وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    در حالیکه تهران و معابر آن با مشکل جای پارک روبرو هستند، شهرداری این شهر در حال ایجاد خطوط ویژه دوچرخه سواری در حاشیه معابر است.
     
     
    کمبود جای پارک با ایجاد خطوط دوچرخه سواری چند برابر می شودبه گزارش تیترشهر: تهران شهری است که بیش از ظرفیت خود، میزبان خودروهاست. شهری که روزانه حدود 3 میلیون خودرو به آن وارد شده تا تعداد خودروهای آن در روز به بیش از 7 میلیون برسد، عددی برابر با جمعیت پایتخت ایران.

    همین مسئله سبب شده تا در اکثر معابر این شهر در طول 20 ساعت از شبانه روز، ترافیک سنگینی را شاهد باشیم و عملا تهران به پارکینگی بزرگ تبدیل شود.

    اما در کنار مشکل تردد، مشکل بزرگ دیگری نیز در شهر وجود دارد و آن هم پیدا کردن جای پارک است. در شرایطی که بسیاری از سازمان ها تا ده ها متر اطاف ساختمان خود را پارک ممنوع کرده و بسیاری از معابر هم تابلوی پارک ممنوع دارند، جای پارکی برای خودروها وجود ندارد.

    با وجود همه این مشکلات و کمبود پارکینگ در سطح شهر، شهرداری تهران در اقدامی عجیب مدتی است که در برخی معابر حاشیه را به خط ویژه دوچرخه سواری اختصاص داده اند.

    همین امر سبب شده تا عملا در شهر جای پارکی باقی نماند و خودروسواران سرگردان شوند. درست است که باید در جهت کاهش مسافت های شهری با خودروهای شخصی تلاش کنیم اما تحق این امر ابتدا تقویت ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران را می طلبد.

    اکنون که تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو به قدر کم است که جوابگوی شهروندان نیست، نمی توان توقع داشت همگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و دور خودروی شخصی را خط بکشند.

    در صورتیکه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به قدری قوی باشد که بتواند جوابگوی جمعیت چند میلیونی پایتخت شود، آنگاه می توان به توسعه خطوط ویژه دوچرخه سواری فکری کرد در غیر اینصورت این خطوی یا پارکینگ می شوند و یا محل عبور موتورسیکلت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی