وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در نامه‌ای به استاندار، شهردار و رئیس شورای‌شهر تهران، مصوبه شورا را درباره طرح ساماندهی میدان‌بهارستان و سایت مجلس‌شورای‌اسلامی در چهار بند، ابلاغ کرد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در نامه‌هایی جداگانه به هاشمی استاندارتهران، محمدعلی نجفی شهردار تهران و همچنین هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه شورا را درباره طرح ساماندهی میدان بهارستان و سایت مجلس شورای اسلامی، ابلاغ کرد.

     برگزاری سومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال 96

    در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران به استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آمده است: شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران به استناد بند ب پیوست شماره چهار سند اصلی مصوب طرح جامع شهر تهران (۱۳۸۶)، با عنوان: برنامه‌ها، طرح‌ها و مطالعات موضعی توسعه شهری تهران؛ موضوع "طرح ساماندهی میدان بهارستان و سایت مجلس شورای اسلامی" را در جلسه مورخ ۱۳۹۶.۵.۲خود بررسی و به جهت تحقق اهداف طرح مبنی بر تقویت و احیا هویت تاریخی، فرهنگی و سیاسی و انسجام کالبدی، کارکردی و حرکتی مجموعه و پیرامون، مقرر نمود:

    ۱- نظر به اهمیت ناشی از موقعیت‌شهری و عملکرد ملی در کنار وجه نمادین و کیفیت فضای شهری سایت مجلس و میدان بهارستان لازم است، نقش میدان بهارستان و سایت مجلس شورای اسلامی در محدوده فراتر از حوزه بلافصل، جزئیات بارگذاری ساختمانی و جمعیتی، امکان‌سنجی پیشنهادات مربوط به دسترسی‌ها، ترافیک و تطبیق ضوابط معماری طرح و ساختمان‌های احداث شده با الگوهای معماری بافت تاریخی شهر تهران، پس از طرح در کمیته فنی شماره ۳ بررسی و مجددا به شورای‌عالی ارائه شود.

    ۲- در کلیه اقدامات اجرایی، تعادل پایدار کالبدی، فعالیتی، جمعیتی و اصالت و یکپارچگی با بافت پیرامون، همچنین منظر شهری یکپارچه با ملاحظه حرائم تاریخی، فرهنگی و ضوابط مربوطه در جهت ایجاد بناها و فضاهای شهری ماندگار و ارزشمند متناسب با زمینه، موردتوجه باشد.

    ۳- به جهت توجه به کلیت محدوده بافت تاریخی شهر تهران و انسجام طرحهای موضعی و موضوعی پیش‌بینی شده طرح جامع مصوب ۱۳۸۶ لازم است سند یکپارچه بافت تاریخی شهر تهران (شامل اهداف کلان، راهبردها، سیاستها، ساختار سازمان فضایی بافت‌تاریخی و اقدامات اجرایی تا ضوابط کنترل، ضوابط هدایت، ضوابط مرمت، الگوی ساخت و جزئیات اجرایی مربوطه) توسط وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران تهیه و به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه گردد. چگونگی تهیه این سند با تاکید بر نحوه یکپارچه سازی اقدامات در تهیه طرح، اجرا و نظام بهره برداری در محدوده بافت مذکور پس از تایید کمیته فنی ۳ ملاک عمل خواهد بود.

    ۴- شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران بر لزوم دسترسی هرچه بیشتر، عموم شهروندان و هموطنان به فضاهای موجود در سایت مجلس شورای اسلامی به مثابه نماد مشارکت و سمبل حضور مردم در ساختار نظام با توسل به شیوه‌های نوین حفاظتی تاکید می‌نماید. در همین رابطه جلسات بررسی طرح در کمیته با حضور کلیه دستگاه‌ها و مسئولین ذیربط و مشاور پدافند غیر عامل برگزار و موضوع را با توجه به این اصل بررسی نمایند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی