … کوه‌ها در هر فرهنگی محلی برای نزدیک شدن به الهیات هستند. جایی که زمین تا آسمان کشیده شده است و بشر همیشه برای آن معنای بیشتری متصور شده است. کوه‌ها مکان‌هایی برای ارتباط با نامرئی‌ها و تعالی هستند. جایی که انسان‌ها رسیدن به اوج را تجربه می‌کنند.

    در دنیایی که روزبه روز مکان‌های مقدس تخریب می‌شوند، کوه‌ها هنوز هم فضاهایی خالص هستند. کوه‌ها جاهایی هستند که رسیدن به آن‌ها سخت است. با وجود اینکه سازه‌های انسانی به شدت بر گذشته بشر تاثیر گذاشته‌اند کوه‌ها باز هم می‌توانند تجربه‌های ارزشمندی ایجاد کنند.

    بدون شک آرت سلا یکی از این تجربه‌ها است.آرت سلا میان دو قله سنگی قرار دارد. و برای بیش از 30 سال نظر معماران و هنرمندان بسیاری را به خودش جلب کرده است. انسان‌های نابغه و خلاق با ساخت یکی از مهم‌ترین فضاهای طبیعی جهان نشان خود را روی این منطقه گذاشته‌اند.

    با این حال کوه‌ها می‌توانند بی‌ثبات باشند. و طبیعت همان‌طور که می‌تواند مانند مادر باشد، می‌تواند مثل یک نامادری بدجنس باشد. در شب 7 آبان، 1397 طوفانی بی‌سابقه آرت سلا را ویران کرد. این طوفان به هکتارها جنگل آسیب رساند و تنها گل و لای و درختان قطع شده و ریشه کن شده از خود برجای گذاشت.

    امروز آرت سلا به  شدت آسیب دیده و بیشتر از هر زمان دیگری به خلاقیت و برنامه ریزی نیاز دارد. به همین دلیل YAC با افتخار مسابقه معماری کارگاه سانحه را برگزار می‌کند. هدف این مسابقه بازسازی یکی از گسترده‌ترین پارک‌های معاصر است. این بازسازی با استفاده از کارگاه‌ها و آثار معماری انجام می‌شود تا بار دیگر بتواند هنرمندان و بازدیدکنندگان را به این کوه‌ها بیاورد.

    برای بزرگ‌ترین هنرمندان جهان چه خانه‌هایی باید ساخت؟ چطور مردم را تشویق کنیم تا دوباره به مکان‌هایی که فجایع طبیعی ویران کرده‌اند بازگردند؟

    معماران موقعیت طراحی آثاری را خواهند داشت که روی این کوه‌های آسیب دیده اجرا شوند. هدف از طراحی این آثار بازگرداندن دوباره زیبایی و جذابیت به این کوه‌ها است. این مسابقه مثل پناهگاه‌های مدرن قصد دارد این ناحیه را به مکانی دیدنی برای بازدیدکنندگان و هنرمندان تبدیل کند. با گذشت هر فصل آن‌ها فرصتی برای زندگی بخشیدن به این پارک خواهند داشت. همه چیز در چرخه بی‌پایان طبیعت اتفاق میفتد. در اینجا طبیعت با یکی از بزرگ‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین المان‌هایش به نمایش گذاشته شده: کوه‌ها.

    علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 2 دی‌ماه، ثبت‌نام کنند و نهایتاً تا ابتدای اسفندماه آثار خود را از طریق اینجا ثبت‌نام کنند.

    منبع: رستارک

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی